2016-06-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Ja, H*llerbergsvägen i Traneberg. Jag har inte sagt nåt annat. Inlägget och B*elkevägen du syftar på var för mig konstigt, men var det tagit helt ur luften?

Var skedde det menar du? När jag kollar streetview verkar du ha rätt. Konstigt.

precis, så hon måste ju sökt skydd där??

jag har rätt, bara att åka och titta på porten till b*elkevägen så ser du att det är där glaset i porten är pangat. om dom inte lagat det redan förstås.

så hon var iallafall inte hemma hos sig när han kom, vilket heller inte är mordplatsen
Citera
2016-06-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Exakt så kan det se ut och det här dramat gillar de. Hon kan faktiskt ha dragit tillbaka sin berättelse i syfte att skapa en försoning precis som många kvinnomisshandlarrelationer brukar se ut. Sen börjar det att storma igen och något liknande händer innan de går tillbaka. Det är du som snackar skit.

Exakt. Det är alltid något marsvin kvinnan tänker på i första han och därför "vågar" inte stå för anmälan..
Citera
2016-06-08, 21:15
Bannlyst
Det blir livstids straff för mord allt annat vore en skandal. Vård är en sån här sjuk jävel inte värd han skulle isåfall skaffat sig den vården själv innan han hade ihjäl någon.
Citera
2016-06-08, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Enligt de anhöriga drog Lotta tillbaka sin historia efter svåra hot från 33-åringen.

– Hon drog tillbaka det hon sagt av rädsla. Hon kände sig så fruktansvärt rädd. Han hotade med att han skulle döda hennes vänner och anhöriga. Till och med hennes hund skulle han döda, säger en anhörig.
http://www.exponerat.net/svensk-psykopat-villkorligt-frigiven-slog-ihjal-sin-fore-detta-tjej/

Du verkar inte ha så bra koll på vilka mekanismer som kickar in hos en kvinna i en sån här relation.
Mitt tips är: Utbilda dig lite i ämnet innan du kackar ur dig mer sån här skit!!!!!!!!!

Och inte endast hos kvinnor utan även hos vilka svårt utsatta brottsoffer som helst.
I det goda samhället viker sig alla för det onda- nej, jag är inte religiös, jag konstaterar bara fakta.
Det handlar om värderingar detta och vilka värderingar man som "gott samhälle" vill ha. Uppenbart inte de man säger sig står för, iaf. Vilket åtminstone de levande brottsoffren kan vittna om, de andra tiger lika mycket som det "goda samhället" tiger.
Ett kallt samhälle pratar om mekanismer, ett varmt samhälle pratar om värderingar.
Citera
2016-06-08, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag har också hört att föräldrar till minderåriga kan bli betalningsskyldiga men vet inte om det någonsin sker i praktiken.

Vet att ansvarsförsäkringen i hemförsäkringen täcker mycket olycksfall/handlat vårdlöst men någon som vet hur skadeståndsrätten ser ut gällande brottsfall av minderåriga?
Citera
2016-06-08, 21:17
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Exakt så kan det se ut och det här dramat gillar de. Hon kan faktiskt ha dragit tillbaka sin berättelse i syfte att skapa en försoning precis som många kvinnomisshandlarrelationer brukar se ut. Sen börjar det att storma igen och något liknande händer innan de går tillbaka. Det är du som snackar skit.
Ja du vet säkert bättre hur det egentligen låg till än hennes nära anhöriga.
Citera
2016-06-08, 21:18
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Hyfsat fort? Jag kan se att han är fel kille bara av att se på fanskapet i 0,2 sekunder.
Jag men alla är inte lika kvicktänkta och kloka som du. Det
betyder inte at de förtjänar att dö
Citera
2016-06-08, 21:19
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Det blir livstids straff för mord allt annat vore en skandal. Vård är en sån här sjuk jävel inte värd han skulle isåfall skaffat sig den vården själv innan han hade ihjäl någon.
Nåja, hans brorsa som slog ihjäl en gammal man på Åkeshovs tunnelbana var rätt snabbt ute och knallade på obevakade permissioner så ha inte för stora förhoppningar.
Citera
2016-06-08, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Ja du vet säkert bättre hur det egentligen låg till än hennes nära anhöriga.
Kanske inte specifikt i det här fallet men kvinnor som blir misshandlade går väldigt ofta tillbaka (om de överlever vill säga) till män som misshandlar. Och säg mig, ser han trevlig ut? Kan du tänka dig den killen sitta på ett bibliotek? Dricka saft? Sitta med benen i kors? Fiska med sina vänner?

Självklart inte. Hon har gjort en felaktig bedömning så till den grad att jag anser att hon behöver hjälp i sitt partnerval. Nu är det försent. Det är dock inte synd om henne. Skulle de ha kommit överens i relationen och trivts med varandra så hade den killen fått stöd i att utöva makt och styrka över andra män. Många män ser ju vilka män som får kvinnor, det är inga taniga killar som får det. Och vad händer då? Jo många tränar för att biffat up sig och tror att det är en del i att attrahera kvinnor.
Senast redigerad av caralhos 2016-06-08 kl. 21:23.
Citera
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Varför skulle han vara bitter av att konstatera fakta?
Dina begränsade erfarenheter är inte detsammasom fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissMitsouko
Jag men alla är inte lika kvicktänkta och kloka som du. Det
betyder inte at de förtjänar att dö

Även om dessa kvinnor inte "förtjänar" att dö är faktumet det att de söker sig till döden. De tycks gilla att leka med elden.
Citera
2016-06-08, 21:23
Medlem
Citat:
Kanske inte specifikt i det här fallet men kvinnor som blir misshandlade går väldigt ofta tillbaka (om de överlever vill säga) till män som misshandlar. Och säg mig, ser han trevlig ut? Kan du tänka dig den killen sitta på ett bibliotek? Dricka saft? Sitta med benen i kors? Fiska med sina vänner?

Självklart inte. Hon har gjort en felaktig bedömning så till den grad att jag anser att hon behöver hjälp i sitt partnerval. Nu är det försent.

Kanske DÄRFÖR vissa tycks tycka att tvångsäktenskap inte är så pjåkiga trots allt? Dessa kvinnor kan ju inte tänka själva..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in