Citat:
Ursprungligen postat av
Tjohoo72
bra fråga ! hur ser det ut på liknande händelser, samarbetar ni över stadsgränserna vid landskamper eller pratar man inte ens om det utan bara dyker upp och enas under Sveriges fana?
När Sverige mötte Köpenhamn Oktober 2009 så var vi en rätt stor liga. För min del hakade jag bara på andra så vet inte riktigt hur alla slöt samman. Var la uppmaningar genom bloggar & kontakter skulle jag tro.
Djurgården hade en rätt stor liga den gången, tror dom hade mest folk på plats och sen vi i blåvitt. Även Bajen hade ett fåtal. Minns inte om AIK hade några grabbar på plats? Några få True Rockers var på plats vet jag.
Trevliga konversationer och skålningar med diverse ligor.
Tror vi var runt fem man som stod utanför när Brøndby kom med en liga på runt 50 man och började med lite glaskastning. Blev lite slagväxling men snuten var på plats rätt omgående.
Tror det var runt halvlek i matchen eller strax innan när Brøndby kom. Har för mig det var Brøndby I alla fall.
Därefter barrikerade vi hela Streckers café med stolar framför ingången och de flög saker genom fönsterrutorna som projektiler varav de som arbetade i baren flydde ner i källaren i panik. Då passade många på och fylla sina strupar själva med sprit eller hälla upp öl i extra stora glas. Shot på shot intogs.
Efter ett tag stormade snuten stället med dragna batonger och slog på allt som rörde sig. Hörde att vissa på något sett flydde upp takvägen och ner någonstans
Minns en skön snubbe när vi satt i snutbussen efter gripandet som satt och hånade en snut hela tiden med härliga kommentarer, han sa att han körde för Halmstad
Får rysningar än idag när vi satt 50 man, om inte mer på en bänk inne på polishuset och sjung den svenska nationalsången så det ekade i huset, härlig känsla.
Har för mig att vi satt runt 9 timmar innan vi släpptes.
Svensk fan: Det var værre end Bosnien
http://ekstrabladet.dk/112/article4201525.ece
Blev lite långt nu, hehe..