Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Även om vi bortser från att det är rent trams - vad i hela friden skulle det innebära om någon hade ställt ett part obelisker på rad menar du? Blir de en portal till andra världar? En dyrkan av Satan? Ett kodlås till hollow Earth? Dessutom har alltså vissa obelisker flyttats på medeltiden medan andra står där de restes från början i Egypten och ytterligare andra där romarna ställde dem runt år 0, menar du på fullt allvar att detta skulle skett med någon symetrisk plan trots att det skiljer tusentals år?
Om du tittar på klippet jag angav så förstår du. Rom och dess obelisker är dock långt ifrån enda staden i världen som är numerologiskt och symboliskt uppbyggd efter heliga linjer och symetrier.
Japp, det menar jag på fullt allvar. Arkitekterna/statsplanerarna/de styrande har ansett att det är viktigt att skapa/upprätthålla dessa strukturer genom den moderna historien.
Jag vet inte exakt vilken kraft man lyckas behärska/manipulera. Jag vet dock att det verkar vara väldigt viktigt att kunna göra just det.