2016-06-08, 21:37
Medlem
Men man kan inte hela tiden tro att alla man möter är mördare,lotta var säkert bara en helt vanlig snäll tjej
Citera
2016-06-08, 21:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Du har helt missat poängen.

Då den mördade kvinnan inte villa medverka i utredingen pga att hon var skrämd till tystnad, vad gjorde hennes vänner och familj för att grisen skulle åka dit?

Hade det varit lite krut i vänner och familj så hade dessa närstående tagit kontakt med polisen, lämnat sina redogörelser, varit redo att vittna, etc. Om dessa människor visste vilket helvete kvinnan hade, varför ställde de inte upp?

Istället så fick kvinnan själv ta all skit och nu efter att hon slagits ihjäl så jävlar i min skäl så gafflar närstående även i media och gråter ut över att skitstöveln släpptes. Men när något kunde ha gjorts, då höll man käften.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har du provat själv att försöka få polisen att agera i brottmål? Det har jag; är det andrahandsutsagor så är det lönlöst.

Som utsatt vill man ju ofta inte dra in familjen - i synnerhet inte om det finns hot riktade mot dem ... och som familj är man rädd för att om man agerar på något sätt så kan det drabba den utsatte anhörige ännu värre ..

Det är inte så enkelt som att Lottas anhöriga hade kunnat styra upp detta ....
Citera
Bannlyst
Citat:
Varför anar jag att din egen bristande förmåga att skaffa flickvän färgar alla dina inlägg i bitterhet? Sluta vara patetisk för faen, det är inte du som är offret här.
Ja du får ana vad du vill. När någon säger obekväma sanningar måste han såklart vara bitter, vad annars.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
Du har en poäng, men missar ändå en hel del.
Personen ifråga ÄR ett psykfall, alla märker det efter att lyssnat på honom i 10 minuter.
Killar undviker sådana för att de vet att labila jävlar är våldsamma, varför resonerar inte kvinnor på samma vis? Är det modersinstinkter och hoppas de omvända dessa dårar?

Vi är många kvinnor som resonerar på precis samma vis och undviker såna sjuka män redan vid första anblicken.

Men jag har fått svar här i tråden att massor av vanliga, jättegulliga män ser ut som denna GM. Fine, då går jag gärna miste om alla dessa fina män bara jag slipper psykopaten också.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
LOTTA hade bara känt honom några veckor när hon innsåg vilket psykfall han var,vilken väg bodde lotta på

Bråkmakargatan enligt somliga.
För Lotta här längtade visst till sin egen död och tiggde om att bli dödad och visste dessutom om att hon skulle bli dödad då när hon blev det+ var hon en av två i en "stormig relation".
Citera
2016-06-08, 21:40
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Har du provat själv att försöka få polisen att agera i brottmål? Det har jag; är det andrahandsutsagor så är det lönlöst.
Jag har barn nästan i kvinnans ålder. Hade något liknande hotat mina barn, så hade jag jävlar i min skäl bott på polisstationen tills någon agerade.
Inte fasen hade jag stillatigande åsett hur något av mina barn led likt den här kvinnan.

Uppenbarligen så visste ju vänner och föräldrar att hon var under dödshot.
Citera
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som utsatt vill man ju ofta inte dra in familjen - i synnerhet inte om det finns hot riktade mot dem ... och som familj är man rädd för att om man agerar på något sätt så kan det drabba den utsatte anhörige ännu värre ..

Eh... nu jagar du postcount så du inte kan läsa längre tydligen. Testa igen och se om jag säger nåt som synkar med det du skrev.
Citera
Medlem
Citat:
Men man kan inte hela tiden tro att alla man möter är mördare,lotta var säkert bara en helt vanlig snäll tjej

Haha jag brukar inte ha fördomar mot folk men se på snubben förfan
Citera
2016-06-08, 21:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Ja, det är nog den bild jag tycker framkommer. En snäll, lite blyg tjej som trodde människor om gott, skötte sig själv och hade bra jobb osv ..
Jag tror inte hon hade en tanke på han kunde utstråla något annat än den snällhet och omtanke han visade när han uppvaktade henne med blommor och charmade henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag tror inte heller det, såvida hon inte hade lite otäcka personer i sin släkt, men då hade de väl redan gett sig på honom efter första smällen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Var som en kvinna, tänk som en man.

Ja, eller vara som en kvinna och släppa egot och acceptera sin natur typ.
Citera
2016-06-08, 21:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag har barn nästan i kvinnans ålder. Hade något liknande hotat mina barn, så hade jag jävlar i min skäl bott på polisstationen tills någon agerade.
Inte fasen hade jag stillatigande åsett hur något av mina barn led likt den här kvinnan.

Uppenbarligen så visste ju vänner och föräldrar att hon var under dödshot.
Och du tror det hjälper? Var isf glad att du är just Utflyttad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in