2016-05-27, 06:21
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
Du kan utan problem nämna en av dessa kommuner utan att riskera att röja vare sig dig eller din informatör.
Mer info tack!

Det vet jag inte riktigt.

Det gäller bland annat Ulricehamn.
Citera
2016-05-27, 06:23
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuelmusslan
Kom in i matchen, det finns inga krigsförberedelser du är bara offer för rykten.

Jag går inte ut med något som jag själv inte kan bekräfta. I min stad har jag avslöjat saker tidigare här på Flashback.
Citera
2016-05-27, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Det vet jag inte riktigt.

Den information du påtalat gjorde gällande att du kände till detta?

Citat:
Det gäller bland annat Ulricehamn.

Man ska alltså i Ulricehamn påbörjat krigsförberedelser för.. exakt vad? Invasion från Norge Eller Danmark, då dessa länder är de enda länder som för närvarande står i kapacitet för att kunna invadera Ulricehamn, i mer än 15 minuter.
Citera
2016-05-27, 11:00
Medlem
Citat:
Jag går inte ut med något som jag själv inte kan bekräfta. I min stad har jag avslöjat saker tidigare här på Flashback.
De finns inga förberedelser, de finns övningar av försvaret och är helt normalt.
Citera
2016-05-27, 11:16
Medlem
Det ENDA krig som svensk Regering kanske beordrar förberedelse till är väl mot VERKLIGHETEN!? En svårslagen fiende - särskilt för dom som bäddar för inbördeskrig /uppror, genom mambo.jambo.experiment. Löfven klarar antagl. öht inte av, att upptäcka några yttre hot, heller.
Citera
2016-05-28, 12:44
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuelmusslan
Svensken är så dum så man vet inte vad man ska säga. De sväljer nato psyopsen bara så där.

Drar inga förhastade slutsatser om Natos psyops heller. Saken är att allt sådant blir cirkelargument eftersom själva poängen med psyops är att vara sig du eller jag vet om det.

När det dock bevisats historiskt är det tydligt, som väntat, att alla utvecklade stater ägnar sig åt det mer eller mindre. Självklart även Ryssland med sin rika spion-historia.
Citera
2016-05-30, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magoo63
Så länge vi inte har något försvar att komma med så kan vi inventera bäst vi vill. Skitungarna får väl välta en mast till, så att det blir blattefritt här så att de kan fly igen då.

Nu ska vi inte överdriva heller. Det finns iaf ett visst försvarstänkande.
Senast redigerad av HansVonPerkele 2016-05-30 kl. 23:57.
Citera
2016-05-30, 23:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonPerkele
Nu ska vi inte överdriva heller. Det finns iaf ett visst försvarstänkande.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rsvarsmakten_(Sverige)

Det blir ju onekligen rätt roligt när du länkar fel och man får upp en sida som säger att "försvarsmakten (Sverige" inte finns

Jag gissar att det var hit du ville: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Försvarsmakten_(Sverige)
med parentesen på rätt plats..
Citera
2016-05-30, 23:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det blir ju onekligen rätt roligt när du länkar fel och man får upp en sida som säger att "försvarsmakten (Sverige" inte finns

Jag gissar att det var hit du ville: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Försvarsmakten_(Sverige)
med parentesen på rätt plats..

Du har rätt. Vet inte vad jag gjorde för fel men det var verkligen inte meningen.

Det spelar ändå ingen roll, jag uppfattar det mesta som ett dåligt skämt, inklusive...
Senast redigerad av HansVonPerkele 2016-05-31 kl. 00:04.
Citera
2016-05-31, 00:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonPerkele
Du har rätt. Vet inte vad jag gjorde fel men det var verkligen inte meningen.

Det verkar vara något programmeringsfel/problem som gör att flashback inte fattar att slutparentesen ska vara med i adressen - så du gjorde nog inget fel alls, man måste flytta [url]-markören manuellt...
Citera
2016-06-02, 21:44
Medlem
Nu har det blivit officiellt,

JA, svenska Regeringen beordrade krigsförberedelser till bl.a. Kommuner och 50 000 militärer blev

Det var en hemlig Natoövning och Regeringen gick inte ut med information om att det var en övning i syfte att testa den svenska förmågan.

/../Det ledde till att den spelade svenska regeringen beslutade om höjd beredskap. Det är en term som bland annat innebär allmän mobilisering av Försvarsmakten. Inom ramen för CMX beslutades att hela Sveriges styrka på över 50 000 officerare, soldater och sjömän

Försvarsmaktens ledning överraskades när regeringen beslutade om höjd beredskap.

Övningens fokus var ett hybridkrig där Natos medlemsländer utsattes för en bred skala av hot och angrepp som bestod av ”öppna och fördolda militära, paramilitära och civila åtgärder”.

Källa:
http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/forsvaret-mobiliserades-i-krigsspel-med-nato/

Tack o hej vi kan stänga tråden.

Haters.
Citera
2016-06-03, 00:13
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamsTrams
Den information du påtalat gjorde gällande att du kände till detta?

Man ska alltså i Ulricehamn påbörjat krigsförberedelser för.. exakt vad? Invasion från Norge Eller Danmark, då dessa länder är de enda länder som för närvarande står i kapacitet för att kunna invadera Ulricehamn, i mer än 15 minuter.

Det finns inget specifikt land, bara en konkret vilja ifrån regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in