2016-05-23, 12:46
Medlem
Ny info från NOA, Polisens Nationella Operativa Avdelning.

1. SOS alarms problem har kunnat konstateras vara av yttre åverkan

"Dessutom rapporterades det att SOS hade många olika störningar under torsdagen. De flesta av dessa kan förklaras med en uppdatering, men att vissa störningar kom utifrån."

2. NOA hade fångat upp "ryktesspridning" i sociala medier om att något skulle hända med svenskt luftrum dagarna innan det gick ner

Beträffande flygkaoset sa polisens Nationella operativa avdelning, Noa, på mötet att bara dygnet före stoppet fanns det indikationer i sociala medier att något skulle kunna hända i luftrummet

Källa: http://www.bt.se/boras/rykten-om-radarfel-fore-flygkaoset/
Citera
2016-05-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
En egen trådstart för ämnet som dykt upp sporadiskt i trådarna

(FB) Luftrummet över Sthlm stängt av oklar anledning
(FB) Häglaredsmasten i Borås knäckt, 332 meter hög radio- och TV-mast

Trådens tes:
Mellan den 2-15 maj 2016 skickade regeringen ut order att kommuner (troligt alla) skall utan dröjsmål genomföra förberedelser för krig.

Trådens syfte
Gemensamt ta reda på om tesen stämmer eller inte. Gärna före tidningarna.

Nedan är citat från trådarna.

Någon som har mer att berätta om ämnet?
Så länge vi inte har något försvar att komma med så kan vi inventera bäst vi vill. Skitungarna får väl välta en mast till, så att det blir blattefritt här så att de kan fly igen då.
Citera
2016-05-25, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vsk61
Är inte det ett gammalt beprövad trick? Populariteten hos en ledande Politiker är i botten. Man blir indragen i ett krig och helt plötsligt så samlas alla runt den impopulära ledaren och ger den sitt stöd. Hen vinner ett omval. Nu tror jag inte att Moder Svea blir indragen i ett krig men att skrämma folket ordentligt. Steffe tar då fram sin Landsfader kostym och blir omvald. Fast mig får han ingen röst från. Thatcher gjorde väl så med Falklands öarna.
Det kan väl också vara som så att Landsfadern ska bilda ny regering efter att extremister, vice statsministern(Rövson) och annat löst folk som har gjort bort sig å det grövsta inte ska figurera så hårt, så då lyfter man fram något Landsfaderaktigt, typ som de gjorde när 7-8 terrorister skulle husera helt fritt i detta indoktrinerade land.
Citera
2016-05-25, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magoo63
Så länge vi inte har något försvar att komma med så kan vi inventera bäst vi vill. Skitungarna får väl välta en mast till, så att det blir blattefritt här så att de kan fly igen då.

Håller med den första meningen men den andra var svårtydlig.

Det är väl ingen som tror att Sveriges beredskap är god, allra minst Putin.
Citera
2016-05-25, 08:40
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonPerkele
Håller med den första meningen men den andra var svårtydlig.

Det är väl ingen som tror att Sveriges beredskap är god, allra minst Putin.

Japp, beredskapen är urusel. Varför Putin skulle bry sig mer om det än fursten i Monaco?
...Ja det får de som driver tesen att en rysk attack är nära förestående förklara. Det är tydligt att Ryssland ser Kaukasus regionen som sitt primära geopolitiska intresse. Bara att följa de senaste 10 åren.

Det står öppet för vem som helst att läsa om vår usla beredskap, bara att öppna dagstidningar.
Citera
2016-05-25, 20:27
Medlem
Såg 10-12 obeväpnade militärer på olika platser i Borlänge idag. Såg också en bandvagn med släp. Och det är de första militärerna i uniform jag sett i dalarna sedan I13 i Falun lades ner..
Citera
2016-05-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Ny info från NOA, Polisens Nationella Operativa Avdelning.

1. SOS alarms problem har kunnat konstateras vara av yttre åverkan

"Dessutom rapporterades det att SOS hade många olika störningar under torsdagen. De flesta av dessa kan förklaras med en uppdatering, men att vissa störningar kom utifrån."

2. NOA hade fångat upp "ryktesspridning" i sociala medier om att något skulle hända med svenskt luftrum dagarna innan det gick ner

Beträffande flygkaoset sa polisens Nationella operativa avdelning, Noa, på mötet att bara dygnet före stoppet fanns det indikationer i sociala medier att något skulle kunna hända i luftrummet

Källa: http://www.bt.se/boras/rykten-om-radarfel-fore-flygkaoset/
Hur åstadkommer man något sådant som detta? Jag har god insikt i IT-säkerhet men det kan väl knappast handla om att någon dator blivit hackad?
Citera
2016-05-26, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitZ
Såg 10-12 obeväpnade militärer på olika platser i Borlänge idag. Såg också en bandvagn med släp. Och det är de första militärerna i uniform jag sett i dalarna sedan I13 i Falun lades ner..

Livgardet har haft övningar både i Falun, Gävle och Marma den senaste tiden. Jag har sett allehanda militärfordon, inte minst bandvagnar, kring Gävle den senaste veckan. Kan säkert ha något med det att göra. Men det är alltså övningar som har planerats sedan längre tillbaka, inte någon plötslig krigsförberedelse på order av regeringen.
Citera
2016-05-26, 22:33
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Jag kan bekräfta nu att två närliggande kommuner beordrats krigsförberedelserna och en dem värnpliktiga har skickats påminnelser för eventuell inställning, samt inloggningen för det.
Citera
2016-05-26, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima
Jag kan bekräfta nu att två närliggande kommuner beordrats krigsförberedelserna och en dem värnpliktiga har skickats påminnelser för eventuell inställning, samt inloggningen för det.

Kom in i matchen, det finns inga krigsförberedelser du är bara offer för rykten.
Citera
2016-05-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
Japp, beredskapen är urusel. Varför Putin skulle bry sig mer om det än fursten i Monaco?
...Ja det får de som driver tesen att en rysk attack är nära förestående förklara. Det är tydligt att Ryssland ser Kaukasus regionen som sitt primära geopolitiska intresse. Bara att följa de senaste 10 åren.

.

Svensken är så dum så man vet inte vad man ska säga. De sväljer nato psyopsen bara så där.
Citera
2016-05-27, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FujitsuNakajima

Du kan utan problem nämna en av dessa kommuner utan att riskera att röja vare sig dig eller din informatör.
Mer info tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in