Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-09, 19:09
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Corey Lewandowski är inte jude. Han är av polskt ursprung. Det kan vara därför så många judar arbetat för att få bort honom, både innanför (Kushner/Stone) Trumpsfären, och utanför (Weinstein/Shields/Shapiro).

Stephen Miller misstänkte jag var det, men inte sett bekräftat. Skicka gärna källa/länk.

Det är väl möjligt att det inte stämmer det som står i Metapedia, vad vet jag. Det ligger lite i sakens natur att det är svårare att få tag i tillförlitlig information om nya förmågor. Men det spelar liksom ingen större roll, för helhetsbilden blir densamma. Vi kan dra bort dem och lägga till Kushner och Stone istället. Poängen är att det inte blir färre judar runt presidentmakten med Trump än annars. F.f.a. kan man räkna med en rad judiska affärsmän, med Carl Icahn i spetsen, på de nyckelposter som ska visa att Trump-administrationen är världsbäst på att förhandla.

Sen eftersom det lär blir någon av hans barn som tar över, så betyder det att en Trump-seger banar vägen för att, för första gången, ha en jude i Vita Huset om åtta år.
2016-06-09, 19:23
Medlem
Fris avatar
Efter att ha varit ovanligt frånvarande (nåja) inför segern i California, så har Donald på schemat under helgen VA, FL, PA, NH. Fill up that 757! We're gona get some guys outta here, out!
2016-06-09, 19:31
Bannlyst
spänt läge nu...snart general election, man kan redan börja känna det. gäller att han tar sig förbi konventet nu bara.
2016-06-09, 19:46
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Efter att ha varit ovanligt frånvarande (nåja) inför segern i California, så har Donald på schemat under helgen VA, FL, PA, NH. Fill up that 757! We're gona get some guys outta here, out!

Helt otroligt. Nu när han äntligen kunnat unna sig lite välförtjänt vila i nån vecka, så lägger han istället in en hårdare växel. Han tycker uppenbarligen att det är bäst att bearbeta swing-staterna i god tid. Plus att han älskar sina rallyn. Han får abstinens om han inte håller på. Hur ska han klara sig när han blir president? Han får väl ordna hyllningsmöten i stil med Brolin & Co. i Rålambshovsparken 1994, varje gång han kommer hem från en lyckad förhandling i utlandet.
2016-06-09, 20:52
Medlem
Bra för Trump att Obama ger sitt stöd till Clinton nu lär han få full support från republikaner som annars kanske skulle tveka.

Obama är ganska populär hos demokrater, liberals och vänstern vilket kommer ge Clinton en knuff. Men Trump lär få en lika stor knuff hos högern och republikanerna eftersom Obama är deras fiende nummer ett.

Sanders väntar på FBI.

http://www.expressen.se/nyheter/bernie-sanders-tanker-inte-stotta-clinton/
Senast redigerad av seeeg321 2016-06-09 kl. 21:06.
2016-06-09, 21:02
Medlem
E.Merckxs avatar
Videon:

President Barack Obama endorses Hillary Clinton in video

http://edition.cnn.com/2016/06/09/politics/president-barack-obama-endorses-hillary-clinton-in-video/index.html

Donald J. Trump
✔ @realDonaldTrump

Obama just endorsed Crooked Hillary. He wants four more years of Obama—but nobody else does!
8:22 PM - 9 Jun 2016

Hillary Clinton
✔ @HillaryClinton

Delete your account. https://twitter.com/realDonaldTrump/status/740972317191352320
8:27 PM - 9 Jun 2016
2016-06-09, 21:06
Bannlyst
https://twitter.com/HillaryClinton/status/740973710593654784
Haha
Hillary Clinton
‏@HillaryClinton
Delete your account.
Donald J. Trump
‏@realDonaldTrump
Obama just endorsed Crooked Hillary. He wants four more years of Obama—but nobody else does!
President Barack Obama endorses Hillary Clinton for president | Hillary Clinton

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
President Barack Obama endorses Hillary Clinton in video

http://edition.cnn.com/2016/06/09/politics/president-barack-obama-endorses-hillary-clinton-in-video/index.html

Min video är full. Obama pratar också, att han pratat med Sanders...
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-06-09 kl. 21:09.
2016-06-09, 21:07
Medlem
baggebo1s avatar
Den neurotiska duon i tråden (som tror att tråden bara tillhör dem och deras evinnerliga svamlande) borde verkligen ta sina stamfränder i örat. Det här är inte bra av media! När de hela tiden utmålar "Alt-Right", "neo-nazister", "David Duke" osv som Trumps försvarare så blir inte folket längre, vilket är syftet, skrämda eller avståndstagande från Trump. De börjar istället undra om inte de där nazisterna är ganska vettiga. Det är det som pågår just nu som jag refererat tidigare i tråden. Här bara ytterligare ett exempel. Duke lär sälja som aldrig förr.
Citat:
David Duke defends Trump, blames Jews for judge criticism

Former Ku Klux Klan Grand Wizard David Duke defended Donald Trump on his radio show earlier this week from criticism of his comments about Judge Gonzalo Curiel, blaming "the Jews" in the media for propagating a long-running negative agenda against the presumptive Republican nominee.

The white supremacist radio host dropped the names of Fox News' Chris Wallace, along with Jake Tapper and Wolf Blitzer on CNN, who Duke said he had "exposed ... as a Jewish agent." Jeff Zucker, the current president of CNN Worldwide, is "another Jewish extremist," he remarked.

“And more recently, Fox News, the shabbat goy shiksa Megyn Kelly, 'cause they love to have some gentiles doing it," Duke continued, according to audio of the segment Tuesday. "They don’t want Jews always out front.”
http://www.politico.com/story/2016/06/david-duke-trump-judge-224121
2016-06-09, 21:10
Medlem
Continental Ops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
John Kasich i intervju idag:

Kasich says he can go to RNC without endorsing

http://video.foxnews.com/v/4932757280001/kasich-says-he-can-go-to-rnc-without-endorsing/?#sp=show-clips

Dessutom röstade John Kasich för NAFTA och han är pro TPP.

Kasich-intervjun var bland det grymmare jag sett på teve på ett tag. Vad är det för jävla journalister de har på Fox alltså, det blev direkt pinsamt på slutet. Kul att det finns ett par republikaner med integritet kvar.
2016-06-09, 21:28
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Up 04:30, before the enemy. Var det inte du som hade det i din signatur ett tag, Negroni? I love you,but I hate you, still, I love you anyway.

Nej, det som det stod var "Senast redigerad kl. 04:30".

And I love you too. Men jag måste ju säga emot dig ibland, annars blir det ju inget kul. Och så ska jag komma ihåg att inte diskutera fracking med dig (måste komma ihåg det, måste måste).

Trump har ju förresten som paroll för sin miljöpolitik Clean Air and Clean Water. Jättebra, tycker jag. På pricken. Då förutser jag iofs problem med fracking m.a.p. detta. Men Trump kommer att låta besluten tas på delstatsnivå, så då kan han fortsätta att tuffa på med sitt snack om maximerande av produktion av alla fossila bränslen och jobbskapande, utan att åtminstone hamna i någon direkt motsättning. Snacket är ju f.ö. strömlinjat med resten av hans kampanj, så det är lika bra att han kör på. Problem får hanteras senare.
2016-06-09, 21:29
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Continental Op skrev

Kasich-intervjun var bland det grymmare jag sett på teve på ett tag. Vad är det för jävla journalister de har på Fox alltså, det blev direkt pinsamt på slutet. Kul att det finns ett par republikaner med integritet kvar.

Kasich är ju lite som Bernie. Det är ju inte helt säkert att Donald Trump behöver Kasichs hjälp i Ohio.

Bernie när han får reda på att Obama har gett Hillary sitt endorsement.

https://www.youtube.com/watch?v=4vDeaKu4hZE
2016-06-09, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Nej, det som det stod var "Senast redigerad kl. 04:30".

And I love you too. Men jag måste ju säga emot dig ibland, annars blir det ju inget kul. Och så ska jag komma ihåg att inte diskutera fracking med dig (måste komma ihåg det, måste måste).

Trump har ju förresten som paroll för sin miljöpolitik Clean Air and Clean Water. Jättebra, tycker jag. På pricken. Då förutser jag iofs problem med fracking m.a.p. detta. Men Trump kommer att låta besluten tas på delstatsnivå, så då kan han fortsätta att tuffa på med sitt snack om maximerande av produktion av alla fossila bränslen och jobbskapande, utan att åtminstone hamna i någon direkt motsättning. Snacket är ju f.ö. strömlinjat med resten av hans kampanj, så det är lika bra att han kör på. Problem får hanteras senare.

Trump vill, att USA blir energioberoende. Så antingen de gröna eller Saudiarabien/Venezuella får ta den i tvåan. Fast det troliga [och roliga?] med Trump, att alla får smaka på den

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in