2016-06-09, 07:52
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Bye bye Melker.

Det är ju frågan om det var för att Bajen inte ville ha kvar honom eller om det var Udineses krav om att han skulle spela på en specifik plats som avgjorde?

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Kastade ett halvt öga på matchen igår, och av det jag såg så var han bra, han lekte sönder ÖIS, lite väl bollkär och ego kanske, och ÖIS var av det jag såg inte direkt på topp försvarsmässigt.

Ok, tackar. ÖIS är som du säger kanske inte det bästa motståndet men ändå. Frågan är dock vem denne gubbe skulle peta? Han känns väl inte som en typisk truppspelare enligt vad jag läst.
2016-06-09, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är ju frågan om det var för att Bajen inte ville ha kvar honom eller om det var Udineses krav om att han skulle spela på en specifik plats som avgjorde?
Vi hade nog velat ha kvar honom om han inte var låst till en position. I mitt tycke var han godkänd men inte tillräckligt bra med tanke på att han bara var inlånad. Jämför med Carlos Strandberg.

Förhoppningsvis innebär sommarfönstret ett större utbud så att vi kan åtgärda situationen på det centrala mittfältet som består av brunkare och träben. En förlängning med Fredrik Torsteinbö hade också suttit fint, han börjar närma sig sin peak och kan säkert steppa upp en eller två nivåer under de kommande åren.
2016-06-09, 15:12
Medlem
Shanklygatess avatar
Hur ser det ut med sommarfönstret i år? Stänger det samtidigt som övriga Europa eller stänger vi en månad innan som de väl va förra säsongen?
2016-06-09, 15:20
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Hur ser det ut med sommarfönstret i år? Stänger det samtidigt som övriga Europa eller stänger vi en månad innan som de väl va förra säsongen?

15 juli-11 augusti för Sverige. En hel del stora fotbollsländer öppnade sina idag.
http://fotbolltransfers.com/site/news/1468
Senast redigerad av Readyfreddie 2016-06-09 kl. 15:49.
2016-06-09, 15:43
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
15 juli-11 augusti för Sverige. En hel del stora fotbollsländer öppnade sitt idag.
http://fotbolltransfers.com/site/news/1468

Tack! Då är de ju en halv månad som klubbarna kan bli av med spelare utan möjlighet att ersätta. Hoppas mitt Norrköping är ute i god tid med försäljningar och nyförvärv.
2016-06-09, 16:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Kan bli dragkamp om Sarfo.
AIK har haft ögonen på honom en längre tid, han är från Ghana och vi lär få draghjälp från landsmännen Ofori och Kpozo. Ni har å andra sidan Amartey som det gick hyfsat för...

Cetinkaya har inte mindre än 12 spelare med kopplingar till AIK, så jag säger fördel gnaget om vi vill betala priset.

Göteborg har tecknat ett samarbetsavtal med Sirius året ut. Det borde väl ge IFK en viss fördel när det gäller Sarfo.

Citat:
I går lånade IFK Göteborg ut Oscar Kindlund, 19, till IK Sirius.

I samma veva inleddes ett samarbete klubbarna emellan, vilket Göteborgs sportchef Mats Gren uttalar sig om för Fotbollskanalen.

– Det här är en möjlighet som gör att våra yngre spelare kan få erfarenhet av matcher i Superettan. Så länge de är kvar i Superettan är det intressant. Går de upp kan vi inte fortsätta. De måste var en division under oss, säger Gren till sajten.
Fotbollstransfers.com.
2016-06-09, 22:51
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
@DKristoffersson 6 minför 6 minuter sedan

Allsvensk Silly season-nyhet ute på SportExpressen.se inom kort. Håll utkik. #expressenlive
Vad nu?!
Citat:
IFK Norrköping är ute efter Moberg Karlsson
Där ser man, gamle blåvittspelaren som vill ta nåt steg framåt i karriären?
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-06-09 kl. 23:00.
2016-06-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vad nu?!
Goitom klar för Bajen.
2016-06-09, 22:56
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Ok, tackar. ÖIS är som du säger kanske inte det bästa motståndet men ändå. Frågan är dock vem denne gubbe skulle peta? Han känns väl inte som en typisk truppspelare enligt vad jag läst.

Vem påstår att Udinese skulle kräva en särskild position? Det låter nämligen helt uppåt väggarna i mina öron.
2016-06-09, 23:06
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Goitom klar för Bajen.
Fantiserar bara om att det skulle hända och ja.. Eguren till AIK kanske inte var så farligt trots allt?
2016-06-09, 23:29
Medlem
xSues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Vem påstår att Udinese skulle kräva en särskild position? Det låter nämligen helt uppåt väggarna i mina öron.

Tyvärr har vi inte kunnat hitta en lösning som fungerar för alla parter. Bland annat ser Udinese gärna att Melker får speltid som central, balanserande mittfältare, men några sådana garantier kan vi inte ge, säger Hammarbys sportchef Mats Jingblad.
2016-06-10, 01:21
Medlem
Otroligs avatar
Intressant ålder på Moberg-Karlsson. Bara att hugga egentligen, vore skönt om vi kunde få klart några övergångar in ganska snart. Vore också bra om vi kunde vänta med att släppa Nyman och Kujovic (som jag antar kommer att lämna) först efter första CL-kvalomgången.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in