Citat:
Ursprungligen postat av
Salladsturken
Han säger att man får autism av vaccin
Om man kommer ihåg svininfluensavaccinshelvetet, och om man som informationssökande samhällsmedborgare läser Läkemedelsverkets rapporter om vaccinskador, så vet man att vaccin inte är att leka med. Att ha en etablissemangskramande tro på vacciner som alltid goda, är djupt oansvarigt och i värsta fall livsfarligt.
Citat:
Han tror inte på den globala uppvärmningen
Trump har rätt, eftersom detta är en hoax.
Citat:
Han har försökt starta en häxjakt mot några tonåringar som var ANKLAGADE för våldtäkt (vilket de sen frikändes från)
Här håller jag med dig. Detta är rent för jävligt av honom. Det är, som jag tidigare påpekat, för väl att det är den verkställande makten han aspirerar på, och inte den dömande. Ett annat exempel i samma stil är hur han hyllar Joe Arpaio, som är ett riktigt rättsvidrigt svin, som ett eko av gammal lynchmobbsmentalitet.
Citat:
Han är för tortyr av icke-dömda personer
Han tycker att det är helt rätt att mörda oskyldiga familjer om de är släkt med en terrorist
Jag försvarar rättsstaten för medborgare, men dessa exempel handlar om krig. Vår civilisation befinner sig i krig mot Kalifatet (de fattar det för de startade kriget, "vi" fattar inte, men Trump fattar). Så i en sån kontext är det du nämner mygg jämför med kamelerna Dresden- och Hiroshima-bombningarna, vars uttryckliga syfta var att mörda oskyldiga familjer i massomfattning. Och eftersom jag inte gillar att oskyldiga familjer mördas i massomfattning, så känner jag mig tryggare med Trump än med krigshetsaren Hillary.