2016-05-27, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBomba
Jag har också tänkt på det flera gånger. Att enas med någon som man fått tänderna utslagna av några veckor innan känns lite sådär. Hoppas någon kan ge ett bra svar på hur det fungerar på landskamper och rivalitet mot andra länder. Är den större än mellan de svenska klubbarna?

De flesta är polare med varandra förutan vissa skeva grabbar som till och med bråkar med sina egna. När det gäller landskamper så kommer inte folk gå på varandra men finns chans att gå ihop för att möta likasinnade från andra
länder.
Citera
2016-05-28, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohoo72
bra fråga ! hur ser det ut på liknande händelser, samarbetar ni över stadsgränserna vid landskamper eller pratar man inte ens om det utan bara dyker upp och enas under Sveriges fana?

EM i Holland 2000 får man väl ändå räkna som en av de största showerna som skådats i historian? WM/DGF stod upp jäkligt bra.
Många av grabbarna som var med där nere var även många som varit med sedan start i de bägge firmorna.
Några fick även stanna kvar ett par månader.
Senast redigerad av samiska 2016-05-28 kl. 00:31.
Citera
2016-05-28, 10:50
Medlem
Citat:
bra fråga ! hur ser det ut på liknande händelser, samarbetar ni över stadsgränserna vid landskamper eller pratar man inte ens om det utan bara dyker upp och enas under Sveriges fana?

När Sverige mötte Köpenhamn Oktober 2009 så var vi en rätt stor liga. För min del hakade jag bara på andra så vet inte riktigt hur alla slöt samman. Var la uppmaningar genom bloggar & kontakter skulle jag tro.

Djurgården hade en rätt stor liga den gången, tror dom hade mest folk på plats och sen vi i blåvitt. Även Bajen hade ett fåtal. Minns inte om AIK hade några grabbar på plats? Några få True Rockers var på plats vet jag.

Trevliga konversationer och skålningar med diverse ligor.

Tror vi var runt fem man som stod utanför när Brøndby kom med en liga på runt 50 man och började med lite glaskastning. Blev lite slagväxling men snuten var på plats rätt omgående.

Tror det var runt halvlek i matchen eller strax innan när Brøndby kom. Har för mig det var Brøndby I alla fall.

Därefter barrikerade vi hela Streckers café med stolar framför ingången och de flög saker genom fönsterrutorna som projektiler varav de som arbetade i baren flydde ner i källaren i panik. Då passade många på och fylla sina strupar själva med sprit eller hälla upp öl i extra stora glas. Shot på shot intogs.

Efter ett tag stormade snuten stället med dragna batonger och slog på allt som rörde sig. Hörde att vissa på något sett flydde upp takvägen och ner någonstans

Minns en skön snubbe när vi satt i snutbussen efter gripandet som satt och hånade en snut hela tiden med härliga kommentarer, han sa att han körde för Halmstad

Får rysningar än idag när vi satt 50 man, om inte mer på en bänk inne på polishuset och sjung den svenska nationalsången så det ekade i huset, härlig känsla.

Har för mig att vi satt runt 9 timmar innan vi släpptes.

Svensk fan: Det var værre end Bosnien
http://ekstrabladet.dk/112/article4201525.ece

Blev lite långt nu, hehe..
Citera
2016-05-28, 11:22
Medlem
Fantastisk story hailbop. Var tyvärr inte med i CPH men historien om Halmstadsgrabben har spridit sig och blivit smått legendarisk och den har man även som Djurgårdare fått höra x antal gånger framåt småtimmarna när man fått äran att surra med någon av hjältarna som var nere och försvarade den svenska fanan i fiendeland.
Citera
2016-05-28, 12:21
Medlem
MDMFs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=UpZU9QZCmjU

2:10, FB/WM behövs ej på EM..
Citera
2016-05-28, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBomba
Jag har också tänkt på det flera gånger. Att enas med någon som man fått tänderna utslagna av några veckor innan känns lite sådär. Hoppas någon kan ge ett bra svar på hur det fungerar på landskamper och rivalitet mot andra länder. Är den större än mellan de svenska klubbarna?

De flesta (inom Stockholmsfirmorna) umgås privat utanför klubbarnas färger och är bra polare faktiskt. Däremot så lär det ju inte vara något arrangerat. Kommer nog vara ett antal grabbar nere i Frankrike men de lär nog vara hyfsat utspridda och vore förvånad om något större stök faktiskt blev av. Dock så vore det sjukt kul om alla som vill stå upp för Sverige lärde lite vätt i Camp Sweden och stökade lite.
Citera
2016-05-29, 15:47
Medlem
Runjus avatar
haha vafan göteborg... infiltrerar vår marsch? ni e fan härliga... men vi hade våra grabbar i fronten... borde ni kanske räknat ut...
Citera
2016-05-29, 17:27
Bannlyst
Någon action i HBG?
Citera
2016-05-30, 09:33
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Vet att några firmor ska tillsammans slåss mot Italienska huliganer iaf.
Citera
2016-05-30, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Det är en väldigt tunn linje mellan passion och att det går överstyr till att börja med. Jag lever för min klubb, har alltid gjort och kommer alltid göra. Såna som en själv finns i alla klubbar och det är fullt förståeligt att folk vill göra upp med likasinnade.

Är så trött på alla hycklare och folk som sitter på sin moraliskt höga häst som tror sig ha någon rätt att tycka till om vad vi lever för. Fotbollen kommer aldrig att pacificeras för att våra känslor till vår klubb kommer aldrig dö.

Min undran är ju litegrann vad för känslor ni har för er klubb egentligen då det verkar innefatta mer hat än kärlek. När hatet är större än kärleken då är det inget bra förhållande och då är det bäst att lämna det bakom sig. Jag älskar mitt lag och jag älskar sporten och kommer aldrig sluta med det trots de negativa element runt fotbollen som förstör och förgör det positiva... Har följt laget i mitt hjärta sen -77 och trots fritt fall genom seriesystemet från allsvenskan till div 3 kommer jag alltid stötta mitt lag i med och motgång.
Citera
2016-05-30, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredmansepistel-71
Min undran är ju litegrann vad för känslor ni har för er klubb egentligen då det verkar innefatta mer hat än kärlek. När hatet är större än kärleken då är det inget bra förhållande och då är det bäst att lämna det bakom sig. Jag älskar mitt lag och jag älskar sporten och kommer aldrig sluta med det trots de negativa element runt fotbollen som förstör och förgör det positiva... Har följt laget i mitt hjärta sen -77 och trots fritt fall genom seriesystemet från allsvenskan till div 3 kommer jag alltid stötta mitt lag i med och motgång.

Jag är ingen huligan eller med i någon firma, men för mig är det helt uppenbart att deras kärlek är mkt starkare än genomsnittssupporterns. Att ens påstå något annat är i mina ögon helt fel, närmast löjligt faktiskt. Du kan inte argumentera för din sak heller.
Citera
2016-05-30, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Jag är ingen huligan eller med i någon firma, men för mig är det helt uppenbart att deras kärlek är mkt starkare än genomsnittssupporterns. Att ens påstå något annat är i mina ögon helt fel, närmast löjligt faktiskt. Du kan inte argumentera för din sak heller.

På vilket sätt kan jag inte argumentera för min sak?? Har gett min kärlek till mitt lag i snart 40 år utan avbrott och framförallt utan hat gentemot de som inte förstår att min klubb är bäst. Jag struntar högaktningsfullt i motståndarna och deras fans...för mig finns bara ett lag och det är laget i mitt hjärta som jag älskar och dom slåss för mig på planen eller rinken och jag ger dom mitt stöd från läktaren i med och motgång....all min energi ger jag mitt lag...kan en huligan säga detsamma?? Tycker inte det när det läggs energi på motståndarna och deras fans...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in