Citat:
Ursprungligen postat av
Sudharma
Det står i fup att Arne sa att hans son berättade att han såg litauer sittande på trappan när han åkte förbi vid kl 19.
Det är fakta.
Arne hade ingen anledning att ljuga.
Inte du heller. .
Detta är vad AJ säger så att dra detta till kl 19 är ren förvanskning:
Citat:
Gustav har sagt att då han körde förbi litauerna så vinkade de och klockan var då ca 19.15.
Edit.
Varför tror du att Rönnbäck inte ville prata med AJ om detta i HovR? Det hade väl varit väldigt intressant att dra fram?
Kan det vara så att det inte alls sammanhänger med när GJ kom till AJ?
Denna diskussion hade jag med Fagro.
IB säger att det vinkas då GJ åker därifrån:
" och från Arne Jönssons ställe åkte hans son Gustav i hans vita bil"
" Gustav han var på väg därifrån"
"Nej, jag såg bara att Gustav var på väg att åka därifrån "
Samma sak säger NB:
"ja och sen kan jag fråga även Arnes son Gustav som körde ut äh, därifrån"
" det var Gustav som körde därifrån, och äh, han såg äh, mig säkert och han lyfte upp handen"
"Min hustru satt tillsammans med mig ute, hon säkert också såg hur Gustavs bil lämnade"
.. sen finns sagan om att NB såg dem komma i samma veva. Att de var in bara en kort stund.
Hur trovärdig är denna del? Du tror inte att NB gjorde en viss justering i händelsen - ett tillägg?
Detta är ju supersmaskigt för NB - berättar han om GJs ankomst så verkar det som om han satt på trappen även när GJ anlände.
Nu är det dock inte svårt att vrida ihop en story om vem som körde, hur de såg ut etc. Hade han sen iakttagit GJ vid ladan när han passerade - NB väntade nog på att det skulle bli fritt fram att flytta bilen och stod och avvaktade i porten att bilar skulle passera..
Hur svårt är det då att ange en tid när GJ anländer?
Jag tror således de sett GJ - när han åker därifrån. När båda satt på trappan och rökte.
Men inte när han anlände. Detta är ett komplement från NB. Han har vanan inne att ljuga som dubbelagent i Blomberg och jag tror nog att om han lyckats ge sken om att vara som en kramgo björn men trakasserar sin fru och är ett svin på nätterna så är han duktig på att ljuga.
Han försökte således passera rätten i förhör men av nån märklig anledning vill inte Rönnbäck haka på.
Hon hade alla möjligheter men ville inte rodda i detta med AJ i HovR.
Hade hans mening varit av värde för NB så hade hon rockat loss ordentligt kring detta, sanna mina ord.