2016-06-09, 14:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Tror inte han kommer fällas för mord utan jag tror att det kommer att landa i vållande till annans död. Det kommer inte att gå att bevisa att han planerat ha ihjäl henne.

Han led av psykos under handlingen och hur skall åklagaren kunna bevisa att han ville ha ihjäl henne? Visserligen svåra skador men det räcker nog ändå inte till en morddom.

Blir psykiatrisk undersökning med största sannolikhet och därefter dömd till vård. Endast i Sverige
Fast där har du fel, kan rätten konstatera att våldet han använde var så grovt och så hänsynslöst att döden är den normala utgången så kommer han anses ha uppsåt, då han förstod att handlingen var presumtivt dödlig för BO.
Så visst kan det bli mord.
Citera
2016-06-09, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om en kille med det utseendet och de inläggen (!) som han skrivit på sin FB kontaktar en normal tjej då finns inte en chans att tjejen accepterar hans vänförfrågan. En normal människa vill inte ha sådana vänner..

Hur kan man överhuvudtaget bli attraherad av en apa utan hjärna, bara uppumpade muskler och diffusa tankar om "orättvisor" som han drabbats av under hela sitt liv?

Och sen detta att "hon försökte avbryta flera gånger" .jadaja. Vågade inte medverka.. jadaja..

Och att SAMHÄLLET borde ställa upp - när hon själv avböjer och fortsätter relationen.

I Finland har samhället gjort en markering. Miss Helsingfors blev misshandlad av sin motorcykelpojkvän, men miss Helsingfors vägrade att medverka i rättegången och fortsatte relationen med idioten. Hon snackade om förlåtelser och den "stora kärleken"..

Samhället svarade med att ta bort titeln av henne.

"Vi behöver inte sådana förebilder för våra unga tjejer" löd svaret.

Har du varit där? Jag har aldrig precis varit i ett sådant våld och kan inte själv förstå hur man ens vågar stanna kvar. Jag har varit i ett förhållade med våld men när jag var i det så blev våldet inte synligt eftersom han gjorde att vi drack hela tiden så jag fick minneslucka. Men det våldet som mitt ex gjorde är inget jämför med Martins våld.

Och när jag frågade om han hade gjort saker var han grym på att göra att jag trott jag drömt det även om jsg hade små sår i ansiktet.

Och att ta någon annans liv hur kan det vara "rätt" för att personen var för naiv,inte dömande osv? Är det rätt att mörda någon annan? Fatta hur rädd Lotta var .. Martin värkade ju kunna döda hej vilt ändå skulle du våga säga ifrån till han?

Jag fattar att Lotta var rädd för han och när hon har gått till polisen så värkade de inte bry sig mycket det handlar om en pyskopat asså en pyskopat bry sig inte den ska få sin vilja igenom den dör på köpet

Mitt ex hade en film på mig när vi hade sex kan du fatta hur det skulle förstöra mitt liv om den kom ut på nätet? Och ja jag gick till polisen men det kunde inget göra något eftersom den inte var ute än det kunde bara röra vid den när den kom ut på nätet.

Hur hade du själv varit vid Martin sida? Om du träffade han på bussen imorgon och han tar din mobil ifrån din hand? Hade du bara "Hörru du ge mig min mobil, den är inte din!"

Jag tro faktiskt inte det, du hade inte ens sagt något du hade låtit han ta den.

Jag själv fattar inte hur man vågar träffa någon som verkligen har orskat sån stor skada innan för min rädsla hade varit för rädd och allt.
Citera
2016-06-09, 14:45
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helgon1891
Visst har vi alla möjligheten att göra våra egna Val!
Men kollar man på personer som begår sexualbrott mot barn är andelen personer som själva blivit utsatta mkt högre än genomsnittsbefolkningen. Däremot är det ingen godtagbar orsak.

ALLA blir vi påverkade av vår uppväxt och de normer och regler som gäller där. Inser man inte det är det konstigt.
Hejar ens föräldrar eller liknande på ett visst fotbollslag blir det ofta så att barnen gör det med.
Åker familjen ofta på båsemester utvecklas ofta ett starkt intresse för det med osv.
Likadant är det OFTA inte alltid med negativa beteenden.

Tänk gärna efter själv så kommer du antagligen inse att dina normer och regler grundar sig i dina föräldrars eller far och morföräldrar normer och regler.

Därmed inte sagt att det kommer påverka alla dina beslut du gör i livet, då man precis som du skriver fattar sina egna beslut. Men helt klart är de oftast ett rättesnörre

Visst färgas man av föräldrar och andra vuxnas beteenden, däremot väljer man själv om man vill bli som sina förövare, där är skillnaden, valet.

Jag är uppväxt i en våldsam miljö och trasiga människor o diverse, dock är jag inte alls inne på samma bana och har ett helt annat tänk, och skulle aldrig, vilja utsätta någon annan för det jag själv fick uppleva. Jag har också kommit i kontakt med personer i samma sits via traumaterapi, och de flesta delar min uppfattning. Kanske måste man ha lidit tillräckligt för att ha vett att känna att ingen annan förtjänar samma behandling. Gm har uppenbarligen haft en sjuk barndom eftersom även brodern hamnade på samma bana, dock rättfärdigar det aldrig hans beteende.

Skapa en fan-tråd om honom om du nu så mycket känner för att stryka honom medhårs, här blir det bara som en spya i munnen.
Citera
2016-06-09, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Tror inte han kommer fällas för mord utan jag tror att det kommer att landa i vållande till annans död. Det kommer inte att gå att bevisa att han planerat ha ihjäl henne.

Han led av psykos under handlingen och hur skall åklagaren kunna bevisa att han ville ha ihjäl henne? Visserligen svåra skador men det räcker nog ändå inte till en morddom.

Blir psykiatrisk undersökning med största sannolikhet och därefter dömd till vård. Endast i Sverige

Krävs inte avsiktsuppsåt för mord, räcker med insikt eller likgiltighet. Uppsåtet känns inte problematiskt i detta fall, men huruvida han är allvarligt psykiskt sjuk vet jag inte...
Citera
2016-06-09, 14:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likeifliksom
Var har den 'duktiga' Åke som släppte psykot tagit vägen? Har han gått under jorden? Trots semester borde han ju uttala sig, iaf beklaga det som hänt... någon reaktion från honom liksom.

Hans chef har tagit rodret nu och man ska väl granska sig själv som vanligt.

Citat:
Jag har därför den 8 juni, i enlighet med Åklagarmyndighetens rutiner, överlämnat ärendet till myndighetens tillsynsavdelning för bedömning av själva handläggningen.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22969306.ab

Så utan klarlagda regler eller lagstöd kommer ingenting att ske. Hon ville inte medverka i utredningen, så man bedömde att det räcker inte för en häktning att bara ha hennes polisförhör. Man lade ner bara. Det som är märkligt är att hon är så rädd att hon inte vågar fortsätta processa mot honom och då ska samhället enligt min uppfattning se till så hon skyddas på ett eller annat sätt.
Vidrigt ogenomtänkt och under all kritik.
Citera
2016-06-09, 14:51
Medlem
Soldier of Odin

https://twitter.com/Researchgruppen/status/740884302804746241
Citera
2016-06-09, 14:52
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrashigPsycho
Både hennes val och tankar och t.om känslor är ju rätt uppenbara, men du kanske tror att det är en kvinna som helt random fallit offer över en främmande man?

Vad är det som är så uppenbart? Hon hade velat bryta efter tre veckor. Hur mycket hinner man lära känna och analysera på den tiden? Det enda jag kan se är att hon inte drar alla muskelknuttar med tattoos över samma kam. Ska hon bli dragen i smutsen för det, är det rättvist tycker du?

Jag TROR att BO är en person med stort hjärta som inte dömer i förhand och tror gott om andra tills motsatsen är bevisad. Därför hände det som hände, tror jag.
Citera
2016-06-09, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Att han drar "psykoskortet" är för att få en trevligare framtid på rättspsyk.
Kanske siktar han på dubbelrum med sin idiotbror.

hans bror är släppt, men han kan få sitta med sten eriksson som suttit där sen 1967.
Citera
2016-06-09, 14:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stalan
Soldier of Odin

Vad gör " supportergruppen" för soldiers of Odin? Sjunger de hejaramsor på facebook?

Researchgruppen gör bort sig ånyo.
Citera
2016-06-09, 14:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stalan
Soldier of Odin

Nää, så vänsterslöddret fick säga något och frågan är hur mycket det är värt i sak?
Dom här männen lyckas varje år ta livet av många kvinnor, så deras tillhörighet i diverse organisationer eller politiska färger har ingen som helst betydelse.
Citera
2016-06-09, 14:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Vad är det som är så uppenbart? Hon hade velat bryta efter tre veckor. Hur mycket hinner man lära känna och analysera på den tiden? Det enda jag kan se är att hon inte drar alla muskelknuttar med tattoos över samma kam. Ska hon bli dragen i smutsen för det, är det rättvist tycker du?

Jag TROR att BO är en person med stort hjärta som inte dömer i förhand och tror gott om andra tills motsatsen är bevisad. Därför hände det som hände, tror jag.
Jag håller med dig, sen attraherades hon av biffiga killar vilket bra många fler kvinnor än hon gör.
Citera
2016-06-09, 14:58
Medlem
Jarvsofakss avatar
Hopplöst fall. Psykisk ohälsa, alkohol- och drogproblematik, svår ADHD. In och ut från olika institutioner sedan tidiga tonåren. Tar inte problemen på allvar utan bälgar i sig 15-16 öl när han festar trots att han vet att han blir sjukligt aggressiv av alkoholen.

En f.d. flickvän till denne succéman har efter två fall av misshandel, varav en grov, förklarat att hon inte ville anmäla honom p.g.a. att hon fortfarande var kär i honom. Hur är det ens möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in