2016-05-30, 07:23
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Bullsh.. !!!
Tror du jag är total idiot !?
så klar jag vet att det finns flera svarta Audi kombi, MEN... DU skriver att du har en sådan OCH att du:

"varit runt Martorp. Det kan ha varit jag och min kompis som har kört där vid den tiden

Och det kan du ju inte påstå om du inte var därvid den tiden!

Ja det tror jag för du missuppfattar och feltolkar allt hela tiden
2016-05-30, 07:52
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Bullsh.. !!!
Tror du jag är total idiot !?
så klar jag vet att det finns flera svarta Audi kombi, MEN... DU skriver att du har en sådan OCH att du:

"varit runt Martorp. Det kan ha varit jag och min kompis som har kört där vid den tiden"

Och det kan du ju inte påstå om du inte var där vid den tiden !
Undrar vem som mest passar in på din beskrivning "total idiot" här?

Sen tycker jag att du ska ringa polisen om du kanske tror att den "riktige" mördaren sitter och skriver här i tråden, för det kanske man är om man kör en svart Audi kombi? Eller i vart fall ett superdupervittne som skulle vittnat till Nerijus fördel?

Undrar också om du tror att Nerijus advokater MISSAT eller struntat i all denna fantastiska information som du alltid bidrar med och tror på till 100%? Förhör som tycks gått genom en pappersförstörare för att sen klistras ihop och tas ut till något som passar dina idéer.
Har advokaterna kanske missat slasken?
Tror inte det
2016-05-30, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Obs!
Arnes fru såg tre litauer som på trappen efter kl 18.
NB var hemma även kl. 19. ( källa - FUp).

Hur säker var Arnes fru på att det var tre litauer på trappan? Att det kunde vara en granne kunde frun inte utesluta. Var grannen också en litauer?
2016-05-30, 08:16
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Undrar vem som mest passar in på din beskrivning "total idiot" här?

Sen tycker jag att du ska ringa polisen om du kanske tror att den "riktige" mördaren sitter och skriver här i tråden, för det kanske man är om man kör en svart Audi kombi? Eller i vart fall ett superdupervittne som skulle vittnat till Nerijus fördel?

Undrar också om du tror att Nerijus advokater MISSAT eller struntat i all denna fantastiska information som du alltid bidrar med och tror på till 100%? Förhör som tycks gått genom en pappersförstörare för att sen klistras ihop och tas ut till något som passar dina idéer.
Har advokaterna kanske missat slasken?
Tror inte det

Det är märkligt att folk anser sig veta så mycket bättre än all samlad expertis i detta fall.
Men, det går inte att förklara för folk som inte vill höra på!
2016-05-30, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hur säker var Arnes fru på att det var tre litauer på trappan? Att det kunde vara en granne kunde frun inte utesluta. Var grannen också en litauer?

NB kan inte vara hemma när vittnen ser honom köra bil:
19.00 Vittnena Lars och Malin ser en silvergrå Litauenmärkt bil (Nerijus VW Sharan) köra i hög hastighet på vägen från Blomberg till Martorp.
19.05 – 19.10 Malin Björkholm, ser en ljus bil i hög fart. Komma ut ifrån grusväg.
2016-05-30, 08:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
TACK develi för att du alltid mäktar med att korrigera dessa häcklande, kacklande alternativteoretiker med redig fakta och analys.
Hos vissa är viljan att Nerijus skall vara oskyldig så stark att det övergår till vansinniga attacker utan verklighetsförankring och utan några proportioner alls. Det blir som att förnuftet och logiken slås ut.
BRA att du alltid tar tillbaka allt till verkligheten igen, till sitt rätta sammanhang
Jag undrar fortfarande vad det är som gör att denne vidrige, bestialiske, sexualsadististiske mördare fått några så trofasta anhängare här i tråden, som oavsett vad som presenterats vidhåller sin ömkan för den djävulske mördaren.
Det är sorgligt men också väldigt obehagligt.
Det måtte vara nåt förjävla galet om man med vilje skapar en snävare ram än vad som sagts från vittnena. 19.30-19.40 fick ett medeltal och 19.05-19.15 blev skrivet i sten som 19.05.
I nästa andetag är vittnena inte ett dugg trovärdiga och ratas helt. Omg..
2016-05-30, 08:24
Medlem
Citat:

Det var utredarens uppgift att få reda på det ( var det en granne som satt med två litauer, eller var det tre litauer).

Jag är faktiskt säkert att det var tre litauer
eftersom ingen av grannar har sagt att de hade satt tilsammans med litauer på trappan ( enligt FUp),
och
enligt FUp alla tre litauer brukar sitta på trappan.
Ingen har sett någon främmande person som satt med litauer.

Men det spelar inte så stor roll vem som satt på trappan
eftersom L försvann/blev överfalen/ efter c a en halv timme senare.
2016-05-30, 08:30
Medlem
Citat:
Det var utredarens uppgift att få reda på det ( var det en granne som satt med två litauer, eller var det tre litauer).

Jag är faktiskt säkert att det var tre litauer
eftersom ingen av grannar har sagt att de hade satt tilsammans med litauer på trappan ( enligt FUp),
och
enligt FUp alla tre litauer brukar sitta på trappan.
Ingen har sett någon främmande person som satt med litauer.

Men det spelar inte så stor roll vem som satt på trappan
eftersom L försvann/blev överfalen/ efter c a en halv timme senare.

Jag kan förstå om utredarna inte tog sig an den uppgiften för som du skriver så spelar det inte så stor roll. Om NB satt på trappen en viss tid säger inget om vad han gjorde en halvtimma senare.
2016-05-30, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
NB kan inte vara hemma när vittnen ser honom köra bil:
19.00 Vittnena Lars och Malin ser en silvergrå Litauenmärkt bil (Nerijus VW Sharan) köra i hög hastighet på vägen från Blomberg till Martorp.
19.05 – 19.10 Malin Björkholm, ser en ljus bil i hög fart. Komma ut ifrån grusväg.

Man borde inte bortse fakta att
Arnes son såg litauer som satt på trappan och vinkade honnom vid c a 19. 00.
I FUp står att det var inte NB ' s bror som satt på trappan när Arnes son åkte förbi
dvs det var NB ( som satt på trappan)
2016-05-30, 08:43
Medlem
Citat:
Jag kan förstå om utredarna inte tog sig an den uppgiften för som du skriver så spelar det inte så stor roll. Om NB satt på trappen en viss tid säger inget om vad han gjorde en halvtimma senare.

Men NB satt på trappan vid kl 19.
Och det betyder att han knappt kunde hinna ( under ca 20 min) att:
locka, mörda, hänga L, onanera, bajsa, ta kropp från rötter, packa i plast, bära till bil, köra till Martorp, ta kropp från bilen, bära in i byssjan, trycka kropp i skåpet, köra tillbaka ( omvägg) och slänga L tillhörigheter och komma hem lugn som filbunke.
Man Jan tro att det är möjligt
om har inte uppfattning hur mycket tar tid att mörda och gömma kropp.
Man borde genomföra rekonstruktion av händelseförlopp
Och den som ska utföra rekonstruktion
borde vecka innan
arbeta 6 dagar fysisk atbete - 10 tim/ dag.
Jag skulle föreslå tre kandidater till experiment :
Åklagare, utredningsledare och förhörsledare.
2016-05-30, 08:53
Medlem
Citat:
locka, mörda, hänga L, onanera, bajsa, ta kropp från rötter, packa i plast, bära till bil, köra till Martorp, ta kropp från bilen, bära in i byssjan, trycka kropp i skåpet, köra tillbaka ( omvägg) och slänga L tillhörigheter och komma hem lugn som filbunke.
borde vecka innan

Det kan inte vara så enkelt att det inte var NB som satt på trappan?
Vad jag minns står det i Fup att Arnes son inte såg NB (om han ens såg någon utanför litauernas bostad?). Så du får gärna rätta mig med sid.nr i Fup där det står att Arnes son såg NB och att NB vinkade till honom samt att Arnes son såg att det inte var NBs bror.
2016-05-30, 08:56
Medlem
AlbusDumbledores avatar
Citat:
borde vecka innan
Varför har varken Rönnbäck eller Hurtig argumenterat hårdare för detta? Jo, för ingen ha sett NB sitta vid trappan kl 19.
Senast redigerad av AlbusDumbledore 2016-05-30 kl. 09:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in