2016-06-08, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Svårt att få bilden att gå ihop. Hur fan träffades de öht? Hon var smart och hade arbete osv och tidigare haft "normala" män(motsatsen till denne) enligt väninnan, så varför slog det slint och hon blev ihop med en arbetslös, kriminell tatuerad hårtränad wt ifrån förorten med kamphund och fyra kattungar?

Antingen glorifieras den nu döda, eller så har hon plötsligt fallit för "opposite attraction".

Kanske nätet? Många träffas ju på nätet idag. Och då kan olika världar mötas. Kanske en dejtingsida? Många blir ju kära innan dom ens träffats, bara genom att prata i telefon/sms:a eller chatta.
Citera
2016-06-08, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Nu får ni fan skärpa er, ni som sitter och säger att det är hennes fel att hon blev ihjälklubbad. Det är han som slagit ihjäl henne, inte hon som slagit ihjäl sig själv.

Att det sen skulle gå att se på utsidan hur en person är på insidan (rakad skalle, tatueringar, osv) är en sanning med grov modifikation. Idag råder exempelvis en tatueringstrend som sätter de gamla fingervisningarna delvis ur spel. Dessutom är det en etablerad del av mansrollen att vara "farlig" och många tjejer verkar drömma om en kille som ser farlig och tuff ut, men som går att fostra till en liten nallebjörn. Att samhället lärt människorna att vara på ett visst sätt är inte de enskilda personernas fel.

De psykopater som figurerar i olika fall här på forumet har långtifrån en entydig stil, och flera av de jag träffat i verkliga livet ser ut precis som helt vanliga killar.

Ja visst, på de flesta syns inte galenskapen utåt sätt, men ofta syns ett struligt leverne på utsidan. Psykopati/sociopati kan faktiskt innebära att man klarar utbildning och yrkesliv bra, men det gäller ju att se till HELHETEN.

Har du barn? Döttrar? Om min dotter kom hemsläpande på en tatuerad, trevlig juriststudent skulle jag varken säga bu eller bä. Grattis naturligtvis. Men kom hon hem med en 35-åring outbildad övertränad man med rakad, tatuerad skalle och kamphund som suttit inne för allvarliga brott (inte kamphunden då :-D) skulle jag ruska om henne och slänga ut fanskapet omgående.
Senast redigerad av Potifar2 2016-06-08 kl. 15:51.
Citera
2016-06-08, 15:48
Medlem
Citat:
Svårt att få bilden att gå ihop. Hur fan träffades de öht? Hon var smart och hade arbete osv och tidigare haft "normala" män(motsatsen till denne) enligt väninnan, så varför slog det slint och hon blev ihop med en arbetslös, kriminell tatuerad hårtränad wt ifrån förorten med kamphund och fyra kattungar?

Antingen glorifieras den nu döda, eller så har hon plötsligt fallit för "opposite attraction".

Hade han rakad skalle så tatueringarna på skallen syntes? (har för mig han hade skalltattisar)
En tant som är hundägare kommer lätt i samspråk med annan hundägare.
Alla farbröder jag känner har tattueringar nu förtiden.

Hon kanske var ute och gick med sin hund och han såg en anledning att prat med den snygga kvinnna?? Och då vinnla han sig om att charma henne, men det höll bara i nån vecka sen lös hans pesronlighet igenom och hon sa upp bekanstskapen med honom och han slog slint.
Citera
2016-06-08, 15:51
Avslutad
Citat:

Låt mig gissa, men att falla för smicker kan vara mycket farligt.
Men det allra farligaste är nog ändå att det går fanskap som denne saten här lösa.
Rovdjur i mänsklig skepnad, men de utnyttjar alltid normala människors helt normala egenskaper, som då t. ex behovet av smicker och bekräftelse.
Han fick ögonen på henne för hennes utseendes skull, men det tror jag. Sedan ligger det ju lite i tiden också att som kvinna hålla sig med en några år yngre man, det har liksom blivit till en statusgrej.
Men spelar ingen roll egentligen, han har manipulerat henne, därför gjorde hon något som inte stämmer med hennes egentliga/ hennes rätta jag. Förutom då att ha slagit ihjäl henne så säger även detta mer om honom än om henne.
Och som sagt så är ALLA mottagliga för manipulation.

Men även på ett mycket tidigt stadium har han skrämt henne. 2- 3 veckor är enligt mig ganska snabbt jobbat att visa vad man går för när man är sådan som GM här är.
Kan räcka med att sitta i kassan på ICA och någon där ger dig en blomma och som du tager emot så har du redan råkat illa ut= redan där och då har du hamnat i klorna på en riktigt farlig människa.
Hon ansågs i hans ögon redan ha lovat bort sig åt honom.
Ett synsätt på kvinnan och som inte direkt kommer att avta och om man så säger.
Senast redigerad av hee4r 2016-06-08 kl. 16:03.
Citera
2016-06-08, 15:52
Medlem
Flamsans avatar
Jag måste bara fråga en sak.

Ni som säger att ni skulle springa åt andra hållet.
Om ni sett bilderna på GM utan att veta vem han var eller gjort skulle ni då sagt att "man kan ju se vad han är för typ av människa, psykopat och allt annat"?

Och brukar ni be om utdrag ur belastningsregistret när ni träffar nya bekantskaper?

Hur skulle Lotta kunna veta vad han gjort tidigare?

Ni som skriver vet hans historia, det gjorde inte hon.

Ge faan i att skylla på offret.

Och skyll inte på att tjejer/kvinnor vill ha bad boys när ni sk snälla killar inte får napp. Vet ni hur oatraktivt det är med bittra gnälliga killar som tror de är guds gåva till kvinnor.
Citera
2016-06-08, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Lotta haft det struligt förr.

Vad vet vi om henne?

O Martins everyday life.

De av kvinnligt kön jag känner/känner till ratar arbets-
o bostadslösa o vill/kräver att de skall ha minst lika
hög lön som de själva och ha bil

Då känner du nog bara en sorts kvinna, jag känner flera tjejer som är tillsammans med killar som Martin trots att de tidigare varit tillsammans med såna killar och det bara blivit skit av det med polis och ambulans inblandat. Detta är ett fenomen som jag själv inte filosoferat mycket över men när jag var yngre (15-18) så ville tjejerna vara med bad boys eftersom det är spännande och oftast är det en del knark och alkohol involverat i deras livsstil. Jag köper t.ex. cannabis av en arab på 35-40 år som alltid har sin svenska flickvän (som ser ut och vara 10-15 år yngre) i bilen i framsätet och jag förundras alltid över hur fan hennes liv ser ut då jag ringer honom alla tider på dygnet och han kommer förbi på morgonen så som sent på natten och hon är alltid med.

Sen tycker jag som judenheten (användaren på sida 41, inte själva judenheten) har rätt i att det inte går att se på en kille att denne är en jävla psykopat bara baserat på armar och tatueringar. Så som jag uppfattar Lottas situtation så ville hon säga upp bekantskapen när hon fick reda på hans sanna jag och då var det försent för då började han stalka och dödshota henne. Det hade kanske varit ett skyll-dig-själv-scenario om vi levt i en värld där alla går omkring med sin livshistoria i bakfickan och det är kutym att presentera ett papper på sina misslyckanden så att personen man pratar med vet vad h*n ger sig in på men verkligheten ser inte ut så. Det är extremt troligt att han var en väldigt snäll kille från början.
Citera
2016-06-08, 16:01
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ja visst, på de flesta syns inte galenskapen utåt sätt, men ofta syns ett struligt leverne på utsidan. Psykopati/sociopati kan faktiskt innebära att man klarar utbildning och yrkesliv bra, men det gäller ju att se till HELHETEN.

Har du barn? Döttrar? Om min dotter kom hemsläpande på en tatuerad, trevlig juriststudent skulle jag varken säga bu eller bä. Grattis naturligtvis. Men kom hon hem med en 35-åring outbildad övertränad man med rakad, tatuerad skalle och kamphund som suttit inne för allvarliga brott skulle jag ruska om henne och slänga ut fanskapet omgående.

Jag har inga döttrar, men det hade Hagamannen (som är uppenbart empatistörd). Det är extremt svårt att se helheten redan från början. De flesta psykopater är både älskade och hatade av sin omgivning, helt enkelt eftersom att många inte kan se igenom falskheterna och bortförklarar allt det dåliga.

Det finns inget som säger att en trevlig juriststudent inte är psykopat. Advokat är ett mycket populärt yrke bland psykopater, givet att de klarar utbildningen.

Att avslöja en psykopat kräver mer än bara ytliga kännetecken. Att en person är trevlig och kommer med blommor säger ingenting, inte heller att de är välutbildade eller välbetalda. Du gör det extremt enkelt för dig genom att göra den där uppställningen. Notera att nästan alla manliga psykopater som haft livet av sina partners här på ABoK är helt översvallande och "jättegulliga" till en början, för att sedan "förvandlas" när kvinnan är under kontroll.
Citera
2016-06-08, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flamsan
Jag måste bara fråga en sak.

Ni som säger att ni skulle springa åt andra hållet.
Om ni sett bilderna på GM utan att veta vem han var eller gjort skulle ni då sagt att "man kan ju se vad han är för typ av människa, psykopat och allt annat"?

Och brukar ni be om utdrag ur belastningsregistret när ni träffar nya bekantskaper?

Hur skulle Lotta kunna veta vad han gjort tidigare?

Ni som skriver vet hans historia, det gjorde inte hon.

Ge faan i att skylla på offret.

Och skyll inte på att tjejer/kvinnor vill ha bad boys när ni sk snälla killar inte får napp. Vet ni hur oatraktivt det är med bittra gnälliga killar som tror de är guds gåva till kvinnor.

I dagens läge bör man vara skeptisk och både Google och Lexbase finns. Sedan är det smart att på basis av bostadssituation, tillgångar osv göra en egen analys av hur situationen verkar vara. Mna kan inte bara låta folk slå blå dunster i ögonen på en. Nu skrev han iofs rätt ut på fejjan att han gått livets hårda skola (=ingen skola alls, utan bara lärt sig via trassel) och bara det sänder väl varningssignaler till folk??? Att han dessutom ser ut som ett kriminellt drägg kan väl inte varit skäl nog att bli ihop med honom för tat han var "snäll"? Tjejen måste varit utsvukten på "snällhet" i så fall.
Citera
2016-06-08, 16:07
Medlem
Ottovonknopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAGx2
Och?!? Förstår inte varför ni är så många som skriver att han är med i DFG?!?
För att påminna alla om att huliganer oftast är fega knarkande våldsverkare
Citera
2016-06-08, 16:08
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Ingen fara på taket, nu löser vi detta på svenskt vis, vi anordnar en manifestation så blir det bra

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22963352.ab

#världensstörstaidioter
Citera
2016-06-08, 16:08
Medlem
TheOldGimps avatar
Det är fan underhållning på hög nivå att läsa vissa kommentarer.. i synnerhet de som frågar sig hur fan hon, "som är så snygg", kunde bli ihop med en kille som honom

Är man hyfsat vuxen så vet man att utseende är långt ifrån allt.
Han gav henne det hon ville ha - rent mentalt. Då spelar utseende mindre roll.
Världen översvämmas av omaka par - inget ovanligt alls.

Jag tror heller inte att det första man gör när ,man träffat en ny partner är att börja forska om ev släktningar haft problem med rättvisan tidigare. Sedan vet vi knappast vad han hade berättat om sitt förflutna till henne - eller hur? Slutligen gjorde hon ju slut relativt snabbt, efter 3 mån - tyvärr var det inte snabbt nog. Man ska veta att många går i flera år i sådana här destruktiva förhållanden.

Enligt uppgift träffades de via FB - för de som undrade.
Citera
2016-06-08, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Kanske nätet? Många träffas ju på nätet idag. Och då kan olika världar mötas. Kanske en dejtingsida? Många blir ju kära innan dom ens träffats, bara genom att prata i telefon/sms:a eller chatta.

På nätet? Kan tänka mig hur den där neandertalaren skriver: fullt med särskrivningar, stavfel och syftningsfel! Knappast attraktivt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in