Citat:
Ursprungligen postat av
Gimmi1985
Fast att jag vunnit typ 100k denna månad så mår jag riktgit jävla kass över detta skitet med spel. Det känns nu som att jag fastnat ännu mer i detta elände. Jag drömer,tänker bara på spel hela tiden. Jag gjorde för en gång skull en bra sak betala av lite privata skulder på 35000 och resten förde jag över till mor och sa även till henne att inte ge mig dom för att jag kommer spela upp dom. Lider med er alla som jag läser förlorat större delen av lönen. Jag har flera flera gånger gjort exakt samma sak och ångesten är obeskrivlig. Jag spärrade mig ifrån trustly och beställde nyligen ett nytt mastercard och ska låta någon skrapa bort koden. Jag tror detta är den absoult bästa lösningen för att inte kunna spela, kan man inte sätta in just när suget slår till så lägger det sig efter en stund och man inser verkligen då att man sparat en del pengar.
Ja, det är faktiskt inte så enkelt att det handlar om förluster när man är spelberoende. Jag känner igen mig själv i det du skriver, att man vunnit är ingen garanti för att må bra, tvärt om. Blir man fixerad på spelandet så spelar det ingen roll, har man vunnit så grämer man sig över att det inte blev mer, förlorar man så mår man dåligt över det. Bra att du vidtagit åtgärder som att spärra dig från trustly och fixat ett nytt mastercard. Men, oavsett vad du gör för att inte fortsätta att spela, så är det din egen självinsikt och vilja det handlar om i slutänden. Berätta för din partner, vänner och familj hur det ligger till, jag vet att man skäms, men det är ett viktigt steg på vägen.
Och var inte rädd för att söka hjälp, det finns många bra tips i tråden.