Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Det viktigaste är naturligtvis att få bort fokus från själva sakfrågan, Trumps "universitet". I och med att han anklagade domaren för att vara mexikan har allt fokus försvunnit från vad det egentligen handlade om från början. Jag måste motvilligt medge att Trump är en absolut mästare på detta.
Nej, det du famlar efter här är att Trump är en mästare på reframing.
För en av många aspekter (jag har redan räknat upp flera) av Trumps reframing här, är att det blir
mycket mer fokus på sakfrågan. Trump är, som vanligt, mycket mer saklig än MSM. Trump får tillfälle att rada upp alla sina sakliga argument om och om igen så att ingen ska glömma av dem:
* Att alla, utom några få, har varit mycket nöjda, som gått på Trump University. Det finns det svart på vitt på i form av evaluation reports och videoinspelningar.
* Att domaren är partisk och agendadriven, och att målet under normala omständigheter skulle ha lagts ner.
* Att den ursprunglige målsägaren hade visat sig mycket nöjd i sin evaluation report och i en videoinspelning.
* Att detta är ett civilrättsligt mål och ingen stor grej.
* Att han hade kunna göra en settlement, men att han valde att inte göra så, eftersom det skulle ge ett motiv för fler att dra igång falska mål emot honom.
Själv sätter du universitet inom scare quotes, med vilket du markerar att du valt att inta en attityd till frågan som inte är neutral eller saklig. Med tanke på det är det ironiskt att du gör sken av att värna om sakfrågan.
Men visst, Trump är verkligen en mästare. Att som ensam medborgare stå upp emot hela MSM, emot alla pinkos och cuckservatives, och sno hela problemformuleringsprivilegiet ifrån dem, det är ta mig fan historisk världsklass! Och hans vapen är hans käft och hans twitter-fingrar. Och den som inte fattat vid det här laget, att den finns en mästerlig hjärna bakom detta avancerade och effektiva ränksmideri, har inget eget förnuft eller använder det åtminstone inte.