2016-06-10, 08:14
Medlem
Två av tre sjukhusvårdas efter krock med träd.

Citat:
I bilen fanns tre personer, varav två 14-åringar. Föraren misstänks för vårdslöshet i trafik och grovt rattfylleri. En intern utredning av polisernas agerande är också inledd.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=6450458
Citera
2016-06-10, 09:41
Medlem
Zikniks avatar
Karma. Polisen ska beivra brott, ingen skugga ska falla över dem.

Jag kan tycka synd om 14-åringarna ifall de skrämts till att åka med någonderas pappa, men inte om de busåkt med en kompis!
Citera
2016-06-10, 09:50
Medlem
Borde inte fabbro ljysblå kolla om det finns barn i bilen - innan man bestämmer sig för "att blåsa på"??
Citera
2016-06-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Borde inte fabbro ljysblå kolla om det finns barn i bilen - innan man bestämmer sig för "att blåsa på"??

Och hur gör man det...?
Citera
2016-06-10, 10:54
Medlem
Det är avskyvärt hur barn jagas av polisen, fast detta var tydligen en påverkad bilförare. någon ålder relation på bilföraren?
jag tycker det är sjukt med dessa biljakter , ibland undrar man då tjugo bilar från södermalmspolisen jagar en bil ända ut till kallhäll .som jag läste om förra året ,det händer ju att poliserna kör av vägen och förolyckas i såna biljakter,det är inte alltid någon mer anledning än att de inte stannat då polisen gett stopptecken. farligt för andra trafikanter och allmänheten de kan ju följa bilar med helikopter utan att riskera livet på varenda människa ,när det ändå handlar om att de inte haft bälte.
Troligen hade de inte gjort något stopptecken utan bara börjat jaga den bil de såg kört fort förbi .
Senast redigerad av MiBeth 2016-06-10 kl. 10:58. Anledning: tillägg
Citera
2016-06-10, 11:11
Medlem
En tragisk händelse men stannar man inte när polisen slår på blåljusen utan gasar på ännu värre och sedan kör av vägen strax efteråt så finns det förmodligen skäl till varför man flydde och sedan kraschade; i detta fall finns ju misstanke om rattonykterhet. Berusade personer SKALL inte köra bil, ej heller får man framföra sitt fordon i alldeles för hög hastighet, då skall polisen agera. Allt annat vore fel av polisen.

Att polisen skulle sett att det var 2 st 14-åringar med i bilen då den blåste förbi macken i väldigt hög hastighet? Föga troligt!

Det buskörs alldeles för mycket på just Mälaröarna och många gånger har man önskat högre polisnärvaro. Man kan ju hoppas att de som kör som idioter tänker till lite efter denna händelse men "unga odödliga män" brukar tyvärr inte ha den insiktsförmågan.
Citera
2016-06-10, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motacilla
En tragisk händelse men stannar man inte när polisen slår på blåljusen utan gasar på ännu värre och sedan kör av vägen strax efteråt så finns det förmodligen skäl till varför man flydde och sedan kraschade; i detta fall finns ju misstanke om rattonykterhet. Berusade personer SKALL inte köra bil, ej heller får man framföra sitt fordon i alldeles för hög hastighet, då skall polisen agera. Allt annat vore fel av polisen.

Att polisen skulle sett att det var 2 st 14-åringar med i bilen då den blåste förbi macken i väldigt hög hastighet? Föga troligt!

Det buskörs alldeles för mycket på just Mälaröarna och många gånger har man önskat högre polisnärvaro. Man kan ju hoppas att de som kör som idioter tänker till lite efter denna händelse men "unga odödliga män" brukar tyvärr inte ha den insiktsförmågan.

Jag tycker inte jag heller att man ska köra bil rattonykter och särskilt inte med fler personer i bilen . Polisens agerande i detta fall skall ju utredas . det står att föraren var rattonykter men ibland trillar ordet misstänks vara bort . skulle vara intressant att se hur det gick till om farten var så hög som polisen säger och om de bara tog upp jakten utan att markera stanna till bilföraren. säkert en ung bilförare och inte säkert han hade körkort .detta är rena spekulationer från min sida . i väntan på mer information om vem bilföraren är och om det var en stulen bil och ungdomar på rymmen .sånt händer .
Citera
2016-06-10, 12:02
Medlem
Balkan-Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziknik
Karma. Polisen ska beivra brott, ingen skugga ska falla över dem.

Jag kan tycka synd om 14-åringarna ifall de skrämts till att åka med någonderas pappa, men inte om de busåkt med en kompis!

Jeg antager at du ALDRIG nogen sinde har busåkt med en kompis. Er det almindeligt i Sverige at tonåringer "skrammes" af forældre at åka bil?
Citera
2016-06-10, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Jag tycker inte jag heller att man ska köra bil rattonykter och särskilt inte med fler personer i bilen . Polisens agerande i detta fall skall ju utredas . det står att föraren var rattonykter men ibland trillar ordet misstänks vara bort . skulle vara intressant att se hur det gick till om farten var så hög som polisen säger och om de bara tog upp jakten utan att markera stanna till bilföraren. säkert en ung bilförare och inte säkert han hade körkort .detta är rena spekulationer från min sida . i väntan på mer information om vem bilföraren är och om det var en stulen bil och ungdomar på rymmen .sånt händer .

Men herregud, de slog på blåljusen bakom och istället för att stanna så ökar föraren farten. Skall polisen bara skita i det då? Föraren har ju uppenbarligen något att dölja, i detta fallet verkar det vara att han var onykter.
Citera
2016-06-10, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salo
Men herregud, de slog på blåljusen bakom och istället för att stanna så ökar föraren farten. Skall polisen bara skita i det då? Föraren har ju uppenbarligen något att dölja, i detta fallet verkar det vara att han var onykter.

Ja så är det och det är polisen som blir utredda i detta fall av sig själva. jag vet inte varför polisens agerande utreds .
Citera
2016-06-10, 15:36
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/allvarlig-olycka-efter-polisjakt-pa-ekero
Citat:
Det var totalt tre unga män som färdades i bilen. Skadeläget är allvarligt för två av männen, enligt polisen.

– Ja, på två av dem är det livshotande skador. Det är yngre förmågor det rör sig om, yngre män, säger Mats Brännström.
...
– Två av de yngre männen är identifierade och är under 18 år. Föraren av bilen är misstänkt för vårdslöshet i trafik och grovt rattfylleri, säger Mats Brännström.

Ryktet (som jag ännu inte kan länk-verifiera) låter berätta att en av de skadade har avlidit på sjukhuset.
Det finns viss sannolikhet att det gäller föraren/"förövaren". Skulle ju kunna stämma med ovan notis, eftersom "språkbruket" verkar vara att omkomna inte anses identifierade förrän alla närmast anhöriga har kunnat underrättas.
Citera
2016-06-10, 16:25
Medlem
En (föraren) ska tydligen ha avlidit.
En ligger tydligen i koma och den tredje sägs ha punkterat båda lungorna.
Någon har även brutit ryggen och lär inte kunna gå, vet ej vem men antagligen personen med punkterade lungor.
Senast redigerad av Malyza 2016-06-10 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in