2016-06-05, 20:58
Medlem
Zlatan tills för 4-5 år sedan. Det var egentligen först efter 30 år han börja prestera på allvar i landslaget. Henke var det samma sak med.

Dahlin var väl inte så sådär super bra heller egentligen.

Den jag tycker har fått minst kred och borde vara mer hyllad är Linderoth. Han är bortglömd nu och var bortglöm när han spela fast han var kung på mittfältet oavsett motstånd.
Citera
2016-06-05, 20:58
Medlem
the_mack_attacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Isaksson. Ingen så medelmåttig har haft en så lång och fast plats i landslaget i modern tid. Bra reflexer dock.
Niclas Alexanderson har 109 landskamper, det är märkligt.

Båda dem har dock varit ganska nerskrivna av fansen, så knappast övervärderade? I Isakssons fall skulle jag snarare säga undervärderad, eftersom han alltid varit ifrågasatt, trots att han har varit Sveriges kanske stabilaste landslagsmålvakt.
Citera
2016-06-05, 21:02
Medlem
the_mack_attacks avatar
Mest övervärderat sett till talang och förväntningar borde väl Torbjörn Nilsson och Jesper Blomqvist vara. Båda tillhörde under delar av karriären till de bästa på sin position i världen, men var ändå helt värdelösa i landslaget.

(Blomqvist var rankad nästa bästa vänsterytter efter Ginola av Goal 1995 och Nilsson var Champions Leagues (EC) främsta målskytt två år i rad)
Citera
2016-06-05, 21:05
Bannlyst
Rasmus Elm.
Citera
2016-06-05, 21:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_mack_attack
Båda dem har dock varit ganska nerskrivna av fansen, så knappast övervärderade? I Isakssons fall skulle jag snarare säga undervärderad, eftersom han alltid varit ifrågasatt, trots att han har varit Sveriges kanske stabilaste landslagsmålvakt.

Jag anser ju just att alla som anser Isaksson vara en bra målvakt har jättefel och de är många och med tanke på hans tio år i buren så står jag fast.
Citera
2016-06-05, 21:10
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anabolakillen95
Christian Wilhelmsson, Kim Källström, Anders Svensson.

De gjorde något bra på en match för 20 år sedan och cementerade sina platser och indirekt bidrog till att inga unga talanger kom fram. Journalister höjde dem och trots att man var värdelösa i 9/10 matcher så blev man aldrig petad.
Vilken koll du har. Samtliga av de du räknar upp har inte bara varit väldigt bra under längre perioder, utan dessutom petade till och från. Anders vs Kim-debatten är inget du minns förmodar jag?

Får man fråga vilka unga talanger det är du syftar på?
Citera
2016-06-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungCharles2
Jag håller ravelli högst en medioker målvakt som hade tur i en straffläggning och blev hjälte. Han blev aldrig proffs heller tex ljusår efter ronnie hellström

Ravelli var ljusår bättre än sopan Isaksson.
Citera
2016-06-05, 21:24
Medlem
von_Ss avatar
Kim Källström när han slogs med Svensson om samma plats. Anders var alltid fläckfri och Kim var sämst på plan varje gång han fick spela, ändå gick svenska befolkningen bananas för att Mongo-kim skulle in.

Överlag många spelare som hyllas innan de ens fått debutera, sen när de väl spelat lite landskamper och kommit in i det ska de ut igen.
Citera
2016-06-05, 21:35
Medlem
Gaffelpärms avatar
Gary Sundgren och Jesper Blomkvist ligger i en div för sig.
Citera
2016-06-05, 21:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Ravelli var ljusår bättre än sopan Isaksson.

Minns du hur nerskriven Ravelli var innan VM -94? Så nerskriven har aldrig Isaksson varit.
Citera
2016-06-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Gary Sundgren och Jesper Blomkvist ligger i en div för sig.

Daniel Andersson.
Citera
2016-06-05, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Minns du hur nerskriven Ravelli var innan VM -94? Så nerskriven har aldrig Isaksson varit.

Ravelli svarade kritikerna med att göra ett fantatiskt VM. Isaksson kommer inte rädda en straff detta mästerskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in