2016-06-08, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Jag är mer förundrad varför människor är mer fundersamma av varför kvinnor stannar hos våldsamma relationer än varför MÄN misshandlar kvinnor.
Alltid kvinnornas fel det är verkligen helt sjukt! Ha inte fel kläder det drar åt sig farliga män.

För att kvinnorna som söker sig till MÄN som misshandlar kvinnor är svaga mentalt och när dom träffar en stark och farlig man så växer hon mentalt och när hon till slut blir för kaxig då är det ofta för sent och mannen misshandlar eller slår ihjäl henne. Enkelt förklarat
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
LOTTA hade bara känt honom några veckor när hon innsåg vilket psykfall han var,vilken väg bodde lotta på
Tre veckor? Ska hon få nobelpris för det? Vi andra normala människor kan utifrån en bild se att han är tappad bortom all räddning av retardation.
Citera
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Du verkar ha missat att det inte handlar om att Polisen inte hade tillräckligt kött på benen? Det handlar om att BO inte ville tala. Han skrämde henne till tystnad. Hennes vänner och familj hade säkerligen ställt upp och vittnat för henne, men det kom ju aldrig så långt pga att hon inte ville medverka.

Du har helt missat poängen.

Då den mördade kvinnan inte villa medverka i utredingen pga att hon var skrämd till tystnad, vad gjorde hennes vänner och familj för att grisen skulle åka dit?

Hade det varit lite krut i vänner och familj så hade dessa närstående tagit kontakt med polisen, lämnat sina redogörelser, varit redo att vittna, etc. Om dessa människor visste vilket helvete kvinnan hade, varför ställde de inte upp?

Istället så fick kvinnan själv ta all skit och nu efter att hon slagits ihjäl så jävlar i min skäl så gafflar närstående även i media och gråter ut över att skitstöveln släpptes. Men när något kunde ha gjorts, då höll man käften.
Citera
2016-06-08, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mona.Krasslig
Jag har träffat den här killen en gång för några år sedan.
Känner igen de där huvudtatueringarna.

Han satt inne på en pub i Stockholm och drack öl med sina polare för att fira någon form av frigång.
Iaf så hade han fattat tycke för en tjej som befann sin i samma lokal och det utvecklades till en något tråkig historia när hon avvisade hans närmanden, vilket han naturligtvis inte accepterade.
Hot och våld förekom osv..
Jag ska inte skriva mer än så, för jag vill inte outa tjejen.

Man kände direkt att något var fel.
Obehagligare person får man letar efter.

Precis, när han utsett sitt offer så går han till handling.
OCH vägrar att släppa taget.
BO här var också enligt sin omgivning ganska blyg och då brukar man kunna ha extra svårt att freda sig. Men mot typer likt denne går ingen säker.
Citera
2016-06-08, 21:33
Medlem
Citat:
Jag är mer förundrad varför människor är mer fundersamma av varför kvinnor stannar hos våldsamma relationer än varför MÄN misshandlar kvinnor.
Alltid kvinnornas fel det är verkligen helt sjukt! Ha inte fel kläder det drar åt sig farliga män.

Det är alltid männens fel som slår såklart. En man som misshandlar en kvinna är inte värd någonting, enligt mig. Samtidigt kan en man inte misshandla en kvinna om hon avlägsnar sig fysiskt. Det är fortfarande hans fel men det gör det lättare för honom att vara ett svin om kvinnan stannar i förhållandet. Därför är det bra om kvinnor håller sig borta från misshandlande män, men inte deras fel om de blir misshandlade när de inte håller sig borta, det är fortfarande mannens skyldighet att inte slå folk.
Citera
2016-06-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar inte som BO hade barn, trots 41-års ålder? Det är ju som bekant ganska udda med kvinnor i så hög ålder som inte fått barn... Jag tror inte BO är så normal som hennes vänner vill ge sken av vilket också då lättare förklarar hur hon ens kunde närma sig en person som GM.

Det är ALLTID i sådana här fall som tjejen utmålas som "världens gulligaste", "helt vanlig tjej" osv. När verkligheten är något helt annat.
Citera
2016-06-08, 21:34
Medlem
Citat:
Du har en poäng, men missar ändå en hel del.
Personen ifråga ÄR ett psykfall, alla märker det efter att lyssnat på honom i 10 minuter.
Killar undviker sådana för att de vet att labila jävlar är våldsamma, varför resonerar inte kvinnor på samma vis? Är det modersinstinkter och hoppas de omvända dessa dårar?
Citera
2016-06-08, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Lite konstigt är det att du som enligt egen utsago alltid varit ensam och alltid varit singel vet så mycket om hur kvinnor tänker
Är det inte i själva verket din egen bitterhet som gör att du väljer att lägga skulden på en mördad kvinna?
(FB) Vi som är ensamma (sammanfogad tråd /mod)
Nej hon har gjort ett eget val. Tråkigt att hon dog men vi lever inte i en kamelstat där andra ska bestämma vem hon ska vara med, men i sådana här uppenbara fall där GM är helt efterbliven kan man ju inte göra annat än att vara likgiltig. Det är ett stort slag mot de arbetande männen som bygger landet, lever ensamma, flitiga, drivna och framgångsrika när man ser en så snygg tjej gå och gänga sig med ett rövhål.
Citera
2016-06-08, 21:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Du har helt missat poängen.

Då den mördade kvinnan inte villa medverka i utredingen pga att hon var skrämd till tystnad, vad gjorde hennes vänner och familj för att grisen skulle åka dit?

Hade det varit lite krut i vänner och familj så hade dessa närstående tagit kontakt med polisen, lämnat sina redogörelser, varit redo att vittna, etc. Om dessa människor visste vilket helvete kvinnan hade, varför ställde de inte upp?

Istället så fick kvinnan själv ta all skit och nu efter att hon slagits ihjäl så jävlar i min skäl så gafflar närstående även i media och gråter ut över att skitstöveln släpptes. Men när något kunde ha gjorts, då höll man käften.
Har du provat själv att försöka få polisen att agera i brottmål? Det har jag; är det andrahandsutsagor så är det lönlöst.
Citera
2016-06-08, 21:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
33-åringen hävdar nu, efter han gripits för mordet på Lotta, att han lider av vanföreställnignar.
(+ mycket mer utav info./ detaljer).
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22962449.ab
Vilket så klart är rent skitsnack.

Led han av vanföreställningar så skulle han själv inte hänvisa till något sådant - dels är det för kort tid för att någon medicin skall ha gjort verkan, dels vet ju inte ens polisen om han har haft kontakt med psyk eller vari den skulle bestå - så de lär inte ha medicinerat honom efter gripandet heller.

En människa i psykos med vanföreställningar "snappar" inte bara ut ur den så fort brottet är begått. Han tror att han skall klara sig lindrigt undan genom att skylla på samma diagnos som brorsan bara... med den skillnaden att nu är han ju "medveten" igen .. dvs söker samma typ av dom som i Rödebyfallet .. kan inte straffas men inte heller låsas in på rättspsyk..
Citera
2016-06-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
För att kvinnorna som söker sig till MÄN som misshandlar kvinnor är svaga mentalt och när dom träffar en stark och farlig man så växer hon mentalt och när hon till slut blir för kaxig då är det ofta för sent och mannen misshandlar eller slår ihjäl henne. Enkelt förklarat

Jo men det jag menade var att "Varför går inte samhället till botten med varför det finns farliga män istället för att skylla på annat". Det är ju bra mycket mer vanligare med våldsamma män än farliga kvinnor. Nått måste ju vara felkopplat i huvudet. Det borde ju införskaffas nån form av psyktest av unga killar tidigt i tex skolan kanske vi slipper allt skit som händer krig, misshandel, rån, mord osv osv. Nått är det ju som gör att männen misshandlar och våldtar, sexmördar osv. Lisa Holm, runbymördare förra sommaren tex. Ida fick ju skylla sig själv som sprang ensam och lyssna på musik .. typ så. Alltid vårat fel! Är så sjukt less på detta.
Citera
2016-06-08, 21:37
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Nej hon har gjort ett eget val. Tråkigt att hon dog men vi lever inte i en kamelstat där andra ska bestämma vem hon ska vara med, men i sådana här uppenbara fall där GM är helt efterbliven kan man ju inte göra annat än att vara likgiltig. Det är ett stort slag mot de arbetande männen som bygger landet, lever ensamma, flitiga, drivna och framgångsrika när man ser en så snygg tjej gå och gänga sig med ett rövhål.
Varför anar jag att din egen bristande förmåga att skaffa flickvän färgar alla dina inlägg i bitterhet? Sluta vara patetisk för faen, det är inte du som är offret här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in