2016-05-31, 14:50
Medlem
Whiteejacks avatar
Jag bor i Stockholm, så jag undrar ifall någon självt haft bra erfarenheter utav någon specifik Trafikskola här i Stockholm? Lista den gärna här i tråden och förklara vad du tyckte var bra med den.

En annan övrig fråga jag har är:
På vilket sätt spelar det roll vilken trafikskola man går i eller har det i stort sett ingen betydelse? (man blir väl inte en bättre förare beroende på trafikskola man går i?)

Tackar!
Citera
2016-05-31, 15:10
Medlem
Det finns ju en miljon trafikskolor, men jag skulle väl rekommendera Norrorts trafikskola i Täby, mest för att man får köra till och runt i Sollentuna mycket, där man sen även har uppkörningen. Trafikskolan har koll på vart man brukar köra på uppkörningen och så, vilket underlättar. Att köra med trafikskolor i innerstan är onödigt.
Citera
2016-05-31, 15:12
Bannlyst
Stockholm är ju relativt stort, var i sthlm?
Citera
2016-05-31, 19:21
Medlem
dovAkins avatar
Alvik trafikskola bra lärare och riktigt trevliga!
Citera
2016-06-01, 00:24
Medlem
Whiteejacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemistry-sb
Stockholm är ju relativt stort, var i sthlm?

Spelar mig ingen roll
Citera
2016-06-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whiteejack
Jag bor i Stockholm, så jag undrar ifall någon självt haft bra erfarenheter utav någon specifik Trafikskola här i Stockholm? Lista den gärna här i tråden och förklara vad du tyckte var bra med den.

En annan övrig fråga jag har är:
På vilket sätt spelar det roll vilken trafikskola man går i eller har det i stort sett ingen betydelse? (man blir väl inte en bättre förare beroende på trafikskola man går i?)

Tackar!

Vilken trafikskola som är bäst beror ju helt klart på lärarens förmåga att lära ut samt anpassa körningen efter dig. Sen måste ju du vara öppen för dennes försök att lära ut samt att ta in kunskap. Ni måste ju klicka helt enkelt.

En körskola jag tog några lektioner på i sthlm var inte alls bra, i Fruängen. Han pratade telefon och var lite märklig så den rekommenderar jag verkligen inte. Men vi klickade ju å andra sidan inte alls, men han var ju nog rätt kass till att börja med. Körskolan uppe i Sundsvall där jag väl tog kortet var toppen med bra lärare och pedagogiska lektioner. Stor skillnad med andra ord.
Citera
2016-06-25, 11:47
Medlem
DaProvokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiteejack
Spelar mig ingen roll

kör fan inte med körkortshuset. Dem kommer bara suga pengar av dig. Efter att ha kört ett tag med dem sa min lärare att jag behöver 40 lektioner till…40 lektioner …varje lektion kostar 860. Han hade aldrig fått ingripa medan jag körde och ändå sa han att jag behöver 40 lektioner till. Vi gjorde backning för jävla 3 lektioner. När han sa att jag behöver 40 lektioner till så sa jag till han " jag är fan inte dum", klev ur bilen, åkte hem. Bokade halkbana och riskettan. riskettan var nästa dag och halkbana näst nästa dag. Efter det bokade uppkörning och teori direkt. Gjorde teorin veckan efter, och sen uppkörning förra vecka. Nu har jag körkort. Drygt två veckor efter han hade sagt att jag behöver 40 lektioner till. Det var inget svar till din fråga men ändå, det kanske händer dig eller någon annan.
Citera
2016-06-25, 11:55
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Körkortsakuten i Tyresö var helt okej för ett antal år sedan, de lärde mig fundamental ecodriving på typ 2 lektioner när jag innan knappt visste vad en växellåda var för någonting. Runt 450 per lektion tror jag, nuförtiden har de världens snällaste receptionist.

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av DaProvoker
kör fan inte med körkortshuset. Dem kommer bara suga pengar av dig. Efter att ha kört ett tag med dem sa min lärare att jag behöver 40 lektioner till…40 lektioner …varje lektion kostar 860. Han hade aldrig fått ingripa medan jag körde och ändå sa han att jag behöver 40 lektioner till.

Lol Bra gjort hursomhelst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in