2016-06-01, 19:53
  #265
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Finns inte rättspsyk i Öjebyn kvar?

Japp det finns kvar.
Citera
2016-06-01, 20:48
  #266
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Finns inte rättspsyk i Öjebyn kvar?

Jodå. Jag trodde det inordnats under Sunderby. Men uppenbarligen hade jag fel. Hur som är det i närområdet. Hon verkar behöva hjälpinsatser som jag förstår det.
Citera
2016-06-01, 21:06
  #267
Medlem
Brand i en 8-familjs lägenhetsfastighet brann ner till grunden 2016-04-25 i Roknäs. Branden tydligen anlagd. Ingen misstänkt. Men försäkring utföll.

Det skall ha brunnnit tidigare också som berört denna familj. Vilken fastighet var det? Där utföll väl också en försäkring.

Alltså, vilken fastighet skulle hon påstått sig att på egen hand utföra reparationer på?

Pengar verkar vara motivet helt klart.
Citera
2016-06-01, 22:09
  #268
Medlem
Huset där hon renoverade enligt ryktet är deras tidigare bostad, ett hus. Det brann "bara" i köket, dvs huset brann inte ned. Tidigare fanns det bild på det i flödet på FB, vet inte om bilden finns kvar.

Åtminstone 4 andra personer (utöver henens familj) var i flerbostadshuset som brann ned. Som tur var bodde ingen för tillfället i källarlägenheten som fanns i huset, under hennes lägenhet, för det fanns inga riktiga utrymningsvägar därifrån har jag förstått. Sån himla tur att alla klarade sig oskadda ut från huset.

Edit: bilden finns kvar bland kommentarer i inlägg 30 nov 2015.
__________________
Senast redigerad av funkiskuben 2016-06-01 kl. 22:16.
Citera
2016-06-01, 22:24
  #269
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geten1611
I hennes fall så är det inte rykten på byn, i hennes fall så kommer det från folk som vet, så hur tror du då hon är som människa?!

Nu skrev ju postaren att det var RYKTEN, inte vetskap, jag vet inte hur hon är som människa, därför frågar jag.
Citera
2016-06-01, 22:28
  #270
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funkiskuben
Huset där hon renoverade enligt ryktet är deras tidigare bostad, ett hus. Det brann "bara" i köket, dvs huset brann inte ned. Tidigare fanns det bild på det i flödet på FB, vet inte om bilden finns kvar.

Åtminstone 4 andra personer (utöver henens familj) var i flerbostadshuset som brann ned. Som tur var bodde ingen för tillfället i källarlägenheten som fanns i huset, under hennes lägenhet, för det fanns inga riktiga utrymningsvägar därifrån har jag förstått. Sån himla tur att alla klarade sig oskadda ut från huset.

Edit: bilden finns kvar bland kommentarer i inlägg 30 nov 2015.

Verkligen tur att ingen blev skadad, undrar om det var ren tur? Polis håller nog på med att skaffa sig en samlad bild om denna unga kvinna.

Vilken av bostäderna var det som brann först?

Edit: nu såg jag svar på detta. I första huset brann "bara" köket, och andra gången brann hela huset ner.
__________________
Senast redigerad av hasselmuz 2016-06-01 kl. 22:30.
Citera
2016-06-01, 22:29
  #271
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funkiskuben
Huset där hon renoverade enligt ryktet är deras tidigare bostad, ett hus. Det brann "bara" i köket, dvs huset brann inte ned. Tidigare fanns det bild på det i flödet på FB, vet inte om bilden finns kvar.

Åtminstone 4 andra personer (utöver henens familj) var i flerbostadshuset som brann ned. Som tur var bodde ingen för tillfället i källarlägenheten som fanns i huset, under hennes lägenhet, för det fanns inga riktiga utrymningsvägar därifrån har jag förstått. Sån himla tur att alla klarade sig oskadda ut från huset.

Edit: bilden finns kvar bland kommentarer i inlägg 30 nov 2015.

Uppenbarligen var just hennes familj hos släktingar i närheten när brandkåren kom till platsen. Övriga i huset var kvar.
Citera
2016-06-02, 10:07
  #272
Medlem
Jag tycker det är lite märkligt att så få verkar veta någon om MGM. Kan det bero på att hon kommer från Skellefteå och att få därifrån intresserar sig för en förgiftning i Roknäs?

Hade varit av stort intresse att få mer information om henne. Gamla skolkamrater, vänner, fd. pojkvänner osv. Skulle vilja ha en bild av hennes personlighet. Så kanske man kan försöka förstå hur hon tänkt, om det ens är möjligt?!
Citera
2016-06-02, 19:41
  #273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajja
Jag tycker det är lite märkligt att så få verkar veta någon om MGM. Kan det bero på att hon kommer från Skellefteå och att få därifrån intresserar sig för en förgiftning i Roknäs?

Hade varit av stort intresse att få mer information om henne. Gamla skolkamrater, vänner, fd. pojkvänner osv. Skulle vilja ha en bild av hennes personlighet. Så kanske man kan försöka förstå hur hon tänkt, om det ens är möjligt?!

Kan inte tillföra så mycket men kan i alla fall säga att hon åtminstone gick lågstadiet i Piteå, så när hon var 7-9 år nånting bodde hon i Piteå i alla fall. Tänker att man kanske inte ska lägga så stor vikt vid att hon kommer från Skellefteå då hon lär ha bott i Piteå större delen av sitt liv.
Citera
2016-06-02, 19:54
  #274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhemligman
Kan inte tillföra så mycket men kan i alla fall säga att hon åtminstone gick lågstadiet i Piteå, så när hon var 7-9 år nånting bodde hon i Piteå i alla fall. Tänker att man kanske inte ska lägga så stor vikt vid att hon kommer från Skellefteå då hon lär ha bott i Piteå större delen av sitt liv.

Församling är kopplad till där man är född. Skaffade nytt pass och jag är fortfarande skriven i Jukkasjärvi församling. Inte mig emot
Citera
2016-06-02, 20:05
  #275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhemligman
Kan inte tillföra så mycket men kan i alla fall säga att hon åtminstone gick lågstadiet i Piteå, så när hon var 7-9 år nånting bodde hon i Piteå i alla fall. Tänker att man kanske inte ska lägga så stor vikt vid att hon kommer från Skellefteå då hon lär ha bott i Piteå större delen av sitt liv.

Jaha! Då är det väl nästan än mer märkligt att så få vet nått om henne? Hade hon lite vänner, mobbad eller så? Var i piteå har hon bott tidigare? Vilken skola har hon gått på?
Citera
2016-06-02, 20:32
  #276
Medlem
Stormhatt. Haha det hade jag aldrig gissat. Ett poetiskt och oberäkneligt gift - det är inte alls säkert att man dör. Hon har nog inte pluggat kemi.

Det finns knarkare av en specifik utbildad typ som käkar spikklubba och stormhatt och röd flugsvamp etc - för att de är ute efter "förgiftningseffekterna" (hallisar)


Pdf från Uppsala Uni om Stormhatt : http://www.fkog.uu.se/course/essays/aconitum_napellus.pdf
__________________
Senast redigerad av Bacto 2016-06-02 kl. 21:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in