2016-06-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Du ställer efterblivna frågor för att du inte orkar bläddra 2-3 sidor tillbaka. Sluta ställa efterblivna frågor. LÄS TRÅDEN som det heter.
Är du efterbliven??? Vart fan står det om några nycklar!
Citera
2016-06-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Är du efterbliven??? Vart fan står det om några nycklar!

Ursäkta mig. Du verkar överfokuserad på nycklarna, minst sagt.

Han bodde inte hemma på helgerna. Jobbade borta på veckorna. Hade inte tillträde till bostaden som var under renovering.

Vad är det du inte fattar? Nycklarna?
Citera
2016-06-03, 05:03
Medlem
Han har inte haft tillgång till huset eller nycklar. Sen om hon "tappat" sina och lånat hans eller bara tagit dom av han låter jag vara osagt.

Hon i övrigt är en jätteskum människa, känner hon bara ytligt och av de jag träffat henne har jag inte fått några bra vibbar. Konstig och lite "jag vet bäst, jag är störst och snyggast i världen. Ingen annan är nåt och punkt slut."
Citera
2016-06-03, 12:20
Medlem
Hon har visst försökt ta livet av sig i häktet. Försökte hänga sig med sitt linne.
Ny häktningsförhandling idag.
Citera
2016-06-03, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funkiskuben
Hon har visst försökt ta livet av sig i häktet. Försökte hänga sig med sitt linne.

Hon börjar nog inse att alla tidigare förseelser kommer att komma upp till ytan. Måste vara riktigt jobbigt läge när man inser att hela ens liv är omgärdat av speciella händelser där hon säkert fått mycket hjälp och stöd av hennes närmaste vänner och familj. Helt plötsligt kommer allt att uppdagas. Hon har således svikit precis alla hon känner!!

Otroligt bra att hon sitter bakom lås och bom och inte kan skada ytterligare personer!
Citera
2016-06-03, 13:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funkiskuben

Tack för infon. Hoppas hon inte lyckas ta livet av sig. Hon måste ju nån gång få ta konsekvensen av sitt handlande.
Citera
2016-06-03, 13:28
Medlem
sstrebers avatar
MGM kommer från en bra familj. Medelsvensson. Gick i lågstadiet i Piteå på Furubergsskolan och umgicks mycket med Lin*a Er*kss*n och C*roli*e (vars efternamn jag fått hjärnsläpp på).

Hon var inte mobbad eller utfryst i skolan men tillhörde det "tuffa gänget" (bestående av bland annat ovan nämnda). Jag umgicks med dem ibland men kände att jag inte riktigt hörde hemma där. I den åldern var de flesta knasigheterna barnsliga och ogenomtänkta. Inga psykopatvarningar liksom.

Gullig tjej som de flesta tyckte om i yngre ålder. Kloka föräldrar och verkade ha en nära relation framförallt till mamma Camil*a. Lite besserwisser och "störst-bäst-vackrast-mentalitet" som någon ovan nämnde. Men aldrig att man hade kunnat gissa det här.

Edit: C*roli*e Elia*son
Senast redigerad av sstreber 2016-06-03 kl. 13:36.
Citera
2016-06-03, 13:41
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sstreber
MGM kommer från en bra familj. Medelsvensson. Gick i lågstadiet i Piteå på Furubergsskolan och umgicks mycket med Lin*a Er*kss*n och C*roli*e (vars efternamn jag fått hjärnsläpp på).

Hon var inte mobbad eller utfryst i skolan men tillhörde det "tuffa gänget" (bestående av bland annat ovan nämnda). Jag umgicks med dem ibland men kände att jag inte riktigt hörde hemma där. I den åldern var de flesta knasigheterna barnsliga och ogenomtänkta. Inga psykopatvarningar liksom.

Gullig tjej som de flesta tyckte om i yngre ålder. Kloka föräldrar och verkade ha en nära relation framförallt till mamma Camil*a. Lite besserwisser och "störst-bäst-vackrast-mentalitet" som någon ovan nämnde. Men aldrig att man hade kunnat gissa det här.

Ja, somliga döljer det väl. Träffade en bekant (inte nära bekant) just innan den personen mördade en annan person. Det fanns inte något som sa att det här var en blivande mördare jag pratade med. Var inte våldsam och aggressiv av sig i vanliga fall och absolut inte när vi pratade. Under ytan finns mer än vad vi anar när somliga hamnar i en ur deras synvinkel ohållbar situation. De tänker på ett helt annat sätt än vi vanliga.

Missbruk av olika slag (spelmissbruk i detta fall enligt somliga i tråden) brukar ta fram det sämsta hos de flesta och få folk att fullkomligen gå över lik...
Citera
2016-06-03, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, somliga döljer det väl. Träffade en bekant (inte nära bekant) just innan den personen mördade en annan person. Det fanns inte något som sa att det här var en blivande mördare jag pratade med. Var inte våldsam och aggressiv av sig i vanliga fall och absolut inte när vi pratade. Under ytan finns mer än vad vi anar när somliga hamnar i en ur deras synvinkel ohållbar situation. De tänker på ett helt annat sätt än vi vanliga.

Missbruk av olika slag (spelmissbruk i detta fall enligt somliga i tråden) brukar ta fram det sämsta hos de flesta och få folk att fullkomligen gå över lik...

Ursäkta men du formulerar dig som en kratta. Du insinuerar att du är "vanlig" men vad är vanlig för begrepp, du menar folk som inte tar till dödligt våld?! Sen i nästa mening så menar du att spelmissbruk kan ta fram det sämsta hos de flesta och få dem att gå över lik, menar du då bara hos dem som tar till dödligt våld?! (retorisk fråga)

I detta fall enligt de rykten denna tråd bygger på så verkar MGM ha skuldkänslor av något slag då hon nu ska försökt ta sitt liv, eller så är hela hennes värld raserad och hon ser sig själv som ett offer. Är hon trots allt totalt oskyldig så kan hon såklart tappat livslusten. Hennes självmordsförsök är inte helt lätt att tolka.
Citera
2016-06-03, 14:29
Medlem
satanslillebrors avatar
Dra åt fan vilken formulerare, här ta en kaka. Vill du ha saft också? Fotmassage?
Citera
2016-06-03, 14:33
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Enligt tråden spelar hon bort alla försäkringspengar, skadestånd ( från våldtäkt, bränder) så att hon är spelberoende kan man i så fall anta att hon är. Vad som helst för pengar.

MEN, att gå så långt som till att förgifta sin partner kräver en samvetslös, egoistisk person - en personlighetsstörning.
Citera
2016-06-03, 18:06
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ursäkta men du formulerar dig som en kratta. Du insinuerar att du är "vanlig" men vad är vanlig för begrepp, du menar folk som inte tar till dödligt våld?! Sen i nästa mening så menar du att spelmissbruk kan ta fram det sämsta hos de flesta och få dem att gå över lik, menar du då bara hos dem som tar till dödligt våld?! (retorisk fråga)

I detta fall enligt de rykten denna tråd bygger på så verkar MGM ha skuldkänslor av något slag då hon nu ska försökt ta sitt liv, eller så är hela hennes värld raserad och hon ser sig själv som ett offer. Är hon trots allt totalt oskyldig så kan hon såklart tappat livslusten. Hennes självmordsförsök är inte helt lätt att tolka.

Ja, med vanlig menar jag någon som inte planerar att döda någon annan.

Gå över lik betyder inte dödligt våld när det gäller EÖ eftersom jag inte läst något om att hon är våldsam. Däremot sitter hon ju häktad för att ha försökt döda en annan person utan våld och det finns ju även antydningar i den här tråden på att hon inte tvekar att starta en mordbrand i ett hus där andra bor. Enligt mitt sätt att se det hela är det att gå över lik.

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Enligt tråden spelar hon bort alla försäkringspengar, skadestånd ( från våldtäkt, bränder) så att hon är spelberoende kan man i så fall anta att hon är. Vad som helst för pengar.

MEN, att gå så långt som till att förgifta sin partner kräver en samvetslös, egoistisk person - en personlighetsstörning.

Ja, precis. Det vanliga/normala är att begå bedrägeri/stjäla/luras för att få tag i pengar. Att under en kort/lång period medvetet förgiftat sin partner oavsett motiv talar definitivt för en personlighetsstörning. Men inte ens alla med den typ av personlighetsstörning som gör en kall inför andras lidande, skulle försöka döda eller förgifta någon. De vill ju inte ta risken att åka dit. Den gränsen har hon ju redan passerat. Känns lite som storhetsvansinne eller som någon beskrev henne - att hon tyckte sig vara bättre än andra. Hon har lyckats komma undan med annat förut (i tråden antyds fejkad våldtäkt och mordbränder), så hon tror väl hon ska klara sig undan även denna gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in