Citat:
Ursprungligen postat av
Kontakt112
Svarar SD-väljare på SCBs undersökningar?
Jag bad SCB dra åt helvete och att dom skulle sluta skicka buntar med papper till mig.
Hade jag svarat då hade jag kryssat SD.
Fler än jag som vägrar svara på SCBs frågor?
Svar: Nja. Inte SCB, men jag kommer inte delta i Göterborgs Universitets Medborgarpanel.
Jag fick för några dagar ett kort via posten från Göterborgs Universitet där man vill att jag deltar i deras Medborgarpanel:
"Deltagare i Medborgarpanelen får inte betalt för sitt deltagande. Alla frågor i våra enkäter är bestämda av forskare och fria från kommersiella intressen. Det exakta antalet kan variera, men generellt sett får deltagare i Medborgarpanelen undersökningar skickade till sig via e-post cirka fyra gånger om året."
http://medborgarpanelen.gu.se/
Enligt informationen på kortet innebär Medborgarpanelen att man "två till fyra gånger per år får en webbenkät skickad till din e-post med frågor om samhälle, politik och viktiga problem idag"
(citat från kortet)
Jag kommer naturligtvis inte delta i medborgarpanelen eller någon annan undersökning under dagens rådande "samhällsklimat". Jag är SD:are.
Edit: Det underliga är att all text sändes öppet som ett vykort där all information var tillgänglig för den som ville ta del av den. Även användarnamn och lösenord till undersökningen var fritt att tillgå för den som var intresserad.