Nu ska jag inte säga han tänkte så som jag tror men glöm inte vad Eddie gjorde när han satt häktad för skotten där under gothia cup..
Eddie lät sig gå upp i vikt skaffade massa skägg å lät håret växa plus satte glasögon på sig, allt för att vittnet inte ska kunna peka ut honom och vittnet kunde inte säga att det var han som sköt skotten så den taktiken gick hem då.
Så OM nu han ätit upp sig nästan 40 kg så blir det svårt för "vittnen" att kunna peka ut just honom som någon där vid krogen iaf (långsökt jag vet).
Det ligger säkert en del i det du säger, så man får verkligen hoppas att åklagarsidan är förberedd på att hantera liknande ev. stunttrick ifrån berörda.
Ingen ska kunna komma undan med mord, och framförallt inte när helt oskyldiga vanliga medborgare drabbas av dårskapen vid gängkrig.
Senast redigerad av LeBronThurman 2016-06-03 kl. 01:04.
Kan någon upplysa mej om vad som var motivet för mordförsöken på Jeagerdorffsplatsen?
Dem som blev skjutna hörde väl hemma i Gårdsten? Tog dom fel killar? Eller var dom också i konflikt?
Nej, de hörde inte hemma i nordost, en var från majorna(ej känd av polisen, hans storebror har väl dock inte alltid haft rent mjöl i påsen, bla misshandlat en HA snubbe) och hans polare var väl från typ Högsbo, Frölunda eller Tynnered. Sydväst i alla fall. Varför de blev klippta vet i sjutton.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-06-03 kl. 02:02.
Nej, de hörde inte hemma i nordost, en var från majorna(ej känd av polisen, hans storebror har väl dock inte alltid haft rent mjöl i påsen, bla misshandlat en HA snubbe) och hans polare var väl från typ Högsbo, Frölunda eller Tynnered. Sydväst i alla fall. Varför de blev klippta vet i sjutton.
Han var från Gårdsten & den andra snubben var från Majorna . . . Han från Gårdsten som blev beskjuten & nästan sänkt är i konflikt med Tynnered så lite svårt om han nu bor där som du säger . . .
Dem som sköt var ute efter snubben från Gårdsten då det är ett gammalt gräl bakom den skjutningen & snubben från Majorna befann sig helt enkelt på fel plats vid fel tillfälle . . . Jag har koll på allt ni skriver så jag rättar era fel . . .
Han var från Gårdsten & den andra snubben var från Majorna . . . Han från Gårdsten som blev beskjuten & nästan sänkt är i konflikt med Tynnered så lite svårt om han nu bor där som du säger . . .
Dem som sköt var ute efter snubben från Gårdsten då det är ett gammalt gräl bakom den skjutningen & snubben från Majorna befann sig helt enkelt på fel plats vid fel tillfälle . . . Jag har koll på allt ni skriver så jag rättar era fel . . .
Stämmer det där verkligen? Om de nu var ute efter Kemal så låter det lite långsökt att de skjuter Oliver i huvudet och sedan hoppas att kulan ska leta sig in i huvudet på Kemal?? Tror snarare på den teori som Onur presenterar dvs att den som sköt helt enkelt trodde att det var Berat som satt i den där bilen. Berat och Oliver körde vid tidpunkten bilar av samma märke och färg och är båda ljusa i hyn.
Stämmer det där verkligen? Om de nu var ute efter Kemal så låter det lite långsökt att de skjuter Oliver i huvudet och sedan hoppas att kulan ska leta sig in i huvudet på Kemal?? Tror snarare på den teori som Onur presenterar dvs att den som sköt helt enkelt trodde att det var Berat som satt i den där bilen. Berat och Oliver körde vid tidpunkten bilar av samma märke och färg och är båda ljusa i hyn.
Blev inte båda skjutna? Dvs, flera skott, mot båda snubbarna.
Citat:
Ursprungligen postat av -SwiTcha-
aha, svårt att hänga med! Bra att du finns här och styr upp!
Blev inte båda skjutna? Dvs, flera skott, mot båda snubbarna.
Nej. I förundersökningen så framgår det av vittnesutsagorna att det endast var ett skott som avlossades. Ambulanspersonalen som var först på plats uppger i förhör att "Ingångshålet på föraren var strax vid vänster ögonbryn och utgångshål vid höger tinning trakten, lite högre upp, om han inte minns fel. Den andre killen fick han höra hade ett skott mitt i pannan. Om det är samma kula som gått igenom kan de bara spekulera i. De hade en teori att passageraren satt vänd mot föraren och att kulan först gått in i föraren och sedan i passageraren."
Den enda kulan som hittas är den som opereras ut ur huvudet på Kemal på sjukhuset.
Nej. I förundersökningen så framgår det av vittnesutsagorna att det endast var ett skott som avlossades. Ambulanspersonalen som var först på plats uppger i förhör att "Ingångshålet på föraren var strax vid vänster ögonbryn och utgångshål vid höger tinning trakten, lite högre upp, om han inte minns fel. Den andre killen fick han höra hade ett skott mitt i pannan. Om det är samma kula som gått igenom kan de bara spekulera i. De hade en teori att passageraren satt vänd mot föraren och att kulan först gått in i föraren och sedan i passageraren."
Den enda kulan som hittas är den som opereras ut ur huvudet på Kemal på sjukhuset.
I see, shit, inget flyt, fast tur i oturen för killarna är väl att traumavården på Sahlgrenska måste vara i världsklass. Låter ruggigt!
I see, shit, inget flyt, fast tur i oturen för killarna är väl att traumavården på Sahlgrenska måste vara i världsklass. Låter ruggigt!
Ja, verkligen! Sjukt ändå att av alla personer som friskisbarnen skulle kunna ha skjutit i deras haschdimma, så lyckades de ändå med konststycket att pricka en kille som nu sitter för mordförsöket på hisingsleden. Iofs via huvudet på en oskyldig kille men ändå.
Efter snart 15 månader i frihetsberövat tillstånd ville 19-åringen ha ett snabbt slut på förhören inför tingsrätten.
Kammaråklagare Niklas Högdén hade dock andra planer.
Citat:
19-åringen blev under eftermiddagen förbannad på åklagare Johan Udén, som inte deltog i utfrågningen.
- Sluta flina mot mig för fan, skrek han.
- Jag flinar inte. Det är bara du som är nervös, svarade Udén lugnt.
- Håll käften, kontrade 19-åringen, innan rådman Patrik Claesson avbröt diskussionen.
Att man hittar endast en kula på och vid brottsplatsen( i detta fallet K*mal´s skalle) är inte alls ovanligt, då men sällan brukar hitta alla kulor som inte fastnar i offer. Ofta hittar man bara fragment utanför brottsoffrets kropp. Eftersom man sköt med en Skorpa tror jag definitivt att man avlossat fler än en kula.
Fö borde det vara ganska ovanligt i svensk rättshistoria med så graveranda bevis mot typ 8 tilltalade som alla kommer sitta på livsstid(förutom de minderåriga) att INTE nån golar tillslut.
fucking 1 års isolering tar hårt, jag blev fan galen av 10tim fyllecell
Senast redigerad av Moderatorernasuger 2016-06-08 kl. 19:05.
Att man hittar endast en kula på och vid brottsplatsen( i detta fallet K*mal´s skalle) är inte alls ovanligt, då men sällan brukar hitta alla kulor som inte fastnar i offer. Ofta hittar man bara fragment utanför brottsoffrets kropp. Eftersom man sköt med en Skorpa tror jag definitivt att man avlossat fler än en kula.
Fel. Vapnet som användes vid Jaegerdorffsplatsen var en Walther P99 .380 Auto.
Med tanke på att de sköt in i bilen så borde nog mer än kulfragment hittats om de avlossade flera skott. Men man gör inga såna fynd. Alla bilens rutor var dessutom hela.
Senast redigerad av ongvarildsberg 2016-06-08 kl. 20:14.