Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-04, 17:48
Medlem
Fris avatar
Retwittrandet ligger i tiden. Det är ändå omöjligt att agera annat än spontant med dagens informationsteknologi. Och ett par okollade retweets är mycket bättre än 30 000 raderade hemliga statliga emails på en helt oskyddad emailserver. Som inte KAN raderas, vilket Jaillary kommer att bli varse.

Jag är häpen att de inte hittat nånting alls att angripa Trump för. Försöker de misslyckas avsiktligen? Nä, de är bara dumma i huvet och helt oerfarna med att bli emotsagda. Och de hänger inte alls med i vår tids samhälle. Det är därför de alltid misslyckas så katastrofalt.
2016-06-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Retwittrandet ligger i tiden. Det är ändå omöjligt att agera annat än spontant med dagens informationsteknologi. Och ett par okollade retweets är mycket bättre än 30 000 raderade hemliga statliga emails på en helt oskyddad emailserver. Som inte KAN raderas, vilket Jaillary kommer att bli varse.

Jag är häpen att de inte hittat nånting alls att angripa Trump för. Försöker de misslyckas avsiktligen? Nä, de är bara dumma i huvet och helt oerfarna med att bli emotsagda. Och de hänger inte alls med i vår tids samhälle. Det är därför de alltid misslyckas så katastrofalt.
Jag har några saker att angripa Trump för:

Han säger att man får autism av vaccin
Han tror inte på den globala uppvärmningen
Han har försökt starta en häxjakt mot några tonåringar som var ANKLAGADE för våldtäkt (vilket de sen frikändes från)
Han är för tortyr av icke-dömda personer
Han tycker att det är helt rätt att mörda oskyldiga familjer om de är släkt med en terrorist
2016-06-04, 18:00
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salladsturken

Han har försökt starta en häxjakt mot några tonåringar som var ANKLAGADE för våldtäkt (vilket de sen frikändes från)
Han tycker att det är helt rätt att mörda oskyldiga familjer om de är släkt med en terrorist
Hur mycket har temperaturen stigit de senaste tjugo åren? Det är vädret, det är ingen hemloget. ALLA klimatprognoser den politiske miöjardären Al Gores hockeystickdagar har motbevisats vetenskapligt med över två standardavvikelsers jättefel. Tortyr av misstänkta ä dagens lag i USA, det är Obamas egen lag. Precis som Trump säger att han kommer att bedriva samma immigrationspolitik som råder idag under Obama. Han insisterar på att verkställa Obamas immigrationslagar. Statlogt paranoida vaccineringar har orsakat sömnsjuka, autism vet jag inte. Tonåringarna känner jag inte till.

Har du inte någonting alls att kritisera Trump för??? Jag är häpen! Han är en sjuttioårig new yorker som tjänat miljarder dollar i de skumma bygg- och mediabranscherna. Och du skyller på vädret?
2016-06-04, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Hur mycket har temperaturen stigit de senaste tjugo åren? Det är vädret, det är ingen hemloget. ALLA klimatprognoser den politiske miöjardären Al Gores hockeystickdagar har motbevisats vetenskapligt med över två standardavvikelsers jättefel. Tortyr av misstänkta ä dagens lag i USA, det är Obamas egen lag. Precis som Trump säger att han kommer att bedriva samma immigrationspolitik som råder idag under Obama. Han insisterar på att verkställa Obamas immigrationslagar. Statlogt paranoida vaccineringar har orsakat sömnsjuka, autism vet jag inte. Tonåringarna känner jag inte till.

Har du inte någonting alls att kritisera Trump för??? Jag är häpen! Han är en sjuttioårig new yorker som tjänat miljarder dollar i de skumma bygg- och mediabranscherna. Och du skyller på vädret?
Jag har precis lagt fram väldigt legitim kritik mot Donald Trump. Att du är lika efterbliven som honom och inte förstår vad som är fel, eller att du inte "känner till" några av punkterna spelar ingen roll.
2016-06-04, 19:46
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:

Ok...
Du måste tänka lite bredare här, eftersom för många Trumpanhängare är detta inte kritik, det är en bekräftelse på att Trump är rätt man för USA.
Den sorts kritik som får svenska politiker att börja stamma & komma med undanglidande svar funkar inte på Trumpen, han är ett helt annat politiskt väsen.

Han kör sitt race helt utanför den ordinära kulturmarxistiska, tanke- & åsiktsbegränsade världen, det är därför han blev en sådan svår, & överlägsen motståndare för sina republikanska medtävlare.

Skulle jag kritisera Trump skulle det vara för hans frisyr, i övrigt har han inga svagheter.
2016-06-04, 19:52
Bannlyst
oroar mig någon gång ibland att trump spenderar för mycket tid på alla falska artiklar som allt pk avskum skriver, dom är ju helt irrelevanta då det bara är en massa känslor och dåliga försök att smutskasta honom. inget fel att gå efter dom, sätt dom på sin plats, men fokusera på policy, det är det som spelar roll här, inte vad någon sårad pk hittar på.
2016-06-04, 20:21
Medlem
Fris avatar
Kim Jung Uns endorsement av Trump borde väl tilltala Sanders supportrar att välja honom framför storbankernas Jaillary.
Citat:
Jag har precis lagt fram väldigt legitim kritik mot Donald Trump. Att du är lika efterbliven som honom och inte förstår vad som är fel, eller att du inte "känner till" några av punkterna spelar ingen roll.
Hur är det Trumps fel att vädret inte alls har förändrats sedan demokraternas presidentkandidat ljög om att det skulle göra för tjugå år sedan?? Obegripligt. Som om du komplett ignorerar samtliga ord och hela verklogeten och uteslutande hänger dig blint åt de känslor med vilka den kriminelle Hitlary amatörmässigt försöker lura de dummaste av alla offer hon kommer åt. Kan vaccinering orsaka autism? Det orsakar ju sömnsjuka och det vägrade staten varna för när den lurade på folk det föråldrade onödiga överdyra vaccinet mot svininföuensan baserat på panisk skrämsel utan vetenskap. Finns all anledning att ta reda på egen info om vad det innebär att injiceras med ett vaccin. Det är medmänskligt att ifrågasätta staten som sanningssägare, staten är en vanlig dödsorsak. Det enda jag inte vet mycket bättre än du av det du listade är tonåringarnas våldtäkt, för jag ignorerar nyhetsmedia all äcklig kriminalporr.

Men blunda hårdare med hela härnan du. När man har fel så misslyckas man, och det hoppas jag att du fortsätter med.
2016-06-04, 20:26
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molon.labe
oroar mig någon gång ibland att trump spenderar för mycket tid på alla falska artiklar som allt pk avskum skriver, dom är ju helt irrelevanta då det bara är en massa känslor och dåliga försök att smutskasta honom. inget fel att gå efter dom, sätt dom på sin plats, men fokusera på policy, det är det som spelar roll här, inte vad någon sårad pk hittar på.
Han verkar leva och andas massmedia och lever sig in i hur massorna uppfattar den populärt. Jag är också förvånad att han tar upp ofta triviala saker, men vad som helst som uppmärksammas i nyhetsmedia (om honom) ser han som någonting viktigt att ta itu med. Och falskheterna är ju vad fiendens anhämgare trooor på så det är särskillt viktigt att erövra dem. Det blir så jobbigt för PK att hitta på nya lögner när de vet att de omgående rullas över av en ångvält för det. Även den minsta sak, som att göra fel ordval under en intervju, kan bli en fight. Journalisterna har att fråga sig själva: "- Vad gör jag för att hjälpa Trump vinna?", och om svaret är inte mer än vad andra gör, så ligger man illa till.
Senast redigerad av Fri 2016-06-04 kl. 20:30.
2016-06-04, 20:57
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:

'
När det gäller vaccin har han ju rätt! Det 7-siffriga skadeståndet från Läkemedelsverket visar det! Orkar inte ens diskutera saken något mer, lev i din villfarelse...
2016-06-04, 21:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
'
När det gäller vaccin har han ju rätt! Det 7-siffriga skadeståndet från Läkemedelsverket visar det! Orkar inte ens diskutera saken något mer, lev i din villfarelse...

Sist jag kollade så fanns det inte några vetenskapliga bevis för att autism och vaccinering har någon sammankoppling.

Kan det inte vara så att Trump kör på en rad olika konspirationsteorier för att locka de som tror på dem?
2016-06-04, 21:11
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Om man kommer ihåg svininfluensavaccinshelvetet, och om man som informationssökande samhällsmedborgare läser Läkemedelsverkets rapporter om vaccinskador, så vet man att vaccin inte är att leka med. Att ha en etablissemangskramande tro på vacciner som alltid goda, är djupt oansvarigt och i värsta fall livsfarligt.

Citat:

Trump har rätt, eftersom detta är en hoax.

Citat:

Här håller jag med dig. Detta är rent för jävligt av honom. Det är, som jag tidigare påpekat, för väl att det är den verkställande makten han aspirerar på, och inte den dömande. Ett annat exempel i samma stil är hur han hyllar Joe Arpaio, som är ett riktigt rättsvidrigt svin, som ett eko av gammal lynchmobbsmentalitet.

Citat:

Jag försvarar rättsstaten för medborgare, men dessa exempel handlar om krig. Vår civilisation befinner sig i krig mot Kalifatet (de fattar det för de startade kriget, "vi" fattar inte, men Trump fattar). Så i en sån kontext är det du nämner mygg jämför med kamelerna Dresden- och Hiroshima-bombningarna, vars uttryckliga syfta var att mörda oskyldiga familjer i massomfattning. Och eftersom jag inte gillar att oskyldiga familjer mördas i massomfattning, så känner jag mig tryggare med Trump än med krigshetsaren Hillary.
2016-06-04, 23:45
Bannlyst
Är Trump lika viktigt för vita, som Ali en gång var för svarta?

De är ju ganska lika trots allt. Uppkäftiga, normbrytande, narcissistiska och duktiga på psykologiskt krigföring mot sina motståndare. Båda har anklagats för att vara rasister och mindre intelligenta. Båda hatats av etablissemanget. Både har the best words och stora händer

Trump vunnit de 16 senaste matcherna med knock-out, medan Clittan vinner sin på poäng.
Titetmatchen äger runt i november, and it would be a "killa and a thrilla and a chilla, when Trump get that crooked Scylla"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in