2016-06-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Statistiken i Aftonbladets kampanj talar emot dig.

De flesta fall av mord, misshandel och våldtäkt på kvinnor sker i hemmet. Oftast inom äktenskapet. Det är ett faktum välkänt sedan ett halvsekel minst.
Citera
2016-06-07, 17:01
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
De flesta fall av mord, misshandel och våldtäkt på kvinnor sker i hemmet. Oftast inom äktenskapet. Det är ett faktum välkänt sedan ett halvsekel minst.
Inte längre nu är det muslimerna som står för alla våldtäkter. Svenska män har kämpat för jämställdheten länge men nu har kvinnorna förstört det genom att rösta in muslimer som ska sextrakassera.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-06-07 kl. 17:06.
Citera
2016-06-07, 17:05
Bannlyst
Citat:
Stämmer inte. Prova Google.
Citera
2016-06-07, 17:06
Medlem
Jag är förvånad över att det är såpass få som hälften av alla kvinnor som upplevt det, min gissning hade varit att i princip alla kvinnor varit med om det.

Senast idag var det en "man" som ställde sig såpass mycket för nära i hissen att jag kände hur han hårdnade mot min rumpa samtidigt som han luktade på mitt hår. Nu gör såna händelser mig mest irriterad och jag säger ifrån, men när jag var yngre tyckte jag sånt kändes skrämmande.

Är man tveksam på vart gränsen går mellan en komplimang och sexuella trakasserier så ska man kanske ta det lugnt med komplimangerna också, de allra flesta har dock inga problem att se och acceptera vart gränsen går.
Citera
2016-06-07, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Så en korthårig, androgyn och ful sak sitter på första sidan och har sin historia om hur hon blev våldtagen av ett ragg som hon gått hem med?

Jag vet inte men känns som att hon nog ska vara glad och tacksam för att det ens existerat en så pass berusad man som velat röra hennes könsdelar.
Jag reagerade också på det.
En handbollsspelare på elitnivå borde kunna göra mer än att bara ligga stilla medan hon "våldtas".

Vad säger att hon inte ändrat sig ytterligare en gång efter att de lagt sig och känner att hon vill när han börjat röra henne igen och hon känner att detta kanske bara kommer att hända en gång och det är nu.

Hur ska killen reagera på att hon inte säger nej en gång till?

Ska han förstöra allt och hämta grannen som vittne för att få bekräftat att hon ändrat sig?

Att han ringer dagen efter tycker jag tyder på att han inte anser sig ha våldtagit henne.

Ibland tror jag att det anmäls för att killen endast varit ute efter ett "one night stand" och inte ville bilda familj efter det.
Citera
2016-06-07, 17:19
Medlem
Citat:

Stämmer inte. En majoritet av våldtäkterna sker utanför äktenskapet.
Citera
2016-06-07, 17:20
Medlem
Under---18s avatar
Självklart kan inte kvinnor ta något ansvar och säga ifrån så skulle problemet vara löst. Nope, aldrig att det skulle hända
Citera
2016-06-07, 17:34
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Kvinnor har klart och tydligt visat att vi inte klarar av att rösta rätt och den borde tas bort.
Jag håller med, väldigt många mäns också i ärlighetens namn.
Citera
2016-06-07, 17:40
Medlem
Bajen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Stämmer inte. Prova Google.
Ingen idé, OnkelJodok är faktaresistent och antagligen en utlänning själv.
Citera
2016-06-07, 17:41
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreasmm
Så en korthårig, androgyn och ful sak sitter på första sidan och har sin historia om hur hon blev våldtagen av ett ragg som hon gått hem med?

Jag trodde först att det var en rätt så ful och töntig kille när jag såg bilden på henne, blev överraskad när det visade sej vara en tjej.
Citera
2016-06-07, 17:41
Medlem
bezmenovs avatar
Ja och tänk vad oattraktiva de 50% som inte blivit sextrakasserade känner sig nu.

Mina tankar är hos dem, de äkta offren!
Citera
2016-06-07, 17:50
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag håller med, väldigt många mäns också i ärlighetens namn.
Alla som röstade för invandringen får ju skylla sig själva nu när vi blir sextrakasserade. Män bryr sig inte längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in