2016-06-08, 21:43
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som utsatt vill man ju ofta inte dra in familjen - i synnerhet inte om det finns hot riktade mot dem ... och som familj är man rädd för att om man agerar på något sätt så kan det drabba den utsatte anhörige ännu värre ..

Det är inte så enkelt som att Lottas anhöriga hade kunnat styra upp detta ....

Som förälder så ifrågasätter jag starkt hennes föräldrars tystnad. Genom att anmäla så kunde de även ha lyft hotet från dottern till dom själva. Hade alla oroliga gått samman och gjort gemensam sak så hade kvinnan kanske levt idag? Eller vad tror du?
Citera
2016-06-08, 21:44
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nej. Det är växelverkan som står för "stormen".

En normal kvinna befinner sig inte i ett förhållande som är "stormigt"… Det blir ingen "försoning" om ens partner har hotat att misshandla en eller t.o.m. gjort det. Det förlåts inte och brottet anmäls.

Men en del kvinnor tycks längta efter den kick de får när relationen är "upp och ner". Det grälas häftigt och försonas himmelskt. Vardagslivets händelselöshet skulle tråka ut dem. Killarna som är "normala" är inte attraktiva nog i dessa kvinnors ögon.

Men hon gjorde slut med honom när han misshandlat henne första gången. Det borde väl räcka. Det finns ingen fakta i fallet som säger att hon gått tillbaka till honom? Att hon ine vill ha skyddat boende är inte så konstigt. Det är ett stort ingrepp i en människas liv. Naturligtvis borde hon acceptera det nu när vi har facit. Men det vanligaste är att tänka "Det händer säkert inte mig" (och det gör det inte heller) Sedan är det ytterst tröttsamt att läsa "så är alla kvinnor bla bla" Med den logiken skulle man kunna säga att alla män flippar ut och misshandlar sina ex för att deras manlighet blir kränkt av att lämnas .
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Eh... nu jagar du postcount så du inte kan läsa längre tydligen. Testa igen och se om jag säger nåt som synkar med det du skrev.
Nej, hade jag jagat postcount så hade jag svarat er separat - och i till ditt inlägg skrivit "jag instämmer" ..

Istället svarade jag er båda - och snarare använde ditt för att inte behöva upprepa mig, och samtidigt ge en lite djupare förklaring till varför det kan vara svårt att anmäla -- då riktat till den du besvarade.

Andrahandsanmälningar leder inte till åtgärd om de inte bevittnat själva misshandeln - och genom en anmälan kan man därför förvärra läget för den utsatte .. i det här fallet Lotta.

Ber om ursäkt om du kände att jag trampade på dig eller utnyttjade ditt inlägg (dig) i mitt resonemang ...
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar inte som BO hade barn, trots 41-års ålder? Det är ju som bekant ganska udda med kvinnor i så hög ålder som inte fått barn... Jag tror inte BO är så normal som hennes vänner vill ge sken av vilket också då lättare förklarar hur hon ens kunde närma sig en person som GM.
Hon kanske inte kunde få barn, fått flera missfall, inte träffat rätt man.
Är du komplett idiot?
Citera
2016-06-08, 21:46
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nej, hade jag jagat postcount så hade jag svarat er separat - och i till ditt inlägg skrivit "jag instämmer" ..

Istället svarade jag er båda - och snarare använde ditt för att inte behöva upprepa mig, och samtidigt ge en lite djupare förklaring till varför det kan vara svårt att anmäla -- då riktat till den du besvarade.

Andrahandsanmälningar leder inte till åtgärd om de inte bevittnat själva misshandeln - och genom en anmälan kan man därför förvärra läget för den utsatte .. i det här fallet Lotta.

Ber om ursäkt om du kände att jag trampade på dig eller utnyttjade ditt inlägg (dig) i mitt resonemang ...
Det fetade var precis det jag avsåg, ja.
Citera
2016-06-08, 21:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Som förälder så ifrågasätter jag starkt hennes föräldrars tystnad. Genom att anmäla så kunde de även ha lyft hotet från dottern till dom själva. Hade alla oroliga gått samman och gjort gemensam sak så hade kvinnan kanske levt idag? Eller vad tror du?
Inte alla vill visa att den man som hon haft ett mycket kort förhållande med visade sig vara en total dåre. Hon började backa efter några veckor, jisses, rätt snabbt skulle jag säga.
Citera
2016-06-08, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Står väl i Aftonbladet att hon var hemma hos sin ex som hon hade hunden med? Eller var det innan hon åkte hem till sig?

kan köpa det om exet är en tjej

försöker bara förstå vad lott* gjorde i den läggan
fast framförallt hur gm fick reda på det..
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:

Min fetning.

En anmälan hanteras som alla anmälningar, även om i fjärde eller hundrade hand.
Vad du skriver är helt enkelt inte sant.
Citera
Avstängd
Hur bröt han sig in? Hörde inga grannar skrik och elände från lägenheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar inte som BO hade barn, trots 41-års ålder? Det är ju som bekant ganska udda med kvinnor i så hög ålder som inte fått barn... Jag tror inte BO är så normal som hennes vänner vill ge sken av vilket också då lättare förklarar hur hon ens kunde närma sig en person som GM.

Nu tror jag du är lite fel ute. Om hon inte har barn så behöver det inte vara något konstigt med henne för det. Det finns kvinnor i 40-årsåldern som bara inte hittat rätt barnafader ännu och en del gör det aldrig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Du har en poäng, men missar ändå en hel del.
Personen ifråga ÄR ett psykfall, alla märker det efter att lyssnat på honom i 10 minuter.
Killar undviker sådana för att de vet att labila jävlar är våldsamma, varför resonerar inte kvinnor på samma vis? Är det modersinstinkter och hoppas de omvända dessa dårar?

Hennes historia har jag ingen koll på så vill inte gå in på det men jag har läst alldeles för mycket i mina dar och jag blir bara så förbannat less att det är vi kvinnor det är fel på!

Upp emot 30 000 kvinnor misshandlas årligen i Sverige. Ricardo Hed misshandlade sin före detta sambo, och dömdes till fängelse för grov kvinnofridskränkning. I dag är han fast besluten att hålla våldet ifrån sig - stärkt av bland annat Kriminalvårdens IDAP-program.
https://www.youtube.com/watch?v=hOBzLYjCf4c
Citera
Avslutad
Citat:
Vilket så klart är rent skitsnack.

Led han av vanföreställningar så skulle han själv inte hänvisa till något sådant - dels är det för kort tid för att någon medicin skall ha gjort verkan, dels vet ju inte ens polisen om han har haft kontakt med psyk eller vari den skulle bestå - så de lär inte ha medicinerat honom efter gripandet heller.

En människa i psykos med vanföreställningar "snappar" inte bara ut ur den så fort brottet är begått. Han tror att han skall klara sig lindrigt undan genom att skylla på samma diagnos som brorsan bara... med den skillnaden att nu är han ju "medveten" igen .. dvs söker samma typ av dom som i Rödebyfallet .. kan inte straffas men inte heller låsas in på rättspsyk..

Givetvis är det det.
En jävla "snackare" helt enkelt. Vet exakt vad och hur man gör, o. s. v. och då för att klara sig.
Men återigen, det är samhällets fel, det är samhället som låtit honom blomma ut i det sjuka/ störda han en gång fick i och med sig(genetiskt, miljö, kombo här, vem vet).
Ja, detta då mjuka och fina samhälle.

Som brorsan, ja......... här en man(eller "man"...) och som i ALLT snappar upp och kopierar användbara saker och det för att hela tiden ha ryggen fri för sina egna, sjuka lustar och begär och dito behov.
En klockren, jävla psykopat.
Må fanskapet brinna i Helvetet.
Senast redigerad av hee4r 2016-06-08 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in