2016-06-03, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Ha ha. Ytterligare en halmgubbe. Lägg inte dina äckliga fördomar om en massageform, eller de som utför den, på mig. Testa själv, det är mycket bättre, korrekt utfört, än någon annan tillgänglig massage i det här landet.

Det är ändå kul att få uppleva "Flashback-retorik" på riktigt. Det är den trängdes sista utpost.

Jag har redan beskrivit min relation till våld. Den har inte ändrats för att du skriver inlägg till mig.

skulle aldrig betala för en hora. det beteende säger mer om dig än mig lilla vän.
Du lever i din bubbla och jag ska för all del inte spräcka din väl uppbyggda profil här på Fb för den betyder nog en hel del för dig.
och nej ditt beteende får mig på inget sätt att känna mig trängd. Nice try☺
Citera
2016-06-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spence
Amerikansk fotboll - nej. RS mot Baskien? Kravaller och stök. Basket i Grekland - kravaller och stök. Precis det jag menar, starka känslor skapar en grogrund för stök. Så är det och har alltid och varit.

Söker och söker, hittar inget om organiserat stök mellan supportrar till Bilbao(den överlägset mest nationalistiska klubben i Baskien och därmed hela Spanien) och Madridfans. Lust att upplysa mig?
Citera
2016-06-03, 21:05
Medlem
Citat:
Söker och söker, hittar inget om organiserat stök mellan supportrar till Bilbao(den överlägset mest nationalistiska klubben i Baskien och därmed hela Spanien) och Madridfans. Lust att upplysa mig?

Det är rivalitet där emellan, det går inte att jämföra med de andra matcherna. Baskerna har lugnat sig, de har sitt på det torra nu, det var nog lite förr.

Dessutom åker inte många RM-fans upp till Bilbao.
Citera
2016-06-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spence
Amerikansk fotboll - nej. RS mot Baskien? Kravaller och stök. Basket i Grekland - kravaller och stök. Precis det jag menar, starka känslor skapar en grogrund för stök. Så är det och har alltid och varit.
Du måste komma med exempel på när det inte handlar om kärleken till egna laget, hatet till det andra, utan ännu mer djupgående saker, och då är man ju ifrån fotbollsvåld per automatik.

Folk slåss i dessa städer utan fotbollen, fotbollen gör det möjligt att sammanstråla.
Citera
2016-06-03, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Du måste komma med exempel på när det inte handlar om kärleken till egna laget, hatet till det andra, utan ännu mer djupgående saker, och då är man ju ifrån fotbollsvåld per automatik.

Folk slåss i dessa städer utan fotbollen, fotbollen gör det möjligt att sammanstråla.

Ja. Det handlar om folk som vill slåss och hänger upp det på fotbollen. Eller AFA. Eller något högerextremistiskt. Samma idioter syns ju på olika ställen. Dumjävlarna kan slåss med varandra ena helgen och mot varandra den andra. Så var det med den sammanhållningen.

Därav suger argumenten i tråden som försvarar beteendet i samband med fotboll. Idioterna
är destruktiva och hittar en ursäkt i varför de gör som de gör. Genom något så korkat som fotboll.
Citera
2016-06-04, 02:05
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ja. Det handlar om folk som vill slåss och hänger upp det på fotbollen. Eller AFA. Eller något högerextremistiskt. Samma idioter syns ju på olika ställen. Dumjävlarna kan slåss med varandra ena helgen och mot varandra den andra. Så var det med den sammanhållningen.

Därav suger argumenten i tråden som försvarar beteendet i samband med fotboll. Idioterna
är destruktiva och hittar en ursäkt i varför de gör som de gör. Genom något så korkat som fotboll.
"Genom något så korkat som fotboll." Skärp till dig nu, mannen. Fotboll berör något så in i helvete mycket, folk viger sina liv åt sin förening och att då vissa personer väljer att slåss för sina färger är inte ett dugg konstigt.

Släpp sargen och kom in i matchen.
Citera
2016-06-04, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
"Genom något så korkat som fotboll." Skärp till dig nu, mannen. Fotboll berör något så in i helvete mycket, folk viger sina liv åt sin förening och att då vissa personer väljer att slåss för sina färger är inte ett dugg konstigt.

Släpp sargen och kom in i matchen.

Fortfarande konstigt för 99,97% av befolkningen. Minst. Så jo, det anses per definition vara väldigt onormalt. Så, den som är på läktaren fullkomligt är du med din åsikt.
Oavsett vad dina polare med siffror på sina urtvättade pikettröjor säger.
Citera
2016-06-04, 02:23
Medlem
Citat:
Fortfarande konstigt för 99,97% av befolkningen. Minst. Så jo, det anses per definition vara väldigt onormalt. Så, den som är på läktaren fullkomligt är du med din åsikt.
Oavsett vad dina polare med siffror på sina urtvättade pikettröjor säger.

Oavsett vad du tycker så handlar tråden om information om svenska ligor så skapa en moraltråd i frågan om du vill fortsätta diskutera ämnet.
Citera
2016-06-04, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smutsigare
Oavsett vad du tycker så handlar tråden om information om svenska ligor så skapa en moraltråd i frågan om du vill fortsätta diskutera ämnet.

"Fotbollsfirmor i Sverige samt info om deras aktiviteter"
Jag har inte fört något annat resonemang, andra har däremot hänvisat till både det ena och andra landet i sin strävan att koppla ihop just sporten fotboll och våld.
Citera
2016-06-04, 02:40
Medlem
Citat:
"Fotbollsfirmor i Sverige samt info om deras aktiviteter"
Jag har inte fört något annat resonemang, andra har däremot hänvisat till både det ena och andra landet i sin strävan att koppla ihop just sporten fotboll och våld.

Jag bryr mig inte om vad andra hävdat - det är dig man ser i alla dessa konversationer (i denna tråden) sedan en lång tid tillbaka. Jag är lika dålig just nu som svarar, så detta är sista inlägget från mig gällande off topic i ämnet.
Citera
2016-06-04, 09:23
Medlem
Är det inte så att det har skett en förändring i firmakulturen, sedan dess begynnelse? Förr var det väl mer regel än undantag att man älskade laget och det kom först, sedan var det delar av de sk vanliga fansen som tog ett steg till?

Nu är det väl något helt annat, om man ska jämföra, iaf här i Sverige? Är det verkligen många inom firmorna som spelat fotboll, som snackar fotboll privat, kollar på annan fotboll, alltså som har det intresset i grunden?
Citera
2016-06-04, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smutsigare
Jag bryr mig inte om vad andra hävdat - det är dig man ser i alla dessa konversationer (i denna tråden) sedan en lång tid tillbaka. Jag är lika dålig just nu som svarar, så detta är sista inlägget från mig gällande off topic i ämnet.

kunde inte skrivit bättre själv. Bulten får hamna i frysboxen.. Istället för supporterboxen😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in