2016-06-02, 21:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Minns du 80-talet så?!
Ja, det var ingen bostadsbrist i mitten på 80-talet, inte runt Stockholm i alla fall. Tvärtom man byggde massor under 70-80 talet, och nya förorter sköt uppe lite varstans.

Själv flyttade jag hemifrån första gången som 16/17 åring .. och då var det inte tal om att köa - utan jag fick välja mellan tre olika treor ...

Det var till och med så att man i Fittja kunde få hyra en trea eller en fyra och hyresvärden låste ett rum så att lägenheten blev mindre och man betalade för den mindre lägenheten och inte det outnyttjade rummet ...

När Palme skrev det där brevet - som dessutom inte innebär att han utlovar någonting, utan säger att justitieministern (om jag minns rätt) sagt att det är så det fungerar -- de som muckade fick boende ordnat vid muck. (Så fungerade det då, med bostadsnyttan och en generös socialpolitik)

"Likvärdig bostad" betyder inte det som Axmyr tolkat in i det - inte samma område utan likvärdig standard och storlek.
Citera
2016-06-02, 21:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Varför frisläpps han egentligen, när han verkar ha kvar ett sådant våldsamt beteende?

http://www.expressen.se/nyheter/axmyr-i-gral-i-fangelse--friges-om-en-manad/

Är det för att han är 77-år gammal och kriminalvården helt enkelt känner att han "måste" släppas?

Han slår alltså sönder en medfånge så att denne sitter i fosterställning, en månad före det att han släpps? Någon Halmstadsbo kommer att slås ihjäl innan sommaren är över, den saken är säker.
Citera
2016-06-02, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Varför frisläpps han egentligen, när han verkar ha kvar ett sådant våldsamt beteende?

http://www.expressen.se/nyheter/axmyr-i-gral-i-fangelse--friges-om-en-manad/

Är det för att han är 77-år gammal och kriminalvården helt enkelt känner att han "måste" släppas?

Han slår alltså sönder en medfånge så att denne sitter i fosterställning, en månad före det att han släpps? Någon Halmstadsbo kommer att slås ihjäl innan sommaren är över, den saken är säker.
Håller dem. Den där sopan borde fått ruttna mellan 4 väggar. han förtjänar inget bättre.
Citera
2016-06-02, 22:09
Avstängd
dacks avatar
Kris i Halmstad har ju stöttat honom i 10 år nu och han var ju en av förgrundsgestalterna som startade fängelsegänget brödraskapet så han har ju ett stort nätverk både inne på kåkarna och ute i samhället.
Citera
2016-06-02, 22:35
Medlem
tror ni myran hunnit kröka till och ta ett par näsor redan?

Tippar att han åkt in igen innan sommaren är slut
Citera
2016-06-02, 22:42
Medlem
NeutronStars avatar
Leif är en innerst inne en fin men lite känslig kille som aldrig skulle göra en fluga förnär. Ok, visst kan han ha lite temperament ibland, men det är bara när folk käftar emot som han krossar skallen på dem med en kofot eller yxa.

Han kommer nog integreras jättebra i det civila.
Citera
2016-06-02, 23:15
Medlem
Har missat helt att han nu är en fri man..

Åker in snart igen, eller?
Citera
2016-06-02, 23:46
Medlem
MrFolds avatar
Undrar vem som kan vara den längst sittande livstidaren nu? Tommy Alexandersson är en rimlig gissning, jag tror han suttit sen -89 och jag har inte hört något om att han skulle ha fått tidsbestämt. 2014 var i varje fall livstidsstraffet i full effekt. Men jag har för mig att det i varje fall för 4-5 år sen satt ytterligare nån kille som suttit sen 80-talets slut. Även om Axmyr hade ett rejält "försprång" på de andra.

Jag har svårt att se någon domstol ta på sig ansvaret att släppa ut Alexandersson i samhället - brutaliteten i de mord han begick är t.o.m. värre än Axmyrs.

Vad händer då med Leif Axmyr? Tja, han är trots allt 77. Att han misshandlar någon kvinna eller råkar i bråk med någon supkumpan är väl inte helt otroligt. Mord däremot mindre sannolikt.

Kanske blir det inte mer dramatiskt än att han småsuper och pundar lite i ett par år och sen dör, slutet påskyndat av dåligt leverne.
Citera
2016-06-03, 00:00
Medlem
MrFolds avatar
Gått igenom denna: https://maukonen.files.wordpress.com/2013/01/lista-alla-livstidsdc3b6mda-i-sverige-nyheter-aftonbladet.pdf

Ny "rekordhållare" (grattis ditt as!) Amir Ali Birjandi, 56 (hette tidigare Conny Eriksson)
Serievåldtäktsman som ströp en kvinna till döds i
Eskilstuna. I fängelse sedan 1985. Flera ansökningar om tidsbestämt har avslagits.

Sen verkar Alexandersson vara på andra plats. Därefter följer ett antal personer som suttit sen 90-talets början, däribland Ausonius och Zethreaus (där den sistnämnde dock fått tidsbestämt av Örebro TR)
Citera
2016-06-03, 00:15
Medlem
Afrosvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Nej, ingen alkohol, folk sköter sig själva i regel. Han mördade i det fria, så han kan ha det svårt, kanske.

Men folk vill sitta av sin tid i regel och inte stöka runt.
Obegripligt vad det är du vill säga och kommentera i mitt inlägg. Är du full?
Citera
2016-06-03, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Gått igenom denna: https://maukonen.files.wordpress.com/2013/01/lista-alla-livstidsdc3b6mda-i-sverige-nyheter-aftonbladet.pdf

Ny "rekordhållare" (grattis ditt as!) Amir Ali Birjandi, 56 (hette tidigare Conny Eriksson)
Serievåldtäktsman som ströp en kvinna till döds i
Eskilstuna. I fängelse sedan 1985. Flera ansökningar om tidsbestämt har avslagits.

Sen verkar Alexandersson vara på andra plats. Därefter följer ett antal personer som suttit sen 90-talets början, däribland Ausonius och Zethreaus (där den sistnämnde dock fått tidsbestämt av Örebro TR)

Sten erik eriksson har suttit inspärrad sen 1967 på sankt göranssjukhus, det borde vara rekordhållaren.
Citera
2016-06-03, 02:15
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/leif-axmyr-frislappt-efter-34-ar-i-fangelse/

Om ni kollar på det klippet. Jag tycker han inte känns sådär jättetuff, men kanske har med åldern att göra såklart. Men känns skumt att denna gubbe för några månader slagit en ''ungdom'' till fosterställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in