2016-06-09, 21:55
Medlem
Dessa apor ska sedan till varje pris få bostad och arbete. Aldrig tidigare har myndigheter gjort så mycket för att vissa ska få det bra. Vanliga svenne får fixa allt själv däremot, fi fan
Citera
2016-06-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det är ju egentligen helt bisarrt. Människor från ett annat land kommer frivilligt hit genom hela jävla Europa med påstådd flykt från krig som orsak och sitter och gnäller på ett vägräcke för att maten är för dålig?

Entitlement kallas sådant här på engelska. Håller med, helt urspårat - och politikerna verkar inte inse att sådant här väcker vanliga svenskars raseri och förakt.
Citera
2016-06-09, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juliusdread
Jag tycker att arsenik vore bättre. Vidriga jävla kravmaskiner till undermänniskor är precis vad dem är, men värst är våra politiker och mediehus som duktigt följer zionisternas agenda och sätter kniven i ryggen på det egna folkhemmet. Jag är villig att hålla med min gamla mormor, fel sida vann kriget!

Om topic, är det någon som vet om deras patetiska strejker fungerar? Nu för tiden skulle det inte förvåna mig om våra politiker bad om ursäkt och bjöd på trerätters som plåster på såren eller låter man dem hålla på till den vanliga maten duger igen?
Jag tycker också att de ska ha trerätters. Surströmming till förrätt, fläskfilé till huvudrätt och jordgubbstårta till efterrätt. Vill man inte äta alla tre rätterna så borde man inte ha rätt att söka asyl i Sverige.
Dessutom så borde middagen ätas i badkläder så prickar vi in ett kriterium till som borde krävas för medborgarskap.
Integrering kallar jag det att äta och klä sig som traditionen i landet.
Citera
2016-06-09, 22:26
Medlem
Strejk? Verkar mer vara en demonstration... Man måste ha tillstånd från polisen att få demonstrera, har de tillstånd från länsman tro?

Usch ja, det tar säkert 30-40 minuter att köra från Sunnansjö till Fredriksberg, bara småvägar..

Håller med en i tråden; om man fastar och inte äter ska man väl inte klaga på maten!?

Jag tycker att samtliga pensionärer i landet ska demonstrera för den mat som de får!

Anpassa er eller åk hem!
Citera
2016-06-09, 22:49
Medlem
Gurkan100s avatar
Strejk från vadå? Dessa bidragstagare har inget arbete att strejka från. Vem fan bryr sig om de vägrar äta sin gratismat.
Citera
2016-06-09, 22:50
Medlem
Jag tycker att man ska visa en fastare attityd mot asylsökande.

Man förklarar, vid de första informationstillfällena, att den mat som serveras vid asylboendena är den som serveras.

Det är de svenska skattebetalarna som betalar de asylsökandes mat. En middagsportion kostar i genomsnitt xx kr, en dags mat kostar xx kr, en månads mat kostar xxx kr per person. Totalt sett kostar maten för de som bor på asylboenden xxx miljoner - eller miljarder - kronor per år.

Menyn är beräknad av näringsexperter och innehåller lagom många kalorier och näringsämnen. Den baseras på normala svenska råvaror och är den mat de kommer att äta i Sverige om de får uppehållstillstånd, så det är lika bra att vänja sig. I Sverige växer inte dadlar och andra matvaror som de kan vara vana vid. Här kan man t ex odla morötter, så morötter ingår i menyn.

Maten är i dag i viss mån anpassad till de asylsökandes vanor, vilket jag tycker är fel. Budskapet bör vara: detta är normal institutionsmat i Sverige, den som serveras på sjukhus, i skolor och på arbetsplatser. Eftersom det finns människor från många olika länder bland de asylsökande kan man inte tillfredsställa specialönskningar på asylboendena. Samma mat gäller för alla.

Jag tycker personligen att fläsk bör ingå i standardmenyn, eftersom griskött är en så stark bas för svensk kost. Ett vegetariskt alternativ kan serveras alla dagar.

Undantag från standardmenyn beviljas endast av hälsoskäl, t ex allergi.

När de har återvänt hem eller beviljats uppehållstillstånd och med tiden kunnat skaffa sig ett eget boende kan de laga vilken mat de vill.

Man bör också förklara att på de en del asylboenden kan man av praktiska eller säkerhetsskäl inte låta de boende laga maten själva. Då får de äta i matsalen.

En sak som säkert stör muslimer är att mat inte tillhandahålls nattetid under ramadan. Då får man förklara att i Sverige har man ingen ramadan. Sverige är ett land som först var asatroende och sen i tusen år har varit kristet. Detta är ett faktum. De som hanterar maten på asylboendena arbetar inte på nätterna. De arbetar på dagarna och åker sen hem, där de ofta har barn som de måste ta hand om. Sverige kan inte ordna matlagning på nätterna bl a av detta skäl, men också för att det skulle blir orimligt dyrt, eftersom de som jobbar på nätterna får extra betalt.

Islam säger att barn, sjuka, gravida kvinnor och de som befinner sig på resa inte behöver utöva ramadan. De får betrakta sig som resande och hoppa över ramadan en eller ett par gånger.
Citera
2016-06-09, 22:58
Medlem
alexdahls avatar
Ussssch fyfan.. Det går helt över styr..
Citera
2016-06-10, 05:49
Medlem
Att politiker köper sådan här beror på något av samma sorts beteende vid frikyrkor och sekter, ingen får ifrågasätta utan bara följa predikningen, en sorts masspsykos.

Att det ska sparas in på pensionärer men inte dessa lyxmigranter, det är vansinne. Gör som i danmark, halvera migranternas ersättning.
Citera
2016-06-10, 07:15
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
ge fanskapen samma mat som dom flesta svenskar har råd att äta.. dvs
snabbmakaroner och denniskorv.. annars får dom svälta ihjäl.

Stuvade makaroner, korv och ketchup.
Det kommer man ju långt med.
Citera
2016-06-10, 07:18
Medlem
bristpafantasis avatar
Strejk? Från vadå? Är inte en förutsättning för strejk att man faktiskt gör något nyttigt, och inte bara sitter på sina arslen och svälter sig själva frivilligt? Detta är otacksamt gnäll och ingenting annat. Ordet strejk har liksom rasist helt tappat sin ursprungliga betydelse i dagens Sverige. Strejk förr var hårt arbetande människor som ville visa hur värdefulla de var för samhället, men vad fan är det vi skall drabbas av för att dessa jävla idioter strejkar på grund av att maten inte är separerad? Och vad fan är det för jävla skäl att "strejka" för? Det känns som att de bara hittar på saker för att testa och se vad man kommer undan med nuförtiden. Gnälliga jävla svin!
Senast redigerad av bristpafantasi 2016-06-10 kl. 07:20.
Citera
2016-06-10, 09:16
Medlem
Uplands avatar
Blydiet adminstrerad i nacken är vad de egentligen är värda. Trött på att vi tvingas bry oss om andra folks angelägenheter när vi har egna problem.
Internera och deportera.
Citera
2016-06-10, 10:09
Medlem
Sitter de stackars pojkarna kvar och lider eller fick de sin vilja igenom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in