Citat:
Ursprungligen postat av
AliAchmed
Ok. Det flög över ditt huvud.
Eftersom hon medvetet utsätter sig själv för rasism.
Nazism i Sverige är näst intill obefintlig. Det är därför kontraproduktivt att måla upp dom som ett reellt hot. Det skrämmer folk i onödan.
Expo har ett ekonomiskt intresse av att måla upp rasismen som ett större problem än vad det är. Det är cyniskt på gränsen till psykopatiskt att sprida rädsla för egen vinning.
Att du tog det bokstavligt visar bara hur obildad du är.
I Sverige liksom i Norge är nazister ett reellt hot för enskilda människor. Ska vi börja om hela den delen i tråden eller räcker det att jag påminner om ytterligheterna Mangs och Breivik. Eller du vill ha hela listan med mord och mordförsök.
Ja hade den svarta kvinnan valt en annan hudfärg hade hon kanske sluppit att bli måltavla för rasisterna. Men det är en människosyn som är värd att protestera mot. Så ska vi inte ha det. Vi ska ha respekt för allas lika värde. Det var därför hon höjde sin näve i protest mot rasisterna.
Hennes synsätt att det är viktigt att protestera spreds i form av en bild snabbt över världen av människor som har en liknande uppfattning, nazismen ska hållas kort.
Jo det har jag förstått. Du verkar tycka att man ska förneka nazisternas vidrigheter, själva förnekelsen skulle tydligen i din värld vara produktiv. Förnekar du förintelsen också?
OK jag kan gå med på att jag är obildad, men jag håller på att bli bildad. Du då?