Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-05, 15:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molon.labe
https://www.donaldjtrump.com/positions

sanningen är att man har kunnat ta reda på vart trump vill bära amerika sedan dag ett, men av någon konstig anledning så väljer ni att ignorera hans positioner och hans potentiella supreme court picks.

Är det därför han säger emot sig själv?

Som sagt vad som står på en hemsida är inte en garanti för att det blir så, titta bara på SD och hur de ändrade sig rörande Nato frågan.
2016-06-05, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Är det därför han säger emot sig själv?

Som sagt vad som står på en hemsida är inte en garanti för att det blir så, titta bara på SD och hur de ändrade sig rörande Nato frågan.

Du håller alltid lika hög debattnivå, det ska jag medge! Du väljer en av få frågor, där SD har "ändrat sig" [vilket bara är en halvsanning] - smart

Du kan gärna nämna de stora frågorna, där Trump motsatt sig själv
2016-06-05, 19:45
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Du håller alltid lika hög debattnivå, det ska jag medge! Du väljer en av få frågor, där SD har "ändrat sig" [vilket bara är en halvsanning] - smart

Du kan gärna nämna de stora frågorna, där Trump motsatt sig själv

Synen på skatter är ett exempel, att han för bara några år sedan hade en helt annan syn på abortfrågan och en rad andra områden.

Det jag säger är att hemsidan inte är en garanti för att det är vad han verkligen har planerat precis som med SD så finns det nästan aldrig några garantier och desto snabbare folk inser att hemsidor och löften inte är vad man ska gå efter utan hur grupper eller individer reagerar eller aggerar är det som gäller.
2016-06-05, 21:18
Medlem
heiss avatar
Citat:
Synen på skatter är ett exempel, att han för bara några år sedan hade en helt annan syn på abortfrågan och en rad andra områden.

Det jag säger är att hemsidan inte är en garanti för att det är vad han verkligen har planerat precis som med SD så finns det nästan aldrig några garantier och desto snabbare folk inser att hemsidor och löften inte är vad man ska gå efter utan hur grupper eller individer reagerar eller aggerar är det som gäller.
Du har fel. Skatten har han alltid velat sänka, i förhandling med såsse-demokraterna kan han tänka sig höja den för de rikaste. Abortfrågan ändrade han sig många år (vet ej när, spelar dock ingen roll då han innan var privatperson i NY) när någon han kände skulle göra en abort men ångra sig, och barnet växte upp till en "superstar".
Vad vilken politiker som helst lovar och säger får man ta med ett hekto salt, obamas löften om stänga guantanamo o gå ur afghanistan innan valet var inte mycket värt, samt "change".
Citat:
Det har han sagt också, något som jag aldrig hört en politiker säga men som stämmer, vad en politiker säger/skriver spelar ingen roll tills man går in i förhandlingar.
SD ville inte obstruera vad gäller övningar och övrigt, men vill inte ha värdslandsavtal. Men hörredu, vad spelar det för roll när 8 st JAS-plan 2011 var nere och hjälpt terrorisera Libyen, på order av Hillary. Vad säger du då?
Senast redigerad av heis 2016-06-05 kl. 21:28.
2016-06-05, 21:28
Bannlyst
Citat:
Du fick redan förklaring angående skatter för flera veckor sedan, om jag minns rätt. Nu har heis förklarat snällt för dig en gång till.
Angående abort, kan jag delvis hålla med, men det var ju ganska uppenbart, att han behövde ändra sig lite gran för att "neutralisera" Ted Cruz.

Vilka är andra områden? Förra gången snackade du också om, att Trump ändrat sig nu och sagt, att "ban-all-the-muslims" var bara ett förslag. Är det du syftar på eller finns det något mer?
Citat:
Ja, det finns inga garantier. Det finns dock inget som tyder att Trump ska ändra sin "grundpolitik", då han under decennier framfört mer eller mindre samma åsikter.
2016-06-05, 21:48
Medlem
Snapcounts avatar
En av de närmare supporters kritiserar Trump, nämligen Gingrich :

-Donald Trump supporter Newt Gingrich on Sunday sharply criticized the presumptive GOP presidential nominee for his racially-sensitive remarks about the judge presiding over the Trump University civil fraud case.

“It was one of the worst mistakes Trump has made. Inexcusable,” the former GOP House speaker, who has become one of Trump’s closest advisers, told “Fox News Sunday.”

http://www.foxnews.com/politics/2016/06/05/gingrich-trump-remarks-about-judge-mistake-inexcusable.html?intcmp=hpbt1

Jag är helt enig med Gingrich.

Trump måste skärpa sig, de sista två veckorna har han bara stötigt ifrån sin väljare han behöver, och kan få..

Men, för f-n.., jag vägrar att tro att Trump har tidigare gjort sina bizznis-deals på samma sätt som nu i politiken, för då skulle ingen ha velat göra bizznis med honom.., någonsin..

Så, vad är det med mannen..(och hoppet för alla icke-globalister)..?
2016-06-05, 21:52
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En av de närmare supporters kritiserar Trump, nämligen Gingrich :

-Donald Trump supporter Newt Gingrich on Sunday sharply criticized the presumptive GOP presidential nominee for his racially-sensitive remarks about the judge presiding over the Trump University civil fraud case.

“It was one of the worst mistakes Trump has made. Inexcusable,” the former GOP House speaker, who has become one of Trump’s closest advisers, told “Fox News Sunday.”

http://www.foxnews.com/politics/2016/06/05/gingrich-trump-remarks-about-judge-mistake-inexcusable.html?intcmp=hpbt1

Jag är helt enig med Gingrich.

Trump måste skärpa sig, de sista två veckorna har han bara stötigt ifrån sin väljare han behöver, och kan få..

Men, för f-n.., jag vägrar att tro att Trump har tidigare gjort sina bizznis-deals på samma sätt som nu i politiken, för då skulle ingen ha velat göra bizznis med honom.., någonsin..

Så, vad är det med mannen..(och hoppet för alla icke-globalister)..?
Håller med om att han formulerar sig klantigt senare tiden, däremot har han inte fel som menar att domaren kan vara jävig, då domen har dragit ut på tiden 2 år tack vare just denna domaren, som också är medlem i LaRaza, som i sin tur står nära i organisation men en annan som är väldigt anti-trump.
Det kan vara en taktik också av trump, han vänder negativ-press till positiv tack vare undermåligheten av pressen. Det är framförallt hans 2 sista trumprallyn som varit katastrof PR-mässigt, då han säger samma saker på ett klantigt vis i.m.o.
Det hade räckt med det episka Costa Mesa rallyt, men Hillarys "foreign policy speech" som blev en trump-trashin brännmärkte honom karaktäristiskt.
Senast redigerad av heis 2016-06-05 kl. 22:04.
2016-06-05, 22:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Håller med om att han formulerar sig klantigt senare tiden, däremot har han inte fel som menar att domaren kan vara jävig, då domen har dragit ut på tiden 2 år tack vare just denna domaren, som också är medlem i LaRaza, som i sin tur står nära i organisation men en annan som är väldigt anti-trump.

Är medveten om att domaren är medlem i "LaRaza", samt det andra..

Men är detta rätt taktik ifrån Trump, att gå på :

1) : Latinos.., generellt..(inkluderande hårt arbetande, skattebetalande, bra familjer. De är många.)
2) : Domaren är en domare, säkert även ett föredöme för latinos i USA, vad man kan bli om man jobbar hårt.

Finns säkert många goda latinos i USA, som kan tänka sig ge sin röst till Trump. Men som Trump förefaller att säga : Fuck it.., i dont want or need your votes !

Det är jag som tolkar det så : Vit, Europe och Trump supporter.., jag kan bara ana vad välutbildade lations i i Usa tänker..
2016-06-05, 22:17
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Är medveten om att domaren är medlem i "LaRaza", samt det andra..

Men är detta rätt taktik ifrån Trump, att gå på :

1) : Latinos.., generellt..(inkluderande hårt arbetande, skattebetalande, bra familjer. De är många.)
2) : Domaren är en domare, säkert även ett föredöme för latinos i USA, vad man kan bli om man jobbar hårt.

Finns säkert många goda latinos i USA, som kan tänka sig ge sin röst till Trump. Men som Trump förefaller att säga : Fuck it.., i dont want or need your votes !

Det är jag som tolkar det så : Vit, Europe och Trump supporter.., jag kan bara ana vad välutbildade lations i i Usa tänker..
Det är långsökt, men utåt sett vad pressen visar reflekterar inte vad folket tycker. För de latinos som lyssnat på trump har han inte sagt något negativt om de, någonsin. Tvärtom, att säga till New Mexiko guvernören att resultatet är dåligt ska man behöva kunna göra oavsett hudfärg/kön, men det är just dessa identitetstrams som man kritiserar honom på, vilket är en Megyn-Kelly-attityd;
otroligt bajsnödig och känslig för ord som kan "kränka" någon, vilket det han sagt aldrig gör mer än just bajsnödiga blonda brudar hemmahörandes på CNN och inte Fox.
Vad gäller domaren är det viktigt att visa att han i rätten är en medborgare som blivit stämd av en annan, en student med studentlån i detta fall, och det är en viktig konstitutionell rättighet att kunna få en rättvis domstol, här också är många politiskt korrekta och missar vad trump säger helt.

Nyhetskanalerna visar bilder och film på latinos med mexikanska flaggan som gör upplopp och härjar och andra stunden trump i rätten med ett dött case och med en mkt möjligen jävig domare, ej rättvist och här kan vara trumps taktik att "chocka" folk, när han egentligen troligtvis har helt rätt.
Folk förstår nog det (kanske inte men de borde de) och det förvånar mig att många "experter" och fox-reportrar inte kopplar 1+1 och ser fakta som alla andra kan se.
Så jag håller absolut inte med i vad kritiker runtom säger, det reflekterar inte hur hur folket känner.
Senast redigerad av heis 2016-06-05 kl. 22:34.
2016-06-05, 22:20
Medlem
Menveds avatar
Skulle ni vilja ha en muslimsk domare som är medlem i ISIS i ett civilmål där stora pengar står på spel samtidigt som ni ställer upp i val på en invandringskritisk plattform?

Gingrich kan ha blåst sina chanser att bli VP nu.
Senast redigerad av Menved 2016-06-05 kl. 22:23.
2016-06-05, 22:33
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Hoppas det. Han har uppenbarligen kvar sina lojaliteter hos sina vanliga uppdragsgivare.

E Michael Jones lägger för övrigt stor vikt vid just Gingrich. Väljer Trump Gingrich "är det över", menar han. Jämför det med när Reagan valde Bush som vice.

https://youtu.be/CXRDCjeWmWE?t=1945

Han är en frisk fläkt att lyssna på den högintelligente Jones. En verklig intellektuell i vår tid till skillnad från all upphöjda pajasar...
2016-06-05, 22:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Skulle ni vilja ha en muslimsk domare som är medlem i ISIS i ett civilmål där stora pengar står på spel samtidigt som ni ställer upp i val på en invandringskritisk plattform?

Personligen ville jag inte ha Gingrich som VP.., men jag börjar misstänka att goda kandidater till posten.., tackar nej.

Tex Martinez.., hon är allt det Trump skulle behöva : republikan, kvinna, latino, framgångsrik..

Hon skulle ha lockat många, många, många NYA RÖSTER.., istället för Gingrich eller någon annan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in