Citat:
Ursprungligen postat av
Stivali
Jag inser ju att Kjell Roséns storhetstid kom vid helt fel tid, 40-talet, då det var krig & kaos. Honom har jag strukit. Det är Harald Nielsens Italien-framgångar som jag vill ställa mot Zetterbergs karriär.
3-2-5 med Nielsen eller 3-3-4 med Zetterberg. Det är värt att lyftas till diskussion i alla fall.
Europa elvan då?
Vasovic, Kaladze & Kubala. Hur ställer vi dem mot Salihamidzic, Bedin & Lombardo?
Kubala känns det jävligt svårt att se bort ifrån. Må vara att väldigt få av oss (om ens någon) har sett honom 'live', men om wiki (som dock inte alltid är helt objektiv, men oftast stämmer det) beskriver honom med följande ord:
"Kubala anses av många vara Barcelonas bäste spelare genom tiderna. Han har även blivit framröstad till den näst bäste spanske spelaren någonsin efter Alfredo Di Stéfano. Pradoxalt nog spelade Kubala (liksom Di Stéfano) aldrig en VM-match. Från att i första hand ha varit fruktad målskytt blev Kubala i slutet av Barçakarriären istället den mästerlige speldirigenten. Han gjorde 277 mål på 349 matcher i Barcelonatröjan. Efter avslutad karriär var han tränare för både spanska landslaget och Barcelona.
Kubala är begravd i Barcelona."
Då måste han med.
Kinkladze har de flesta av oss upplevt - antingen via tv eller kanske live....Premier League är ju populärt och Kinkladze var väldigt omtyckt av de flesta supporters...inte bara City...tycker han ska med.
Hleb togs upp av Skarsgaard - och honom bör de flesta av oss känna till....mest från tiden i Arsenal, men kanske även som Barca-spelare, trots han väl inte riktigt höll samma nivå där (tuffare konkurrens om platserna där kanske?)
Jugoslaven Vasovic kanske man kan ta bort, men det skulle vara bra om någon fb:are med Balkan-bakgrund (måste finnas ett par stycken) kanske kan bidra med lite mer info om denna mannen. Men hursom - ska någon bort just nu, då plockar jag bort Vasovic.
Så då blev det två mittfältare (Kinkladze, Hleb) och en anfallare (Kubala) som jag tycker bör tas med....vem som ska bort avgörs väl av vilket system man väljer och om vi tillåter avbytare?