Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-01, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Trump har inget "problem" med media, de är ett tacksamt mål för honom. De får precis det de förtjänar, och han drar ner byxorna på de när chansen ges..: och jag älskar det !

Problemet med Trump är att han har samma taktik/strategi gentemot tvivlare i sitt egna parti. Det köper jag inte..

(han kan inte komma på egen kraft till vita huset, han behöver partiet, inklusive : latino, soccer-mom röster)

Jag håller med dig om att Trump måste lugna ner sig lite och kanske inte förolämpa folk så mycket. Väljarna som sov 2012 har han redan vaknat.

Sägs att Paul Manafort försökte lugna ner honom men att det sprack efter 24 tim. Eftersom Trump inte klarar av det. Sjukdom kalla det vad du vill. Så att han ska lugna ner sig kommer inte hända.

Problemet är att han just är ensam 90 % av de som jobbar för honom gör det för sina egna politiska intressen. Den enda som tänker som Trump är jeff sessions.
2016-06-01, 23:19
Bannlyst
Citat:
Jag ser det på ett annat sätt..,nämligen han skulle inte behöva mer av denna hätska debatt.

Han har mycket ammunition mot fru Clinton, e-mail skandalen förefaller ju bli värre och värre.., bengazi-fiaskot, Clinton familjens egna finansiella myglande genom åren..

Varför inte nöja sig med det, det finns ju så att det räcker och blir över.. ?

Det är ju hon som är motståndaren !

(det egna partiet behöver han bara övertyga, inte förolämpa)
Jag har inget emot, att han hetsar mot olika hycklare (media, Bush-klanen, Romney, Ryan. Jag vet dock inget alls om Susana Martinez). Kanske tvärtom. Han äger "news cycle" och skapar delvis positiv polarisering. Jag anser, att hans abort lallande t.ex var riktigt dåligt. Även hans utspel om eventuell debatt med Bernie var inte speciellt lyckat, tycker jag.

Jag tycker inte, att han har så mycket ammunition mot Clittan som inte redan använts. E-mail skandalen kan vara intressant, men vi vet inte det.
2016-06-01, 23:28
Bannlyst
https://www.scribd.com/doc/314520082/NBC-News-WSJ-Marist-California-Poll-Annotated-Questionnaire-June-2016

NBC News/WSJ/Marist Poll, Registered Voters: n=1833, MOE +/- 2.3%

CA

Clittan 55%
Trump 31%

Positivt dock, att Bernie lyckades vända opinion och faktiskt kan vinna i CA.
Bernie 47%
Clittan 49%
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-06-01 kl. 23:53.
2016-06-01, 23:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Jag håller med dig om att Trump måste lugna ner sig lite och kanske inte förolämpa folk så mycket. Väljarna som sov 2012 har han redan vaknat.

Sägs att Paul Manafort försökte lugna ner honom men att det sprack efter 24 tim. Eftersom Trump inte klarar av det. Sjukdom kalla det vad du vill. Så att han ska lugna ner sig kommer inte hända.

Problemet är att han just är ensam 90 % av de som jobbar för honom gör det för sina egna politiska intressen. Den enda som tänker som Trump är jeff sessions.

Skall säga att jag ser nog på FOX närmast dagligen.., för en vecka sedan var allt upp.., men det har lite kallnat av sen slutet av förra veckan..

Det börjades (helt rätt enligt mig) att ställas frågor varför Trump fortfarande käftar på folk i det egna partiet..(Romney, Bush familjen exluderade, de har ju gjort sina val)

Trump är ju "skepparn", och Ryan är överstyrman..(syns Trump inte även skall käfta på honom)
2016-06-01, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
https://www.scribd.com/doc/314520082/NBC-News-WSJ-Marist-California-Poll-Annotated-Questionnaire-June-2016

Clittan 55%
Trump 31%

Positivt dock, att Bernie lyckades vända opinion och faktiskt kan vinna i CA.
Bernie 47%
Clittan 49%

Va fan såg inte CA trodde det var national skulle behövt packa ner och stänga tråden.

Läste någonstans att 1.5 miljoner registrerat sig som demokrater sen januari i CA, så Sanders borde ha en bra chans.
2016-06-01, 23:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Clittan 55%
Trump 31%

Där är jag inte förvånad.

Trump har en hel del jobb i Cali, om han vill ta den mycket viktiga delstaten..
Californien är mera liberalare än Texas.., är inte heller coal-country.., inget Ohio heller.., utan mera laidback och välstående , och med mera soccer-moms...

Skall bli intressant att se om Trump är förvånad.., och kan börja ändra en smula på ton och budskap.., för han behöver det till valet.
2016-06-02, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Va fan såg inte CA trodde det var national skulle behövt packa ner och stänga tråden.

Läste någonstans att 1.5 miljoner registrerat sig som demokrater sen januari i CA, så Sanders borde ha en bra chans.

Ändrade nu
Citat:

Californien är mera liberalare än Texas.., är inte heller coal-country.., inget Ohio heller.., utan mera laidback och välstående , och med mera soccer-moms...

Skall bli intressant att se om Trump är förvånad.., och kan börja ändra en smula på ton och budskap.., för han behöver det till valet.
Jag tror, att Trump varken har chans i CA eller NY. Han bara snackade för att återigen skapa stora rubriker [och förvirra Clittan?]. Å annan sida, även om inte lyckas ta NY/CA, men har högre siffror i OU än "vanliga" R-kandidater, kan det ses som PR-seger

Obama vann både CA och NY med 25-30 procentenheter. Om Trump kommer att vara <10% procentenheter efter Clittan i OU, är det ändå helt ok.
2016-06-02, 00:14
Medlem
Obama har börjat kampanja för demokraterna i Indiana som han vann 2008. Där han försökte skryta hur bra ekonomin är vilket Trump måste visa att den inte är och som han gjort hittills effektivt. Får inte ge Obama någon chans att få det att se ut som att ekonomin är bra.

http://edition.cnn.com/2016/06/01/politics/obama-presidential-election-2016/

http://abcnews.go.com/Politics/donald-trumps-sizable-lead-white-male-voters-increases/story?id=39526363

Citat:
The poll had Trump leading Clinton among white men, 60 percent to 26 percent, in a head-to-head matchup

Beautiful just beautiful.
2016-06-02, 00:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Ändrade nu

Jag tror, att Trump varken har chans i CA eller NY. Han bara snackade för att återigen skapa stora rubriker [och förvirra Clittan?]. Å annan sida, även om inte lyckas ta NY/CA, men har högre siffror i OU än "vanliga" R-kandidater, kan det ses som PR-seger

Obama vann både CA och NY med 25-30 procentenheter. Om Trump kommer att vara <10% procentenheter efter Clittan i OU, är det ändå helt ok.

Vi får se..

"Om" Trump kan skärpa sig tror jag nog att han kan ta NY. Han är stor där, plus han har Rudy Giuliani som sin sidekick där.., inte vem som helst där..

Cali är svårare..

Och Trump har gjort det ännu svårare..
2016-06-02, 00:37
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AkeTheSnake
Det här var höjdpunkten!
You're a Sleaze!
https://www.youtube.com/watch?v=g__NPFmz1Z0

Shit han bara slaktar! Veteranen efteråt var också fin.

Fan vad gött att man fick leva att se detta. Don the one-man army bara slaktar och förnedrar det kulturmarxistiska etablissemanget som förtryckt oss i decennier. Geronimo!

Jag har alltid tyckt att Trump var bra, men det sjuka är att han bara blir bättre och bättre. Var detta sluta? Ska han på egen hand nermontera hela den sjuka världsordningen som FDR+Stalin tillsammans skapade?

Jag är mycket nöjd.
2016-06-02, 01:00
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:

Folk i Kalifornien är less på dessa illegala immigranter från Mexico. Trump kommer att gå bra där borta också. Svarta är definitivt inte förtjusta i mexare vilket denna film från 2010 visar och situationen är ju ännu värre nu
Blacks Protest Mexican Invasion
https://www.youtube.com/watch?v=YIJAHGsOZ58
2016-06-02, 01:25
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Shit han bara slaktar! Veteranen efteråt var också fin.

Fan vad gött att man fick leva att se detta. Don the one-man army bara slaktar och förnedrar det kulturmarxistiska etablissemanget som förtryckt oss i decennier. Geronimo!

Jag har alltid tyckt att Trump var bra, men det sjuka är att han bara blir bättre och bättre. Var detta sluta? Ska han på egen hand nermontera hela den sjuka världsordningen som FDR+Stalin tillsammans skapade?

Jag är mycket nöjd.
Håller med, detta är en riktigt spännande tid att få uppleva! 04:00 verkar det vara dags för nästa Trump rally i Sacramento, CA https://www.youtube.com/watch?v=L2gX79_mlsA
Jag känner så många amerikaner som röstar på Donald Trump och många av dem har alltid röstat demokratiskt förut, vissa har inte ens bemödat sig att rösta för det har inte funnits något värt att rösta på. Det är bannemej helt sjukt! Jag tror han sopar hem hela skiten lätt om det nu inte inträffar något med att Hillary tvingas hoppa av? Det ser då inte vidare ljust ut för henne, sanningen har äntligen hunnit i kapp

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in