2016-06-09, 14:00
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Kan det vara så att hon fick veta om äcklets lillebror och sen om hans förflutna som gjorde att hon inte ville träffa honom mer?
I det här fallet föregår han sitt rykte. Och då har han ett rykte och en faktisk historik om att ha ägnat sig åt våldsbrott större delen av sitt liv.
Citera
2016-06-09, 14:01
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Så snygg var hon inte.

Man måste för övrigt inte vara skev för att man är kroppsbyggare, har en i släkten som tävlar i detta, ja, han ser lite mongo ut, rent kroppsligt, men han är en stor nallebjörn och har aldrig någonsin använt våld mot en tjej. För att bli lika skadad som GM i detta fallet krävs det mer än timmar på gymmet, han verkar överlag ha haft en pissig kvinnosyn. (Högintensiv)Träning=testo generator, men testosteron ≠ kvinnomisshandlare.

Plus att han tagit amfetamin och käkat anabola.
Dålig kombo
Lägg till en allmänt taskig uppväxt och mental instabilitet i släkten så har du din mördarmaskin
Citera
2016-06-09, 14:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
2005 dömdes han för grov misshandel av 20-årige Niklas och HR sänkte straffet till 8 år.
Två månader efter domen dog Niklas av sina skador.

Han beskriver hur han sedan ser sin 23-årige kamrat hoppa jämfota på Niklas huvud:
– Det rycker liksom i benen när han landar.
Tingsrätten konstaterade i sin dom att våldet som Niklas utsattes för var "synnerligen kraftigt" och "besinningslöst".
"Det framstår inte ens som särskilt sannolikt att Niklas åter kommer fungera som människa", skrev rätten och dömde den då 21-årige mannen till tio års fängelse för försök till mord.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22969272.ab

Så samhället har ingen kontroll över våldsverkarna utan släpper dom så dom fritt kan ta död på nästa person. Vilket svek måste jag säga. Förmodligen inte en typ som ska vara ute innan han är lobotomerad.
Citera
2016-06-09, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Då kanske du inte ska yppa dig alls? Tror inte du vet ett piss. Då skulle du spotta ut det nu.

Vem fan är värd att skydda här liksom.
Till skillnad mot dig anser jag att alla människor har ett människovärde och bör bemötas som man själv vill bli bemött.

Vad skulle det tillföra debatten menar du om jag skulle berätta om hans svårigheter i uppväxten? Du och flesta andra har ju redan dömt honom.
Men alla vill vi känna kärlek och uppskattning. Får vi inte den från familjen finns det fullt med mindre laglydiga personer som finns där istället. Så är det mkt i detta fall. Detta späda ju även på då storebröder inte haft bästa leverne och kompisar
Citera
2016-06-09, 14:04
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Kan det vara så att hon fick veta om äcklets lillebror och sen om hans förflutna som gjorde att hon inte ville träffa honom mer?

I något skede så måste Lotta ha fått veta om hans bakgrund. Det måste vara svårt att hålla ett sånt där digert brottsregister hemligt. Han har ju varit inspärrad i stort sett hela hans vuxna liv, och har blivit dömd för många grova brott. Bland annat för att ha dödat en annan människa. Och så sent som år 2014 blev hand dömd till 2,5 års fängelse.

Sedan hade han en känd brorsa också. Också en mördare. Så både han och hans brorsa har dödat förut, och det är ganska ovanligt. Och sånt som är ovanligt brukar folk prata om.

Så vid någon tidpunkt måste hon ha upptäckt hans förflutna. Det förklarar också hennes rädsla för honom. Hon vet att det inte är tomma hot. Det här är en man som verkställer det han hotar med.
Citera
2016-06-09, 14:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
I det här fallet föregår han sitt rykte. Och då har han ett rykte och en faktisk historik om att ha ägnat sig åt våldsbrott större delen av sitt liv.

Ja, och hon fick veta det allt för sent.
Citera
2016-06-09, 14:05
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparbergaren
Anmärkningsvärt att avpixlat inte skriver om detta. Hade det varit abdullah said hade det varit fullt ös på sidan.
Exponerat har i alla fall skrivit
http://www.exponerat.net/svensk-psykopat-villkorligt-frigiven-slog-ihjal-sin-fore-detta-tjej/
Citera
2016-06-09, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Så snygg var hon inte.

Man måste för övrigt inte vara skev för att man är kroppsbyggare, har en i släkten som tävlar i detta, ja, han ser lite mongo ut, rent kroppsligt, men han är en stor nallebjörn och har aldrig någonsin använt våld mot en tjej. För att bli lika skadad som GM i detta fallet krävs det mer än timmar på gymmet, han verkar överlag ha haft en pissig kvinnosyn. (Högintensiv)Träning=testo generator, men testosteron ≠ kvinnomisshandlare.
Smaken är olika men jag tycker att hon var riktigt snygg, särskilt med tanke på att hon var 41 år. Så pass snygga är inte ens vissa 18-åringar.

Jag säger inte att alla är sjuka i pallet för att de är kroppsbyggare, vissa är säkert schyssta (eller de flesta borde jag säga med tanke på hur vanligt det är med träning idag) men i hans fall är det alldeles för mycket som är avvikande för att kunna glida in på räkmacka och inte alls misstänkliggöra honom. Alla sonderar väl terrängen tills man släpper garden och känner sig trygg men i hennes fall är det en grav missbedömning. Det är hemskt att säga det. Oavsett så kommer vi inte ifrån att han är en fullständig idiot (jag skriver det igen så ni inte får för er att jag försöker skylla på kvinnan).
Citera
2016-06-09, 14:06
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helgon1891
Till skillnad mot dig anser jag att alla människor har ett människovärde och bör bemötas som man själv vill bli bemött.

Vad skulle det tillföra debatten menar du om jag skulle berätta om hans svårigheter i uppväxten? Du och flesta andra har ju redan dömt honom.
Men alla vill vi känna kärlek och uppskattning. Får vi inte den från familjen finns det fullt med mindre laglydiga personer som finns där istället. Så är det mkt i detta fall. Detta späda ju även på då storebröder inte haft bästa leverne och kompisar

Ja det handlar säkert inte om något häpnadsväckande i hans uppväxt som går att skylla på.
Det finns däremot dom som under graviditet däremot banar väg för barnet genom att missbruka eller knapra piller. Där finner man dom värsta och grövsta brottslingarna.
Citera
2016-06-09, 14:07
Bannlyst
Vems är ungen på äcklets bilder på FB? Är det hans barn?
Citera
2016-06-09, 14:10
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helgon1891

Så du anser att han ska skyddas?
Samtidigt som många här skriker att kvinnan får skylla sig själv som blivit mördad?

Konstiga värld!
Citera
2016-06-09, 14:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Stjärnadvokaten Kerstin Koorti är en av de sista personer som träffade och pratade med Lotta, 41.
Bakgrunden: allvarliga hot, trakasserier och förföljelse från den mordmisstänkte Martin Jonsson, 33.
En vecka senare var den 41-åriga ekonomiassistenten död – misshandlad till döds.
Martin Jonsson kunde inte acceptera att Lotta valt att avsluta den korta relation de haft.
– Hon sa tidigt att hon inte ville ha med honom att göra, men hon har varit livrädd.
http://www.expressen.se/nyheter/hon-ar-en-av-de-sista-som-traffade-lotta/

Citat:
Nu hålls en ny häktningsförhandling mot mannen – den här gången gällande mord.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22970801.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in