2016-06-03, 23:11
Medlem
NeutronStars avatar
Blev idag prejad av en Maserati Quattroporte som gled över filerna framför mig i rusningstrafiken för att ta avfarten i sista sekund, var tvungen att tvärbromsa. Har sett samma fenomen många gånger med riktigt vassa muskelbilar som kör totalt hänsynslöst.

Egentligen borde motorintresserade personer med dyra bilar köra bäst. Finns liksom ingen anledning att "visa musklerna" när alla ser att man har ett vrålåk. Okej, om vägen är tom kan man ju dra på lite, men den där jävla hänsynslösa körstilen i tät trafik går mej på nerverna.

Någon annan som gjort samma observation? Ni med dyra muskelbilar, hur kör ni egentligen?
Citera
2016-06-03, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Blev idag prejad av en Maserati Quattroporte som gled över filerna framför mig i rusningstrafiken för att ta avfarten i sista sekund, var tvungen att tvärbromsa. Har sett samma fenomen många gånger med riktigt vassa muskelbilar som kör totalt hänsynslöst.

Egentligen borde motorintresserade personer med dyra bilar köra bäst. Finns liksom ingen anledning att "visa musklerna" när alla ser att man har ett vrålåk. Okej, om vägen är tom kan man ju dra på lite, men den där jävla hänsynslösa körstilen i tät trafik går mej på nerverna.

Någon annan som gjort samma observation? Ni med dyra muskelbilar, hur kör ni egentligen?

Jag håller med dig, jag ser heller inte fascinationen av sådana bilar. Även om jag vore miljardär skulle jag ändå ha köpt en bil från typ 90 eller 00-talet kanske även 80 eller 70-talet
Citera
2016-06-03, 23:26
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jutt
Jag håller med dig, jag ser heller inte fascinationen av sådana bilar. Även om jag vore miljardär skulle jag ändå ha köpt en bil från typ 90 eller 00-talet kanske även 80 eller 70-talet

Är bilintresserad och har kört en del bra bilar själv (BMW M3, Range Rover Sport, Porsche Macan) men aldrig kört som en hänsynslös idiot för det. Finns liksom ingen anledning att hetsköra bara för att man har en motorstark bil.
Citera
2016-06-03, 23:31
Avslutad
Citat:
Är bilintresserad och har kört en del bra bilar själv (BMW M3, Range Rover Sport, Porsche Macan) men aldrig kört som en hänsynslös idiot för det. Finns liksom ingen anledning att hetsköra bara för att man har en motorstark bil.

Naej, men jag föredrar ändå gamla bilar, Tycker det mesta nu under 10-talet blivit så himla grått och tråkigt. Känns som det var bättre kvalité förr och företag tillverkade saker med ett öga för värde. Idag känns det bara som de pumpar ut bilar utan värde och charm.

Åkte i en volvo v60 2015 års modell (var som att sitta på trästolar)
Kanske för att kina inte är så bra på bildesign men men.

Mer komfort förr, härligare design, mer äkta och inte plastigt.
Citera
2016-06-03, 23:33
Bannlyst
Jag upplever att det är tvärtom, de med skrotigast bilar kör sämst.
Citera
2016-06-03, 23:44
Medlem
I sådana lägen önskar jag att jag hade en Saab 90... (-85) med feta stötfångare. Brummat på i samma fart och låtit personen* i lyxbilen ta smällen. Inte en repa på min bil medans hans blivit slaktad

(* se där, det går att skriva person istället för "hen")
Citera
2016-06-03, 23:47
Medlem
NeutronStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bofinksbo

Ok, men de kör oftast inte hetsigt och aggressivt...
Citera
2016-06-04, 00:10
Medlem
Citat:
Ok, men de kör oftast inte hetsigt och aggressivt...

De hade nog kört hetsigt om det fanns lite krut i deras bilar!
Citera
2016-06-04, 00:18
Medlem
dovAkins avatar
Folk tror att dem är rally förare så fort dem har en bil med "vassare" motor? Ofta brukar det gå åt helvete för dem också.. Verkligheten kommer tillslut ikapp.
Citera
2016-06-04, 00:20
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bofinksbo

Ja du, du verkar ha fel uppfattning om precis allt!

Är det din "uppgift" här på Flashback, att komma in i precis varenda tråd och säga tvärtom?

Din verklighetsuppfattning är i alla fall helt skev kan man lugnt säga...
Citera
2016-06-04, 00:29
Medlem
mEaters avatar
Visst ser man folk i dyra bilar som kör som idioter ibland, men en kattegori som är värre är fjällturister med xc60, q5, x3 o.dyl. Man tror ju fan hela bunten är IS-terrorister på självmordsuppdrag.
Citera
2016-06-04, 00:38
Medlem
Browngreeneyess avatar
Ja det är ju en stor dyr leksak..... så det är klart att man kör sicksack mellan filerna och pressar in sig i små gluggar. Att köra som en mes i en sådan bil är samma sak är ju som att låta en apa gå i klackskor....helt opassande....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in