2016-06-11, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
det verkar sitta några sjuka fyllon i tråden som hyllar detta vidriga polisen håller på med . såklart att man inte ska köra bil om man druckit ,kanske att dessa ungdomar ändå festat lite skolavslutning .lånat bilnycklarna i hallen och tänkt åka över till nån kompis . sen blev helt mördade av polisen . det är inte att jämföra med vuxna människor som sitter och kör redlösa .fan det är inte enda gången trafikpoliser visar varför de är just trafikpoliser .för grisiga att arbeta med annat .

MiBeth; livets hårda skola som utbildning?

1 Var det du som lånade ut nyckeln? Om inte, hur vet du att de får låna bilen?

2 De blev inte mördade av polisen, de gjorde ett aktivt val att dra ifrån när polisen satte på saftblandarna. Då plingade det till i mobilen och Darwin messade att; -Jag tar det här konstapeln! De ska ändå inte få äta glass och bada med polarna denna sommar.

3 Det är exakt samma som vuxna som sitter och kör redlösa. Hade de klarat sig hade de fortsatt resten av sommarn att stjäla bilen och det hade sen fortsatt med fyllekörningar i vuxen ålder. De hade känt sig som untouchables och tänkt att det är bara losers som torskar, jag är ju fan Mika Häkkinen.

Synd att inte alla tre dog!
Citera
2016-06-11, 09:48
Medlem
Severus75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malyza
En (föraren) ska tydligen ha avlidit.
En ligger tydligen i koma och den tredje sägs ha punkterat båda lungorna.
Någon har även brutit ryggen och lär inte kunna gå, vet ej vem men antagligen personen med punkterade lungor.

Var ifrån är de 2 skadade?
Färingsö? Initialer? Födelseår?

Nån som vet?
Citera
2016-06-11, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severus75

Nån som vet?

Vet tyvärr inte, hörde lite snabbt om händelsen på en snubbes periscope.
Citera
2016-06-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severus75

Nån som vet?

Undrar detsamma men födelseåret lär ju iaf vara 01 eller 02. 😢

Den omkomne hade gått på Uppgård men bodde nu på Ekerö så det känns som ungefär lika stor sannolikhet för Färingsö som för Ekerö.
Citera
2016-06-11, 13:07
Medlem
Stvres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
Undrar detsamma men födelseåret lär ju iaf vara 01 eller 02. 😢

Den omkomne hade gått på Uppgård men bodde nu på Ekerö så det känns som ungefär lika stor sannolikhet för Färingsö som för Ekerö.

H*mpus L*arsson ekebyhovsskolan är ena 14åringen.
Citera
2016-06-11, 14:18
Medlem
Heltutanklasss avatar
Hur gick det med bilen? Hoppas den var försäkrad och att den blir lagad.
Citera
2016-06-11, 14:22
Medlem
fenomenals avatar
Man stannar om herr blå ber en stanna. Onekligen tragiskt med dödsfall i så ung ålder, men för helvete, hur svårt ska det vara att få in att man stannar om polisen vill det. Fattar inte hur puckad man kan vara.

Så jävla onödigt att folk ska behöva dö på grund av sån här skit.
Citera
2016-06-11, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Ni som försvarar ungarna hade ni gjort det om dem kört i hjäl någon under färden också?

Försöker man fly får man fan skylla sig själv . Sen kanske det inte är lägligt ett preja någon i 130 km /h om det nu stämmer
Polisen kanske blir tvungna att preja dem av vägen om de utgör livsfara för andra trafikanter.
Citera
2016-06-11, 18:30
Medlem
crusades avatar
Ytterligare en lektion i livets hårda skola...

Mina tankar går till polismännen som tvingas ha detta med sig framöver
Citera
2016-06-11, 19:09
Medlem
Jag tror att polisen borde låtit bli att preja av vägen de ungarna och i stället kört om . de skulle varit bättre för alla. en väldigt ung osäker bilförare som killen va kunde inte hantera den situationen som uppstod . vem skulle kunna det . det var alltså att det såg ut att gå för fort polisen hade reagerat på .mina tankar går till familj anhöriga ,livet blir aldrig mer detsamma för många människor . hoppas de andra killarna repar sig och kommer vidare .en av dem förlorade sin storebror vad jag förstått på tråden .
Citera
2016-06-11, 19:41
Medlem
Vad ni blir upprörda över saker som inte har hänt. Att polisen skulle prejat av ungdomarnas bil är så påhittat att det är helt otroligt att någon av er tror på det. NÄR har det hänt att svensk polis prejat en bil som kör i 130 km/h??

Mig veterligen aldrig.

Enligt texten från sveriges radios website:

"Bilolyckan ska ha inträffat efter att bilen kört förbi en polispatrull i hög hastighet och polispatrullen har då följt efter med blåljus.

Men bilen stannade inte, utan körde av vägen in i ett träd."

Det står ingenting om att polisen gjort mer än följt efter med påslagna blåljus. Det vi kan anta är att ungdomarna eller åtminstone föraren fick panik och ville försöka köra ifrån polisen. Något de inte klarade av eftersom de inte har erfarenhet att köra en bil. PANG!

Det är väl också troligt att poliserna inte visste vilka som fanns i bilen. Hur ser man det när en bil snabbt blåser förbi? Vi kan därmed skrinlägga konspirationen om de onda poliserna som ville mörda fina hederliga ungdomar.
Senast redigerad av endumbonde 2016-06-11 kl. 19:43.
Citera
2016-06-11, 19:46
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Jag tror att polisen borde låtit bli att preja av vägen de ungarna och i stället kört om . de skulle varit bättre för alla. en väldigt ung osäker bilförare som killen va kunde inte hantera den situationen som uppstod . vem skulle kunna det . det var alltså att det såg ut att gå för fort polisen hade reagerat på .mina tankar går till familj anhöriga ,livet blir aldrig mer detsamma för många människor . hoppas de andra killarna repar sig och kommer vidare .en av dem förlorade sin storebror vad jag förstått på tråden .
Varför är inte polisbilen skadad för dom prejade av olycksbilen enl. dig.
Var har du källan till att poliserna prejade dom av vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in