Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Ursäkta men du formulerar dig som en kratta. Du insinuerar att du är "vanlig" men vad är vanlig för begrepp, du menar folk som inte tar till dödligt våld?! Sen i nästa mening så menar du att spelmissbruk kan ta fram det sämsta hos de flesta och få dem att gå över lik, menar du då bara hos dem som tar till dödligt våld?! (retorisk fråga)
I detta fall enligt de rykten denna tråd bygger på så verkar MGM ha skuldkänslor av något slag då hon nu ska försökt ta sitt liv, eller så är hela hennes värld raserad och hon ser sig själv som ett offer. Är hon trots allt totalt oskyldig så kan hon såklart tappat livslusten. Hennes självmordsförsök är inte helt lätt att tolka.
Ja, med vanlig menar jag någon som inte planerar att döda någon annan.
Gå över lik betyder inte dödligt våld när det gäller EÖ eftersom jag inte läst något om att hon är våldsam. Däremot sitter hon ju häktad för att ha försökt döda en annan person utan våld och det finns ju även antydningar i den här tråden på att hon inte tvekar att starta en mordbrand i ett hus där andra bor. Enligt mitt sätt att se det hela är det att gå över lik.
Citat:
Ursprungligen postat av
hasselmuz
Enligt tråden spelar hon bort alla försäkringspengar, skadestånd ( från våldtäkt, bränder) så att hon är spelberoende kan man i så fall anta att hon är. Vad som helst för pengar.
MEN, att gå så långt som till att förgifta sin partner kräver en samvetslös, egoistisk person - en personlighetsstörning.
Ja, precis. Det vanliga/normala är att begå bedrägeri/stjäla/luras för att få tag i pengar. Att under en kort/lång period medvetet förgiftat sin partner oavsett motiv talar definitivt för en personlighetsstörning. Men inte ens alla med den typ av personlighetsstörning som gör en kall inför andras lidande, skulle försöka döda eller förgifta någon. De vill ju inte ta risken att åka dit. Den gränsen har hon ju redan passerat. Känns lite som storhetsvansinne eller som någon beskrev henne - att hon tyckte sig vara bättre än andra. Hon har lyckats komma undan med annat förut (i tråden antyds fejkad våldtäkt och mordbränder), så hon tror väl hon ska klara sig undan även denna gång.