2016-06-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Ibland räcker det med en blick från någon man aldrig sett tidigare för att känna igen en Sverigevän. "Rösta klokt" i dagens Sverige är som att hålla upp SD-banderoller och tuta i trumpeten.

Det är vad jag befarar också. Krypandet och fjäskandet för moderaterna måste innebära att de har någon slags överenskommelse. Jag hoppas de har trogna, ärliga och skickliga rådgivare även på den här nivån.

Hur tänker du nu ShariaInstructur? 21-25% kanske är fantastiskt för SD och hur deras utveckling varit, men 2018 vore det resultatet katastrof för Sverige. Vi lever i tider med skeenden vi aldrig varit med om tidigare. Det är omöjligt att sia om hur många och hur oroliga folk kommer vara 2018. +50% låter helt bisarrt idag men vem vet. 20-25% kan nog 7K manövrera bort en mandatperiod till. Landar de på 30-35-40% så blir det naturligtvis väsentligt svårare.

IS har uppmanat muslimer till terrorism i Europa under ramadan vilken är igång nu och en månad framåt. Vi får se vad som sker. Juli och augusti kommer MENA ha sin högsäsong att trakassera, våldta, misshandla svenskar. Augusti och septembers Sentio/YouGov bli spännande. Förra sommaren drack jag oroväckande mycket Champagne, en flaska vid varje rekord

Etablissemanget önsketänker och tror att "bara" 17% kommer att rösta på SD. Jag är realist och har i nuläget svårt att se ett högre resultat än 25% för SD. Vi har det stora problemet att äldre människor, det finns statistik, vaneröstar på Soc(byrån) allra flest i åldersgruppen över 65 år. Sedan stöds byrån även av många i ålderspannet 55--65.

Tänk vad lite ökad dödlighet hade varit nyttigt för Sverige.... ... Jag räknar då kallt med att
$ocialdiktaturen får 24--25%. Nygamla M ligger runt 22% och jag hoppas att SD kan bli näst största parti på lite över 22%. Det Svenska folket är hopplöst kuvat och indoktrinerat. Sådant släpper inte, det flummar iväg. Men om SD blir näst största parti är det en kraftig markering och en rejäl spark i häcken på etablissemanget. Jag gillar SD:s nya inriktning på att öka det känslomässiga engagemanget för nationen.
2016-06-06, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Etablissemanget önsketänker och tror att "bara" 17% kommer att rösta på SD. Jag är realist och har i nuläget svårt att se ett högre resultat än 25% för SD. Vi har det stora problemet att äldre människor, det finns statistik, vaneröstar på Soc(byrån) allra flest i åldersgruppen över 65 år. Sedan stöds byrån även av många i ålderspannet 55--65.

Trots att SCB:s OU-mätning är störst och därmed anses som trovärdigast, baserar sig senaste mätningen 17,3 procent, på ett svarsbortfall av cirka 50 procent!

Mätfelet är därför högst sannolikt av den och andra anledningar (i vanlig dokumenterad oordning) av storleksordningen, att det i verkligheten redan representerar omkring 23 procent för SD...
Senast redigerad av Reproduce 2016-06-06 kl. 14:37.
2016-06-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Tänk vad lite ökad dödlighet hade varit nyttigt för Sverige.... ... Jag räknar då kallt med att
$ocialdiktaturen får 24--25%. Nygamla M ligger runt 22% och jag hoppas att SD kan bli näst största parti på lite över 22%. Det Svenska folket är hopplöst kuvat och indoktrinerat. Sådant släpper inte, det flummar iväg. Men om SD blir näst största parti är det en kraftig markering och en rejäl spark i häcken på etablissemanget. Jag gillar SD:s nya inriktning på att öka det känslomässiga engagemanget för nationen.

Lugna nu ner dig och önska inte livet av oss gamlingar. Du skulle haft ett öra hos PRO så hade du fått höra att de flesta nu röstar SD.

Ungdomen är det nog tyvärr sämre med. De har hunnit väl ja sig och blivit kompisar med nykomlingarna. Dessutom är de ännu försörja av föräldrar och samhället.
Om ett par år när de får rösta har de ännu inte hunnit upptäcka negativiteterna. De tycker att vi som ser varthän det drar, är hopplöst bakåtsträvande.

Så käre shariainstruktör, var glad åt gamlingarna. Vi både betalar skatt och innehar ett stort mått av klokhet. Dessutom har vi erfarenhet. Hur står det till med ditt tänk egentligen?
2016-06-06, 22:21
Medlem
Än sålänge så ligger invandringstakten på 2013 års nivå, vilket är en kraftig minskning jämfört med åren därefter. Trots detta så är invandringstakten hög och innebär på årsbasis ungefär 60.000 asylsökande.

Det är en nivå som Socialdemokraterna sagt sig vara nöjda med. Vi får dock se hur sommaren och hösten utvecklar sig.

Miljöpartiet, Centern och Vänstern undviker att prata om volymer, men man förstår på deras snack att de förväntar sig betydligt högre nivåer och är upprörda över att EU stärkt sina gränser.

Moderaterna, Liberalerna och Kds verkar också vara hyfsat nöjda med dagens årstakt, de är däremot mer öppet kritiska till att en ännu högre invandring skulle ske och framförallt moderaterna har framfört en massa mer eller mindre förnuftiga förslag i syfte att begränsa invandringen till mer rimliga nivåer, dvs som jag uppfattat det 2013 års nivå.

SD är det enda parti som uttryckt att invandringen måste minska betydligt mer. Jag skulle önska att de jobbade mer med den frågan. Om vi inte ska få fortsatt förvärrad situation så måste asylinvandringen ner till 10.000-15.000 max. Det mest logiska är att det också isåfall är en kontrollerad anhörighetsinvandring till de som ändå får uppehållstillstånd.

Men vi ska också komma ihåg att många måste utvisas. Även här skiljer sig åt hur många man vill utvisa igen. Formellt sett ligger det på migrationsverket att bedöma antalet. Även här måste SD försöka vara mer aktiva. Det duger inte om alltför många får stanna. Då är vi kvar i problematiken att en otrolig mängd bostäder måste byggas för lånade pengar och sedan i många år finansieras via kommunernas budgetar (försörjningsbidrag).

För övrigt kan vi bara konstatera att svenska folket är idioter som inte förstår att vi måste ha ett växande SD i opinionssiffrorna för att få resultat. Hade inte SD vuxit så mycket i höst hade inga åtgärder gentemot den skenande asylinvandringen tagits, så enkelt är det. Vi har fortfarande extremt mycket asylinvandring som kostar oss extremt mycket pengar nu och för lång tid framåt.
2016-06-06, 22:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Man kan ju vända på det. Vore det inte korkat att inte förändra politiken efter situationmoch väljarnas vilja/opionion

Varken M eller S är ju egentligen i grunden idologiskt för fri invandring.
M för sin konservativa ådra och S för arbetsrätten m.m.
M är nyliberaler, de har inte varit konservativa på många år, S har gått från ett parti för de som lönearbetar till de som lever på bidrag.
De ändrar sin politik för att de tvingas då de sett att SD tagit stora bitar av väljarstödet.

Verkligheten håller på att komma ikapp och krossa M och S likt en tsunami, om 3-4 år kommer kommun efter kommun gå på knäna och polisen kommer inte kunna upprätthålla varken lag eller ordning.
Samtidigt kommer radikala muslimska grupper börja kräva särrättigheter.
Den svenska majoritetsbefolkningen stödd av diverse mindre europeiska invandrargrupperingar och kristna mena invandrargrupper kommer vända sig ifrån S och M till SD i allt högre grad.

Vi kommer se en anpassning åt SD´s håll i allt snabbare takt, SD kan sakta skärpa kraven på åtgärder och politiska beslut, S och M kommer tvingas tassa efter.
2016-06-06, 22:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Än sålänge så ligger invandringstakten på 2013 års nivå, vilket är en kraftig minskning jämfört med åren därefter. Trots detta så är invandringstakten hög och innebär på årsbasis ungefär 60.000 asylsökande.

Det är en nivå som Socialdemokraterna sagt sig vara nöjda med. Vi får dock se hur sommaren och hösten utvecklar sig.

Miljöpartiet, Centern och Vänstern undviker att prata om volymer, men man förstår på deras snack att de förväntar sig betydligt högre nivåer och är upprörda över att EU stärkt sina gränser.

Moderaterna, Liberalerna och Kds verkar också vara hyfsat nöjda med dagens årstakt, de är däremot mer öppet kritiska till att en ännu högre invandring skulle ske och framförallt moderaterna har framfört en massa mer eller mindre förnuftiga förslag i syfte att begränsa invandringen till mer rimliga nivåer, dvs som jag uppfattat det 2013 års nivå.

SD är det enda parti som uttryckt att invandringen måste minska betydligt mer. Jag skulle önska att de jobbade mer med den frågan. Om vi inte ska få fortsatt förvärrad situation så måste asylinvandringen ner till 10.000-15.000 max. Det mest logiska är att det också isåfall är en kontrollerad anhörighetsinvandring till de som ändå får uppehållstillstånd.

Men vi ska också komma ihåg att många måste utvisas. Även här skiljer sig åt hur många man vill utvisa igen. Formellt sett ligger det på migrationsverket att bedöma antalet. Även här måste SD försöka vara mer aktiva. Det duger inte om alltför många får stanna. Då är vi kvar i problematiken att en otrolig mängd bostäder måste byggas för lånade pengar och sedan i många år finansieras via kommunernas budgetar (försörjningsbidrag).

För övrigt kan vi bara konstatera att svenska folket är idioter som inte förstår att vi måste ha ett växande SD i opinionssiffrorna för att få resultat. Hade inte SD vuxit så mycket i höst hade inga åtgärder gentemot den skenande asylinvandringen tagits, så enkelt är det. Vi har fortfarande extremt mycket asylinvandring som kostar oss extremt mycket pengar nu och för lång tid framåt.
Jag tror att S väntar på att de skärpta reglerna för PUT och boende sakta kommer sippra ut i Europa och Mena och att det kommer bromsa viljan att komma till bankomaten Sverige.
2016-06-06, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Lugna nu ner dig och önska inte livet av oss gamlingar. Du skulle haft ett öra hos PRO så hade du fått höra att de flesta nu röstar SD.

Ungdomen är det nog tyvärr sämre med. De har hunnit väl ja sig och blivit kompisar med nykomlingarna. Dessutom är de ännu försörja av föräldrar och samhället.
Om ett par år när de får rösta har de ännu inte hunnit upptäcka negativiteterna. De tycker att vi som ser varthän det drar, är hopplöst bakåtsträvande.

Så käre shariainstruktör, var glad åt gamlingarna. Vi både betalar skatt och innehar ett stort mått av klokhet. Dessutom har vi erfarenhet. Hur står det till med ditt tänk egentligen?

Jag tas nog inte emot i PRO med öppna armar ....Men faktum kvarstår. Se på statistiken. Det är inte SD:s siffror jag tittar på utan det är $ocialbidragsälskarnas siffror som är mycket höga i åldersgrupperna 55 och uppåt.

I skolorna är faktiskt SD stora, jag tror det går i arv efter föräldrarna som ser oron. En del barn påverkas trots allt. SD har kapacitet för 25%. Det behövs ännu större oro och mer muslimska upplopp för att nå 30%. Visst är jag förberedd på framtiden, som Shariainstruktör är jag en av de bättre... ...ja man får skoja lite trots det svåra läget.
2016-06-06, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag tror att S väntar på att de skärpta reglerna för PUT och boende sakta kommer sippra ut i Europa och Mena och att det kommer bromsa viljan att komma till bankomaten Sverige.

Så är det. S förstår att fortsatt massinvandring även om den är minskad så småningom kommer att rasera välfärden. Deras åtgärder har bara köpt dem lite tid. Det är till och med möjligt att välfärden kraschar även om de sätter totalstopp för all invandring eftersom många av dem som kom förra året inte ens kommit ut i svenska samhället ännu.

Och några 80 000 utvisningar har vi ju inte sett heller. De kan omöjligt bygga tillräckligt många nya bostäder inom tid. Vi snackar om ett nytt Göteborg (om inte mer) bara för dem som redan finns här. Så ska de samtidigt fortsätta ta in ett nytt Örebro om året?

Och de har dessutom redan tagit pengar från flera välfärdssektorer och ovanpå detta lånar de miljarder kronor och skuldsätter framtida svenskar. Var ska pengar till detta bygget komma ifrån när varenda krona går till utlänningarnas socialbidrag, SFI och hotellrum på Scandic?

Men media och polis kan väl inte mörka ekonomin och masskriminaliteten hur länge som helst..
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2016-06-06 kl. 22:55.
2016-06-07, 01:13
Medlem
Precis, det är en rätt så häftig rävsax som pk-politikerna sitter i nu.
2016-06-07, 01:30
Avslutad
Citat:
Precis, det är en rätt så häftig rävsax som pk-politikerna sitter i nu.

När/om ett terrordåd sker i sverige( ett "lyckat") så är det game over för dem. Så vet ej om man ska hoppas på ett eller ej. Det är först då, tragiskt nog de mest inbitna godhetsknarkare förhoppningsvis vaknar upp. Men tror även på en kaotiskt sommar, har ju redan visas sig med massor av bråk. Kommer förhoppningsvis gynna sd och högern.
2016-06-07, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
När/om ett terrordåd sker i sverige( ett "lyckat") så är det game over för dem. Så vet ej om man ska hoppas på ett eller ej. Det är först då, tragiskt nog de mest inbitna godhetsknarkare förhoppningsvis vaknar upp. Men tror även på en kaotiskt sommar, har ju redan visas sig med massor av bråk. Kommer förhoppningsvis gynna sd och högern.

Eller ett stort terrordåd i Europa där det visar sig att terroristerna kommer från Sverige.
2016-06-07, 01:32
Avslutad
Citat:
Eller ett stort terrordåd i Europa där det visar sig att terroristerna kommer från Sverige.

Nej kommer tragiskt nog behöva ske i Sverige innan folk riktigt vaknar upp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in