Hej!
Jag är lite för ung för att minnas 90-talskrisen men stöter ibland här på Flashback eller i media på begreppet, som ett väsen att vara rädd för
glöm inte 90-talskrisen! Har du glömt räntorna på 90-talet?! eller som senast när jag läste på om gullringshus.
Även är jag växte upp hörde jag talas om det men förstod inte vad det handlade om utan har läst på lite i efterhand.
Minns bland annat att en väninna till min mamma berättade att hon hade fått sälja sin nybyggda bostadsrättsradhus för 10 000:- för att
'ingen ville ha den'.
Jag har förstått att det ledde till katastrof för vissa både ekonomiskt och det lär tärt även psykiskt på många, kanske kan nån som var med kan berätta egna erfarenhet om hur den vanliga svensken drabbades privat, nån som fick sälja med stor förlust eller kanske rent av kunde fynda?
Jag har många arbetskamrater och bekanta som köpt dyra överprisade hus, vissa kommunalanställda med medioker lön har hus i 5-miljonersklassen på vanlig villagata med 800 kvm tomt liksom.
För mig brukar varningens finger fungera bra för att jag själv inte ska dras med i den hype om att köpa för att spännena håller, max belåning och så stort det bara går! Däremot kommer jag ta med mig min grosshandlarplåska och komma på visningen när det väl blir för dyrt för dom när räntorna sticker
Så, det skulle vara intressant att höra om personliga erfarenheter från 90-talskrisen!