Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-02, 01:37
Medlem
Det verkar inte finnas något som kan stoppa Trump från att bli president. Det känns som att demokraternas Clinton halkar efter mer och mer. Hon upplevs som gammal och förlegad, vilket är en enorm nackdel. Tänk på att Obama röstades fram som en president med förändring som slagord. Amerikanerna kokar över av ett behov att se förändring för de är inte nöjda med dagens situation.

Det är mycket mer sannolikt att Trump lyckas fånga upp den här känslan än att Clinton gör det.
2016-06-02, 03:23
Medlem
heiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Det verkar inte finnas något som kan stoppa Trump från att bli president. Det känns som att demokraternas Clinton halkar efter mer och mer. Hon upplevs som gammal och förlegad, vilket är en enorm nackdel. Tänk på att Obama röstades fram som en president med förändring som slagord. Amerikanerna kokar över av ett behov att se förändring för de är inte nöjda med dagens situation.

Det är mycket mer sannolikt att Trump lyckas fånga upp den här känslan än att Clinton gör det.
Vem kan förstå sig på folk som röstar Hillary egentligen, särskilt med skäl till hennes merit att vara erfaren av skandaler och misslyckanden som lett till oskyldiga människors död.
Ändå tycker jag det är för många som har en bild av Trump hämtade från aftonbladets webbtv, citat hämtade ur meningar, uppläst av en homo och betalt av lobbyister.
Är det förträffligheten av lättillgängligt heroin att nodda av till eller utbudet av svart arbetskraft att välja vem som ska klippa gräsmattan?
Clinton kan dock tyvärr bli ersatt av en mindre korrupt kollega än henne själv, någon som wacky-Bernie kan stödja, då kan man börja bli nervös som jag ser det.
2016-06-02, 04:22
Medlem
bludderbladders avatar
Trump gick hårt mot Hillarious på dagens pitstop. Med tanke på att det inte ens börjat börjar jag tro att han sitter på mycket, mycket ammo, annars hade han nog hållt krutet torrt just nu då det finns lite att vinna.

Dagens garv var ändå att Trump får Obongo att stamma, eller gick telepromptern sönder.
https://youtu.be/mSxo9-Z5Ki0
Senast redigerad av bludderbladder 2016-06-02 kl. 04:26.
2016-06-02, 05:27
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Snapcount skrev

Trump är ju "skepparn", och Ryan är överstyrman..(syns Trump inte även skall käfta på honom)

Dumpa Mitt Romneys "running mate".

#dumpryan

Mitt Romney ‏@MittRomney 1 juni

I know David French to be an honorable, intelligent and patriotic person. I look forward to following what he has to say.

2016-06-02, 11:58
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Det som kan ifrågasättas av hans förmögenhet är värdet på hans varumärken, som altid är löst värderade på förväntningar om konsumenters framtida beteende. Men om de inte var värda det han påstod för ett år sedan, så är de värda det nu. Han är nu välkänd från Vatikanen till Nordkorea. Det är typiskt för hans strategi och teknik. Han gör påståenden som är överdrivna, men som blir självförverkligande. Det är magiskt. Som kung Midas. Det är därför en rekordstor majoritet kommer att välja honom. Pengar är nödvändigt för allt och han vet hur att skaffa dem.

Nu som pensionär vill han göra det för sitt folk, och gå till världshistorien som hjälte, hur är det inte trovärdigt? Vilket annat motiv skulle han kunna ha? Han pratar skjortan av yrkespolitiker i debatter som han aldrig deltagit i tidigare. Vad tror du han gör med folk i byggbranschen? Han klär av dem, rakar dem och spänner fast dem på the waterboard. "- This mexican judge should be investigated, which means interrogated, waterboarded and worse!" Då endorsar de honom. Somliga av de mindre korkade kreaturen har vid det här laget förutsett denna upprepade standardprocess och endorsar honom villkorslöst i förebyggande syfte. Little Rubio krökte ryggen stupt för att be om förlåtelse och nåder. Tänk er vad Bush-klanen måste göra nu om de vill bo kvar i USA!

- I own alot of real estate in Californa.
- Do you threaten to evict us if we don't vote for you?
- Well, think about it.

Hans värde på namnet kan även ha minskat då han inte direkt framställs som en bra investering längre.

Så om han inte var värd miljarder efter utgifter är uträknade innan 2016 så är han definitivt inte det nu heller då folk troligen kommer att få svårt att sätta sitt namn på något annat än sina niomiljon värderade golfbanor.
2016-06-02, 12:17
Medlem
Fris avatar
Anledningen till att folk röstar på Hitlary liknar kanske varför gammelsossar pch gammelmoderater inte ens tänkt tanken att byta parti. Hitlary är deras kandidat och de röstar automatiskt utan att tänka på det. Det finns anledningar att ogilla delar av republikanerna, jag kan förstå att somliga bestämt sig en gång för alla att aldrig rösta på dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hans värde på namnet kan även ha minskat då han inte direkt framställs som en bra investering längre.

Så om han inte var värd miljarder efter utgifter är uträknade innan 2016 så är han definitivt inte det nu heller då folk troligen kommer att få svårt att sätta sitt namn på något annat än sina niomiljon värderade golfbanor.
Östasiater och ryssar och uppvaknade européer gillar honom. Jag ägnade honom inte en tanke förrän i januari eller så. Nu har jag köpt en av hans böcker (på antikvariat, ingen bokhandel hade nånting av eller om honom och jag ville inte vänta på posten, är förrestens konsums Akademibokhandeln den enda bokkedja som finns nuförtiden? Flera stora butiksgallerior där de är ensamma). Vi får se hur han hanterar eventuella intressekonflikter mellan hans företag och hans presidentskap. Hans barn har gett utmärkt intryck, och helt utan den stil somliga ogillar med Donald. Så varumärket Trump lär leva starkt länge. Varumärket är verkligen ingen svaghet i hans förmögenhetsportfölj nu.
Senast redigerad av Fri 2016-06-02 kl. 12:25.
2016-06-02, 16:26
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde

Fördelen med Trump är mycket riktigt att han kan uppfattas som en fräsch vind som vågar ifrågasätta och bryta tabun. Han utstrålar handlingskraft, i alla fall får han många att tro på att han kan göra det han säger.

Nackdelen med Trump är hans plötsliga utbrott och korkade utspel, att han saknar politisk erfarenhet och har skrämmande oförståelse vad gäller omvärlden. Dessutom är han allmänt illa omtyckt även av republikaner och har gjort sig ovän med många inflytelserika personer. Personligen ser jag honom som en ordbajsare, skicklig på att hantera medier och debatter utan att egentligen tillföra så mycket, och duktig på att slingra sig undan besvärliga frågor (något i alla fall jag genomskådar).

Eftersom det finns många som inte gillar honom kommer Clinton att få en hel del röster på detta. Sedan beror det på när Sanders äntligen kan lämna och acceptera sitt nederlag, och vilken typ av bakslag som Trump drabbas av (vägran att redovisa skattedeklarationen, anklagelser om våldtäkter och annat). Oavsett hur det går så lär detta bli kanske det smutsigaste presidentvalet någonsin.
2016-06-02, 17:06
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Vi får se hur han hanterar eventuella intressekonflikter mellan hans företag och hans presidentskap.

Först och främst så måste han lära sig att sluta anfalla allt och alla likt en rabiat hund men utöver det så håller jag med dig om att det inte går att säga bestämt vad som kan hända i framtiden.

Citat:
Så varumärket Trump lär leva starkt länge. Varumärket är verkligen ingen svaghet i hans förmögenhetsportfölj nu.

Hans namn lär inte dö ut det har du helt rätt i men huruvida det är värt något visar sig och sedan hur värt det är vet vi inte då han vägrar att visa upp hur mycket han är värd specifikt då han tvingade en reporter att skriva på en tystnadsplikt efter att denne hade läst hans totala värde.

Donald Trump måste börja visa upp att han inte bara är en självpåstod miljadär och att hans påstådda rykte som ett skämt på wallstreet inte stämmer för att för eller senare så kommer ryktena att komma ikapp honom.
2016-06-02, 17:50
Medlem
Fris avatar
Citat:
Först och främst så måste han lära sig att sluta anfalla allt och alla likt en rabiat hund men utöver det så håller jag med dig om att det inte går att säga bestämt vad som kan hända i framtiden.
Politik och statlighet är VÅLD per definition. Om du inte gillar det så borde du ha stött Ron Paul för fyra år sedan. Men människor hatar frihet, välstånd och fred. De älskar våld mot varandra. Och Trump är bäst på våld, han är alla icke-libertarianers gåva från Gud. Hitlary vill exakt samma sak som Trump, men hon är för dum i huvet för att klara av det. Trump är segraren, han som med maximalt våld tar mest från andra. Alla icke-libertarianers enda ideal per definition. Så varför inte bara skita i moralen och följa vinnarens äventyr, det ser ut att bli spännande. Han använder ju våld också mot andra icke-libertarianer, som alla är helt jävla dumma i huvet jämfört med honom, han gillar att förnedra idioterna, och jag tycker att det är kul att titta på. Trump är redan världens nye härskare utan motstånd. Heil Caesar!
2016-06-02, 18:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Politik och statlighet är VÅLD per definition.

Vad har detta och resten av ditt ordbajsande som säger exakt samma sak om och om igen med min kommentar om att Donald Trump agerar likt en rabiat hund mot allt och alla och göra och att det inte är bra för honom?

För jag menar på att om han är för aggressiv så kommer han endast att trötta ut väljarna eller rent av skrämma iväg dem, man måste välja sina strider och just nu så verkar han anfalla allt och alla oavsett om det behövs eller inte.
2016-06-02, 18:59
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Mitt Romney ‏@MittRomney 1 juni

I know David French to be an honorable, intelligent and patriotic person. I look forward to following what he has to say.

If Trump’s the nominee then I’ll vote for Donald Trump, says … David French

http://hotair.com/archives/2016/06/01/old-video-if-trumps-the-nominee-than-ill-vote-for-donald-trump-says-david-french/

"But the number of illegals was shocking, surging to at least 550,000 in 2014 and 2015, up from 350,000 in 2012 and 2013. That's the size of Albuquerque, N.M.

The report dispels projections that immigration — legal and illegal — would drop due to a pull back in immigrants from Mexico. Instead, it has grown with new countries in Latin America, Cuba and Asia fueling the surge, said the CIS report titled, "New Data: Immigration Surged in 2014 and 2015."

The huge numbers raise new questions about President Obama's policies and appears to support claims from critics, including Republican presidential candidate Donald Trump, that the administration's open-door approach is sparking the new wave."

http://www.washingtonexaminer.com/census-illegal-immigration-up-57-to-550000-one-new-albuquerque-a-year/article/2592688?platform=hootsuite
2016-06-02, 19:08
Medlem
Peppe-Lunss avatar
Citat:
Vad har detta och resten av ditt ordbajsande som säger exakt samma sak om och om igen med min kommentar om att Donald Trump agerar likt en rabiat hund mot allt och alla och göra och att det inte är bra för honom?

För jag menar på att om han är för aggressiv så kommer han endast att trötta ut väljarna eller rent av skrämma iväg dem, man måste välja sina strider och just nu så verkar han anfalla allt och alla oavsett om det behövs eller inte.
Du med din Södermalmshjärna kan bara tyda aggressivitet från Trump. Och självsäker aggressivitet är alltid dåligt om det kommer från en rik, straight och blond man enligt er. För resten av hans miljontals väljare i USA och supportrar från resten av världen ser man snarare en person som inte ber om ursäkt för sina åsikter. När Trumpmotståndarna försöker hålla honom till svars för just denna oursäktliga rakhet och tydliga kommunikation, hånar han dom bara ännu mer för just denna taktik.

Trump är en genial kommunikatör, vars fräckhet, aggressivitet och ovilja att spela enligt vänster liberala kutymer också gör honom osårbar för vänsterliberal medias sedvanliga personbesudling.

Att du med ett barns förhoppning vill hävda att folk kommer tröttna på denna taktik så är det just endast förhoppningar och projektion från din sida. Väljarsiffrorna ger tyngd åt mina ord.

Sedan finns det en tydligt observerbar dramatisk uträkning från Trump att dom värsta mediala chock-onelinesen tillhörde den initiala etappen i Trumps valkampanj, och en tydligare och sakligare argumentation från Trump gällande sin politik är vad vi ser mer och mer av om man lyssnar på hans redogörelser i sin övergripande politik (utrikespolitik, handelspolitik etc.).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in