2016-01-22, 16:28
Medlem
gato12s avatar
Har han nånstans att bo nu?
Citera
2016-01-22, 17:20
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Har han nånstans att bo nu?
Både han och frun är skrivna i en lägenhet i Västra Frölunda.
Citera
2016-03-18, 01:02
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Freddie Wadlings musik diskuteras i musikforumet.

/Moderator
Citera
2016-03-19, 09:49
Medlem
Vad är denna enormy hype kring denna man?

Sitter mest och pratar fram sina texter.

Hyllas i paritet med Michael Jackson.

Varför?
Citera
2016-03-19, 09:54
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Vad är denna enormy hype kring denna man?

Sitter mest och pratar fram sina texter.

Hyllas i paritet med Michael Jackson.

Varför?

Ja jag fattar inte heller. Såg han nyss på nyhetsmorgon. De är sjukt störande att han måste ha en jävla papper där texten står för att kunna sjunga. Eller sjunga, prata mer.

Vad är hypen med gan?
Citera
2016-03-19, 10:03
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Ja jag fattar inte heller. Såg han nyss på nyhetsmorgon. De är sjukt störande att han måste ha en jävla papper där texten står för att kunna sjunga. Eller sjunga, prata mer.

Vad är hypen med gan?
Som med det mesta är det svårt att förstå sin samtid utan att känna sin historia.

Freddie var en av pionjärerna inom undergroundscenen på slutet av 70 och början på 80-talet. Han har varit en stor influens inom vad vi kan kalla alternativ rock i Sverige. Det i kombination med hans något mytomspunna person har gjort honom till en legend.
Citera
2016-03-19, 14:48
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Som med det mesta är det svårt att förstå sin samtid utan att känna sin historia.

Freddie var en av pionjärerna inom undergroundscenen på slutet av 70 och början på 80-talet. Han har varit en stor influens inom vad vi kan kalla alternativ rock i Sverige. Det i kombination med hans något mytomspunna person har gjort honom till en legend.

Jag tror inte de hört allt fantastiskt han gjort genom åren. Bara för några år sedan gjorde han en 12a med Silverbullit som är otrolig. Inget pratsjungande där inte. Problemet är väl att han för en del utav svenska folket är mest känd för några av de lite tröttare tolkningar folk fått honom att göra genom åren.
Wadling i sig är en röst som vi ska vara glada att vi fått ta del utav.

Skvaller? Han slog en vän till mig på käften för flera år sedan. Jag känner min vän och vet att han med största sannolikhet förtjänade det.
Citera
2016-03-19, 17:51
Medlem
För det första så är denna man en cover-sångare inget mer inget mindre.
För det andra så är han avlönad av staten tack vare sitt "Punk-ursprung" , han är förmodligen jag och du med Eliasson på polisen och alla andra kommunister som har tillskansat sig poster i det offentliga.
Här snackar vi fet vänskapskorruption. Jag vet att alla stackars fattigpensionärer skulle vara jävligt nöjda om staten gav dem en kvarts miljon i årslön, skattefritt.
Och karljäveln har väl inte ens skrivit ett förord till någon av låtarna han framför, han har ju för helvete inte ens en röst!
Citera
2016-03-19, 18:03
Medlem
Soterns avatar
Kommer ihåg hans tidigare projekt Blue For Two där han pinsamt härmar David Bowie.
Han är en fejk bara, som alla tycker synd om nu för att han är så risig.
Citera
2016-03-19, 18:11
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
För det första så är denna man en cover-sångare inget mer inget mindre.
För det andra så är han avlönad av staten tack vare sitt "Punk-ursprung" , han är förmodligen jag och du med Eliasson på polisen och alla andra kommunister som har tillskansat sig poster i det offentliga.
Här snackar vi fet vänskapskorruption. Jag vet att alla stackars fattigpensionärer skulle vara jävligt nöjda om staten gav dem en kvarts miljon i årslön, skattefritt.
Och karljäveln har väl inte ens skrivit ett förord till någon av låtarna han framför, han har ju för helvete inte ens en röst!
Det är så han blivit känd för massan ja. Du kan ju prova att lyssna på hans tidiga material, som Cortex exempelvis. Men visst, hans röst antingen älskar man eller hatar.
Citera
2016-03-19, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Kommer ihåg hans tidigare projekt Blue For Two där han pinsamt härmar David Bowie.
Han är en fejk bara, som alla tycker synd om nu för att han är så risig.
Rätt överskattad diva fast det beror ju på om man gillar den freakiga stilen. Men han har väl alltid haft nervösa problem. Det jag hört av gemensam bekant är att hans fru Bella sköter om honom som en stor psykbaby och att han inte klarat sig länge utan henne.
Citera
2016-03-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det är så han blivit känd för massan ja. Du kan ju prova att lyssna på hans tidiga material, som Cortex exempelvis. Men visst, hans röst antingen älskar man eller hatar.
Du jag har lyssnat och rört mig i samma kretsar som denne man i hela mitt liv, men för all del länka gärna till dessa fantastiska alster som han producerat som gjort han förtjänt av att bli försörjd av staten som en stor konstnär, Jag ber!
Jag ger dig att hans röst är speciell och icke oangenäm, som Tom Waits och Leonard cohen, nu fick jag väl med alla hans idoler. Jag lyssnar gärna på fredde, men därifrån till att utnämna honom till något musikaliskt underverk, no way,!
Senast redigerad av Tom iskalle'n 2016-03-19 kl. 18:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in