2016-05-16, 13:16
Medlem
PlutoJs avatar
Finns ju en del obehagliga kopplingar, t.ex. P2 i Italien. Men tycker nog att TS drar det hela liiite väl långt...
Citera
2016-06-04, 22:14
Medlem
Da Vinci Demons och Borgia är två hyllade TV serier som tar upp lite av detta, det förflutna.
Borgia är lite mer drama/verklighet, medan Da Vinci är lite mer blandat fakta med fiktion.

http://www.imdb.com/title/tt1736341/

http://www.imdb.com/title/tt2094262/
Citera
2016-06-04, 22:25
Medlem
Om vi lämnar din mentala hälsa åt sidan, så finns det en, förvisso tämligen svag, beröringspunkt mellan "hemlig" makt och den katolska kyrkan. Detta i den mening att det är en universell (katolsk) trosgemenskap som styr över den dogmatik som ska råda, därmed en viss makt, men även genom att påvarna inte alltid varit helt dygdiga utan istället använt ämbetet för att vinna egen makt för sig själv och sin familj. Men utöver detta så tror jag inte att din konspirationsteori har någon sorts bäring.
Citera
2016-06-05, 02:34
Medlem
Som jag skrivit innan här på forumet är katolska kyrkan en del av faraonernas sätt att förtrycka och förslava folket.

Varför står det en stor jävla obelisk mitt på petersplatsen?

Varför skyddas vatikanstaten av just sweizergardet?

Jo, schweiz är det land där de flesta faraonerna bor och styr världen ifrån och katolska kyrkan är ett av deras tillvägagångssätt för maktutövande.

Testa "Chatzefratz" på youtube.
Citera
2016-06-05, 12:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decimal1
Som jag skrivit innan här på forumet är katolska kyrkan en del av faraonernas sätt att förtrycka och förslava folket.

Varför står det en stor jävla obelisk mitt på petersplatsen?

Egypten blev en romersk provins strax efter år 0 och mängder av obelisker fraktades till bland annat Rom för utsmyckning. Det finns idag fler obelisker i Rom än i hela Egypten. Den som utsmyckar Petersplatsen stod dessutom där (även om den flyttades något för att hamna mitt på torget) redan innan Petersplatsen anlades (mer än 1500 år senare...)
Citera
2016-06-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Egypten blev en romersk provins strax efter år 0 och mängder av obelisker fraktades till bland annat Rom för utsmyckning. Det finns idag fler obelisker i Rom än i hela Egypten. Den som utsmyckar Petersplatsen stod dessutom där (även om den flyttades något för att hamna mitt på torget) redan innan Petersplatsen anlades (mer än 1500 år senare...)

Precis. Och vad av denna fetisch för dessa obelisker? Rimligtvis har obelisker ingenting med kristendom att görq men märkligt nog är det väldigt viktigt att hela jordens katolska geografiska centrum ska utgöras av en obelisk.

Obeliskerna har följt det faroniska DNAt in i europa.
Citera
2016-06-05, 22:13
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Precis. Och vad av denna fetisch för dessa obelisker? Rimligtvis har obelisker ingenting med kristendom att görq men märkligt nog är det väldigt viktigt att hela jordens katolska geografiska centrum ska utgöras av en obelisk.

Obeliskerna har följt det faroniska DNAt in i europa.

Det är lika svagbegåvat som att undra varför vi bevarar runstenar som har väldigt lite med kristedom att göra, som beskrevs man gillade formen och tog med den till romarriket, kultur absorberas och flyttar på sig!
Citera
2016-06-05, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Det är lika svagbegåvat som att undra varför vi bevarar runstenar som har väldigt lite med kristedom att göra, som beskrevs man gillade formen och tog med den till romarriket, kultur absorberas och flyttar på sig!

Du kan vara svagbegåvad. Obeliskerna är placerade på ett sådant sätt att de utgör/ är del i/av linjära mönster och symetrier.

Titta gärna på kanalen "secretsinplainsight" på youtube och avsnittet rome part1.
Citera
2016-06-05, 22:53
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Du kan vara svagbegåvad. Obeliskerna är placerade på ett sådant sätt att de utgör/ är del i/av linjära mönster och symetrier.

Titta gärna på kanalen "secretsinplainsight" på youtube och avsnittet rome part1.

Sönderknarkad symbolik besparar jag mig från youtube klipp gjorda historielösa fåntrattar, har du något konkret att katolska kyrkan styr politiken än Harry Potter bevis??
Citera
2016-06-05, 23:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Även om vi bortser från att det är rent trams - vad i hela friden skulle det innebära om någon hade ställt ett part obelisker på rad menar du? Blir de en portal till andra världar? En dyrkan av Satan? Ett kodlås till hollow Earth? Dessutom har alltså vissa obelisker flyttats på medeltiden medan andra står där de restes från början i Egypten och ytterligare andra där romarna ställde dem runt år 0, menar du på fullt allvar att detta skulle skett med någon symetrisk plan trots att det skiljer tusentals år?
Citera
2016-06-06, 03:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Även om vi bortser från att det är rent trams - vad i hela friden skulle det innebära om någon hade ställt ett part obelisker på rad menar du? Blir de en portal till andra världar? En dyrkan av Satan? Ett kodlås till hollow Earth? Dessutom har alltså vissa obelisker flyttats på medeltiden medan andra står där de restes från början i Egypten och ytterligare andra där romarna ställde dem runt år 0, menar du på fullt allvar att detta skulle skett med någon symetrisk plan trots att det skiljer tusentals år?

Om du tittar på klippet jag angav så förstår du. Rom och dess obelisker är dock långt ifrån enda staden i världen som är numerologiskt och symboliskt uppbyggd efter heliga linjer och symetrier.

Japp, det menar jag på fullt allvar. Arkitekterna/statsplanerarna/de styrande har ansett att det är viktigt att skapa/upprätthålla dessa strukturer genom den moderna historien.

Jag vet inte exakt vilken kraft man lyckas behärska/manipulera. Jag vet dock att det verkar vara väldigt viktigt att kunna göra just det.
Senast redigerad av Decimal1 2016-06-06 kl. 04:40.
Citera
2016-06-06, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Sönderknarkad symbolik besparar jag mig från youtube klipp gjorda historielösa fåntrattar, har du något konkret att katolska kyrkan styr politiken än Harry Potter bevis??

Det är svårt att bevisa något för någon som inte vill ta till sig information på ungefär samma sätt som att tvinga en förlamad månniska att gå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in