2016-03-19, 18:48
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Du jag har lyssnat och rört mig i samma kretsar som denne man i hela mitt liv, men för all del länka gärna till dessa fantastiska alster som han producerat som gjort han förtjänt av att bli försörjd av staten som en stor konstnär, Jag ber!
Om du nu rört dig i hans kretsar; behöver jag då länka till Cortex? Har du inte själv hört Cortex så har du fan heller ingen större koll på Wadling.

Vad hette radioprogrammet han relativt frekvent medverkade i på 80-talet?

Sedan har jag aldrig påstått att han "förtjänar " att bli försörjd av staten.
Citera
2016-03-19, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Om du nu rört dig i hans kretsar; behöver jag då länka till Cortex? Har du inte själv hört Cortex så har du fan heller ingen större koll på Wadling.

Sedan har jag aldrig påstått att han "förtjänar " att bli försörjd av staten.
Cortex var ju bara en konstellation som hela tiden bytte medlemmar efter herr wadlings humör, att kalla det ett band är väl att ta i, eller är det bara jag?
Nu vill jag på intet vis ta ifrån att denna man är en personlighet av rang, men herregud, skulle vi belöna alla intressanta personligheter med statlig pension så skulle inte statens pengar räcka till för att försörja alla jävla araber som väller in över våra gränser!(obs fb ironi)
Förresten drog inte en basist med hans fru på 80-talet?
Senast redigerad av Tom iskalle'n 2016-03-19 kl. 19:14.
Citera
2016-03-20, 09:30
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Cortex var ju bara en konstellation som hela tiden bytte medlemmar efter herr wadlings humör, att kalla det ett band är väl att ta i, eller är det bara jag?
Nu vill jag på intet vis ta ifrån att denna man är en personlighet av rang, men herregud, skulle vi belöna alla intressanta personligheter med statlig pension så skulle inte statens pengar räcka till för att försörja alla jävla araber som väller in över våra gränser!(obs fb ironi)

Så ett band, där Wadling är den enda konstanta medlemmen, räknas inte på grund av någon regel du hittat på? Visst att du inte gillar Wadling. Han är dock en av de bättre musiker vi haft.
Citera
2016-03-20, 10:20
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Man kan tycka vad man vill om att vissa försörjs av staten. Om nu Wadling gör det är det trots allt inget som stör mig med tanke på denna nations perversa glädje i att ösa skattepengar över folk som inte har i landet att göra ö h t.

Det jag vänder mig emot är den svartvita bilden av Wadling som någon mainstream coversångare. Tycker man det har man helt enkelt inte koll på vad han gjort genom åren och särskilt de tidiga åren.

Radioprogrammet hette Ny Våg f.ö.
Citera
2016-03-20, 13:09
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du jag har lyssnat och rört mig i samma kretsar som denne man i hela mitt liv, men för all del länka gärna till dessa fantastiska alster som han producerat som gjort han förtjänt av att bli försörjd av staten som en stor konstnär, Jag ber!
Jag ger dig att hans röst är speciell och icke oangenäm, som Tom Waits och Leonard cohen, nu fick jag väl med alla hans idoler. Jag lyssnar gärna på fredde, men därifrån till att utnämna honom till något musikaliskt underverk, no way,!

Vilken inkomst har Wadling av egen verksamhet? Den räknas ju i så fall av från inkomstgarantin.

Citat:

Vilken fru skulle det ha varit?
Senast redigerad av Clay Allison 2016-03-20 kl. 13:13.
Citera
2016-03-20, 15:32
Medlem
ace_secs avatar
Vad har han för diagnoser?
Citera
2016-03-23, 12:42
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Vilken fru skulle det ha varit?

Han tänker nog på Wadlings flickvän Annika som lämnade honom för Carl Michael von Hausswolff, delgrundare i Radium 226.05 som get ut olika projekt där Wadling varit inblandad. Uppbrottet tog tydligen hårt på Wadling, om en ska tro boken Freak.
Citera
2016-03-23, 14:49
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja

Hette programmet Bommen eller nåt liknande, sändes på typ söndagskvällarna, jävligt bra musik i så fal, låg alltid och lyssnade på det i badet.
Citera
2016-03-23, 16:48
Medlem
Jag vill bara klargöra att jag på intet sätt tycker illa om fredde på något sätt, jag uppskattar hans tolkningar av diverse andra genier i artistfållan, vad jag däremot är upprörd över är just detta att han blivit livstidsförsörjd av staten med ett stipendie som var avsett att hålla riktiga konstnärer och författare över ytan, jag menar efter de premisserna han fick statens välsignelse så borde carola,kicki och typ hundra andra"musiker,konstnärer" Fått samma behandling.
Och för att avsluta , fläskkvartetten hade varit ett obskyrt kyrkokällarband om inte wadling lyft deras uttryck till oförglömmeliga höjder!
Citera
2016-06-03, 11:46
Medlem
http://www.svt.se/kultur/musik/freddie-wadling-dod

Tydligen död nu. Fan! En av mina absolut häftigaste musikupplevelser live. Inte oväntat, men nu blev jag ledsen på riktigt.
Citera
2016-06-03, 11:46
Medlem
Megaforces avatar
Nu har kroppen defintivt gett upp. Nån som vet vad han hade för produktioner på gång förutom att han skulle delta i TV4-såpan "Så mycket bättre" i höst?
Citera
2016-06-03, 11:51
Medlem
jannestungas avatar
Fan också! Han skulle vara med i Så mycket bättre i år, men det hanns inte med - kanske lika bra det...

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in