2016-06-07, 17:48
Medlem
Syeks avatar
vi kan ju förbereda oss på att detta kommer bli FIFAs mest buggade spel någonsin, vänta er ungefär 4st 5gb uppdateringar första månaden. Köp spelet i november istället för att köpa på direkten
Citera
2016-06-07, 18:36
Medlem
oberoendemedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robiin111
e de lönt att uppgradera från 16 till 17 ens

Senast Fifa fick ny spelmotor var 14 och efter tre spel så borde bara det ge anledning att uppgradera. Tyvärr kommer det leda till en mängd nya buggar men förhoppningsvis inget som sänker spelet totalt utan det löses med en drös patchar.

Noterar att man nu får 10% "lojalitetsbonus" i spelet om man beställer Fifa 17 för 872 kr. Då ingår det klassiska med lånespelare, tröjor och 40 guldpaket utspritt under lika många veckor.
Senast redigerad av oberoendemedia 2016-06-07 kl. 18:40.
Citera
2016-06-07, 19:31
Medlem
Nerfa dribbling för helvete, och fixa så att alla lag som kontrolleras av AI inte spelar possesionfotboll som Barcelona.
Citera
2016-06-07, 20:05
Medlem
paras0nics avatar
Kan ju inte bli sämre än 16. Defending på detta spel är under all kritik. Vackraste FIFAt är det självklart men så jävla hemska buggar. Nerfa långskott!!
Citera
2016-06-07, 23:37
Medlem
Istok91s avatar
"Story mode" som i NBA 2K16 vore riktigt ballt.
Citera
2016-06-07, 23:57
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
"Story mode" som i NBA 2K16 vore riktigt ballt.
Vad innebär en sådan storymode? Spelar inte basketspel..
Citera
2016-06-07, 23:58
Medlem
eshkoshkas avatar
Något mer jag lägger till på listan är spelarmarkören. Helt jävla idiotisk som den är idag. Genomskinlig så fort spelarna sprungit två meter. Är det ett djur som sitter hos EA och kommer på såna här korkade grejer?

Sånt här måste fixas innan dom ens kommer på tanken att lägga till ny skit i det här jävla spelet. Det som är så tråkigt. Folk suktar bara efter nytt och skiter i alla jävla brister.
Senast redigerad av eshkoshka 2016-06-08 kl. 00:01.
Citera
2016-06-08, 05:20
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Vad innebär en sådan storymode? Spelar inte basketspel..
I det senaste blir man tvingad att låtsas att man är någon annan än den man vill vara.
Mer en drama-komedi än något annat.

Det folk vill ha från det är cut-scenes och liknande ifrån omklädningsrummet, träningar och presskonferanser vilket jag inte hade sagt nej till.
Citera
2016-06-08, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Hoppas på att man får fler erbjudanden att träna andra klubbar mer regelbundet när man spelar med sin klubb på topp. Färre landslagserbjudanden, vem fan vill träna Indien parallellt när man är inne i en säsong om topplatserna i Premier League? Helst vill jag inte ha några landslagserbjudanden alls i mejlkorgen ifall jag inte begär det själv.
Det där skriver jag också under på. Så patetiskt dåligt karriärläge så det inte finns.

Med nya motorn kommer man ju garanterat köpa denna, fifa har ju inte utvecklats mycket de senaste 4-5 åren.
Citera
2016-06-08, 08:47
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
Vad kan man dra för slutsatser från teasern då?

- Frostbite engine
- Mycket troligt att riktiga tränare är med nu i spelet
- Cutscenes från omklädningsrum
- Story Mode?
Man kan väl inte dra några slutsatser överhuvudtaget? Förutom att ett nytt spel släpps med frostbite engine.

Inte undra på att du blir så himla besviken och bitter på varje nytt FIFA med tanke på dina förväntningar efter en halv minut lång trailer.

Vad kan frostbite göra för spelet? Enda gången jag spelat med den motorn var k BF BC 2. Förutom att grafiken var bra kunde byggnader rasa. Men vad kan det tillföra för utom grafiken?
Citera
2016-06-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Vad kan frostbite göra för spelet? Enda gången jag spelat med den motorn var k BF BC 2. Förutom att grafiken var bra kunde byggnader rasa. Men vad kan det tillföra för utom grafiken?

Enligt info ska FIFA 17 använda Frostbite 3, samma grafikmotor som i Battlefield 4 (och nya BF 1), och t ex sjukt snygga Star Wars Battlefront.

Du frågar alltså på allvar vad en grafikmotor kan tillföra förutom grafiken? Vad lever du i för värld?
Tror du det gör någon större skillnad för benutrymmet i baksätet om en bil har turbo eller inte?

Allt en grafikmotor gör är relaterat till grafiken och det inkluderar hur fysiska egenskaper behandlas, för ett sportspel innebär det t ex att två spelarkaraktärer inte kan uppta samma plats i spelutrymmet och de fysiska egenskaper som följer av att en större spelare kolliderar med en mindre inte gör att de två stannar i ett fyrasekunders grovhånglande utan att den mindre faller till marken medan den större påverkas mindre. Bollens egenskaper med vikt, spinn, etc.. ska presenteras korrekt för spelaren och det är grafikmotorns jobb att göra det trovärdigt.

Jämför gärna de främsta på marknaden här
https://www.youtube.com/watch?v=PNnSLPyntLs
Citera
2016-06-08, 10:34
Medlem
deadhead.s avatar
Kommer förhandserbjudandet av FIFA 17 Super Deluxe Edition vara fram till releasedatumet eller är det bara under en begränsad tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in