2016-05-30, 14:55
Medlem
hum.by.666s avatar
Scrolla ner så finner du den.

Eller som endast TR-dom här:
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Dom
https://minfil.org/h1n9nab7bb/Lule__TR_B_975-12_Dom_2012-06-04.pdf

Vid beställning av fup blev svaret
Senast redigerad av hum.by.666 2016-05-30 kl. 14:58.
Citera
2016-05-30, 14:56
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Jag snabbläste också - om det nu är samma person så kan det väl inte uteslutas.

Var EÖ sambo med någon annan i april 2012? Om inte så är det fel tjej i våldtäktsmålet. Vet någon var hon bodde då och med vem?

Edit: Såg precis nu på facebook att en som heter TL, precis som namnet på killen som den våldtagna kvinnan var sambo med vid våldtäkten, är vän med EÖ. Sammanträffande? Det betyder inte att det är EÖ, men men men...
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2016-05-30 kl. 15:02.
Citera
2016-05-30, 15:07
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Scrolla ner så finner du den.

Eller som endast TR-dom här:

Japp
Citera
2016-05-30, 15:10
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Var EÖ sambo med någon annan i april 2012? Om inte så är det fel tjej i våldtäktsmålet. Vet någon var hon bodde då och med vem?

Edit: Såg precis nu på facebook att en som heter TL, precis som namnet på killen som den våldtagna kvinnan var sambo med vid våldtäkten, är vän med EÖ. Sammanträffande? Det betyder inte att det är EÖ, men men men...

TR-domen anger att mannen som dömdes till fängelse var tidigare ostraffad förutom sju smärre trafikförseelser. Bott i Sverige i 23 år. Ingen tvekan om att dom träffades natten i fråga men f.ö - vem vet?

Uppgav att hon blivit misshandlad av pojkvännen.
Senast redigerad av hasselmuz 2016-05-30 kl. 15:13.
Citera
2016-05-30, 15:14
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
TR-domen anger att mannen som dömdes till fängelse var tidigare ostraffad förutom sju smärre trafikförseelser. Bott i Sverige i 22 år. Ingen tvekan om att dom träffades natten i fråga men f.ö - vem vet?

Så här i efterhand när vi vet att hon är manipulativ, så kan man ju fundera över om hon frivilligt haft sex för att sen ångra sig (var ju sambo) eller hittat på allt och fejkat bevis. Det verkar ju inte ha funnits nån DNA-bevisning om jag förstått det hela rätt.
Citera
2016-05-30, 15:19
Medlem
hum.by.666s avatar
Jag är urdålig på att söka. Jag hittar inte inlägget som är upphov till påståendet om denna våldtäkt. Inlägget kom i ett tidigt skede, redan på 1:a eller 2:a sidan.
Citera
2016-05-30, 15:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Jag är urdålig på att söka. Jag hittar inte inlägget som är upphov till påståendet om denna våldtäkt. Inlägget kom i ett tidigt skede, redan på 1:a eller 2:a sidan.

Det påståendet kom in sent i tråden - inlägg nr 181:

(FB) Kvinna försökte giftmörda sambon utanför Piteå (Häktad 20/5)
Citera
2016-05-30, 15:53
Medlem
hum.by.666s avatar
Ooops, så fel jag hade. Tack för att du letade.
Citera
2016-05-30, 15:57
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Så här i efterhand när vi vet att hon är manipulativ, så kan man ju fundera över om hon frivilligt haft sex för att sen ångra sig (var ju sambo) eller hittat på allt och fejkat bevis. Det verkar ju inte ha funnits nån DNA-bevisning om jag förstått det hela rätt.

Vet och vet. Det har påståtts i tråden.
Citera
2016-05-30, 16:14
Medlem
hasselmuzs avatar
Någon som vet mer om den misstänkta? Finns det misstankar om att bränderna var anlagda? Var det hon som blev våldtagen? Vilket gift användes och hur mår den förgiftade sambon och barnen?
Citera
2016-05-30, 16:32
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Förstår jag rätt utifrån domen att det enbart är hennes berättelse som ligger till grund till att han blev dömd, alltså ingen DNA eller liknande? Skulle hon kunnat åsamka sig skadorna själv i underlivet?
Hon hade ju berättat att hon blivit misshandlad av pojkvännen. Kollade man DNA på MGM? Fann man några könshår på henne? På han? Sperma? Hade han kondom?

Citat:
TR-domen anger att mannen som dömdes till fängelse var tidigare ostraffad förutom sju smärre trafikförseelser. Bott i Sverige i 23 år. Ingen tvekan om att dom träffades natten i fråga men f.ö - vem vet?

Uppgav att hon blivit misshandlad av pojkvännen.

Citat:
Våldtäkten skulle alltså ha ägt rum på trottoaren? Mot en garageport till Åhléns. På vintern? I kalla Piteå? 50 meter från en krog som just stängt? 200 meter till stans populäraste nattöppna snabbmatsställe? Och inga vittnen? Hur många minuter hade han på sig? Hittade polisen kondomer? MGM ringde dessutom till polisen och berättade att han tror att det är han med den röda jackan som de söker....
Och offret är nu misstänkt för att ha försökt giftmörda en man?

Hummmmmmmm

Som jag fattade hade polisen funnit avtryck mot garageporten? Hon var väl full och lutade sig mot porten?

Jag tror han dömdes oskyldig. Norrbottenspolisen är inte kända för att ha de skarpaste knivarna i lådan. Vänta bara tills advokat Marko Tuhkanen får läsa detta. Resning direkt.

Mot den här garageporten måste det ha varit?
https://www.google.se/maps/@65.3187965,21.477241,3a,75y,350.66h,65.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1ssJUM-PpOsutw2s_jc0eLug!2e0!7i13312!8i6656!6m1!1e1
Senast redigerad av JackSm1th 2016-05-30 kl. 16:38.
Citera
2016-05-30, 17:32
Medlem
Mannen hon försökte mörda är alltså denna?

https://www.ratsit.se/sok/person?vem=&var=Rokn%C3%A4sv%C3%A4gen+195&m=1&k=1& r=1&er=1&b=1&eb=1&amin=&amax=
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in