2016-05-25, 16:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Förvisso, men Häckens konstgräs är väl helt okej. Det känns som om de flesta skador som uppstått är från att spelarna fått växla fram och tillbaka mellan gräs- och konstgräsunderlag. Sedan får han en acklimatiseringsperiod i och med EM-uppehållet.

Sedan måste man tänka på vilka andra spelare Häcken har i mittlåset. Sudic kan gå sönder när som, Mashamaite skadad, Wahlström och Sandberg är helt habila spelare men inga spelare som lyfter laget till nästa nivå.

Du har nog rätt. Jag är bara lite skum på kombinationen äldre spelare och plasten.
Senast redigerad av bagarn29 2016-05-25 kl. 16:58.
2016-05-25, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Du har nog rätt. Jag är bara lite skum på kombinationen äldre spelare och plasten.

Jag är helt med hur du tänker, äldre spelare är vana vid att spela på ett visst sätt då de för det mesta spelat på gräs och då sitter det i ryggmärgen hur man skall röra sig, vilka löpningar man tar, hur man försvarar osv. Omställningen blir då enorm då man skiftar mellan gräs och konstgräs så gott som varje vecka. Min teori är att ifall man kommer till ett lag som spelar på konstgräs så har kroppen och musklerna mycket enklare att anpassa sig till underlaget.

Därför blir det oerhört intressant att se hur Lindgren klarar de första veckorna i Häcken. Du kan ha helt rätt, han kan gå sönder direkt och då sitter Häcken i ett jobbigt läge även om risken för att det skall hända är minimal.
2016-05-25, 18:15
Avslutad
Jag är lite orolig med tanke på att jag är överlycklig över värvningen. Alla värvningar jag är glad för brukar bli skit.
2016-05-25, 19:12
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag är lite orolig med tanke på att jag är överlycklig över värvningen. Alla värvningar jag är glad för brukar bli skit.

Var du glad över värvningen av Rexhepi?
2016-05-25, 20:01
Avslutad
Citat:
Var du glad över värvningen av Rexhepi?

Nä men värvningar jag inte tror på blir också skit. Allt är skit.
2016-05-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Dorsin var norska ligans bäst betalda spelare för ett par år sedan. Tror han drog in närmare 4-5 miljoner per år. Vet inte om han är det idag dock.

Dorsin spilte sin siste kamp med Rosenborg på Lerkendal mot Molde i dag, og RBK vant 3-1.

FARVEL MED LERKENDAL: Mikael Dorsin legger opp som fotballspiller og tok et tårefylt farvel med Lerkendal lørdag kveld.
http://www.dagbladet.no/2016/05/28/sport/fotball/tippeligaen/rosenborg/molde/44375811/
2016-05-29, 15:54
Medlem
nygards avatar
Vi ska tydligen vara intresserade av Sylvester Igboun, vänsterytter som känner Kuhn sedan de båda var i Midtjylland. http://tribunen.com/2016/05/29/1733/

Detta innebär sannolikt att vi kommer tappa någon av våra kantspelare nu i sommar. Berget ligger väl närmast.
2016-05-29, 16:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Vi ska tydligen vara intresserade av Sylvester Igboun, vänsterytter som känner Kuhn sedan de båda var i Midtjylland. http://tribunen.com/2016/05/29/1733/

Detta innebär sannolikt att vi kommer tappa någon av våra kantspelare nu i sommar. Berget ligger väl närmast.

Sly har ju 3 år kvar på kontrakt. Han har spelat 25 matcher och gjort 4 mål och 1 assist sammanlagt 2.060 minuter i ryska ligan.
Marknadsvärde 1,25 mille €.

Han blir väl inte så billig.
2016-05-29, 19:31
Medlem
Att DIF behöver förstärka sin högerkant är ju ganska uppenbart. Artikel om det i Matchdax idag. Dessutom försvinner sannolikt Colley och Johnson och då måste ersättare in (mittback och anfallare). Kan bli intensiv sommar för DIF.
2016-05-29, 19:34
Bannlyst
När öppnar fönstret?
2016-05-29, 19:50
Medlem
nygards avatar
Citat:
Sly har ju 3 år kvar på kontrakt. Han har spelat 25 matcher och gjort 4 mål och 1 assist sammanlagt 2.060 minuter i ryska ligan.
Marknadsvärde 1,25 mille €.

Han blir väl inte så billig.

Nej, det blir han nog inte. Men det kanske rör sig om ett lån i första hand? Det är iallafall vad den där danske journalisten jag länkade till tror.
2016-05-31, 13:54
Medlem
mishimas avatar
Hade inte det normala varit att han skrattat bort det och sagt att det är en osannolik dröm?

Nu är det "inga kommentarer":

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/mff-tystlatet-om-en-eventuell-zlatan-aterforening/

Det är inte omöjligt att MFF är ett av alternativen han funderar på. Eller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in