2016-05-27, 17:37
Medlem
Citat:
En 53-årig man åtalades i dag för att ha mördat sin ex-flickvän 1998.

Citat:
Misstankarna riktades snabbt mot en man som tidigare haft en relation med den 38-åriga kvinnan.
Och mycket pekade mot den i dag 53-årige mannen.
• Han hade nycklar till kvinnans lägenhet och utredningen visade att branden troligtvis anlagts av någon som hade nycklar till lägenheten.
• I sin dagbok hade kvinnan skrivit hur mannen hotat henne när hon bröt med honom. På dagboken fann man mannens fingeravtryck.
• Vittnen ska ha hört mannen hota den 38-åriga kvinnan och hennes 14-åriga dotter att han skulle begrava dem "sex fot under".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22895229.ab
Citera
2016-05-28, 00:53
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Hemskt för den där dottern blott 14 år och barn till någon annan att råka ut för detta absoluta vidriga kräk. Få sin förälder borttagen som 14 årig dotter.

Hade hon åtminstone någon farsa som tog hand om henne? eller var hennes morsa så föräldrainkompetent att hon skaffat barn ála "kvinnor kan själva"?

Oavsett vad får hon lida för sin morsas idioti.

Ingrid blev ordentligt misshandlad, indränkt i brandfarlig vätska tillsammans med ytterligare några utrymmen och blev satt i brand. Trots sina skador av misshandeln och den pågående branden lyckades hon kravla sig ut i hallen för att med sina skrik väcka sin fjortonåriga dotter och förmå henne att lämna lägenheten trots att hon var helt övertygad att hon själv inte skulle överleva.
"Sluta! Sluta! Stick ut!" var hennes sista ord för att förmå dottern att överge sina försök att rädda sin mamma och i stället rädda sig själv.
Kallar du det föräldrainkompitent så vet jag inte hur du är vaggad din stackare.
Citera
2016-05-28, 11:34
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Ingrid blev ordentligt misshandlad, indränkt i brandfarlig vätska tillsammans med ytterligare några utrymmen och blev satt i brand. Trots sina skador av misshandeln och den pågående branden lyckades hon kravla sig ut i hallen för att med sina skrik väcka sin fjortonåriga dotter och förmå henne att lämna lägenheten trots att hon var helt övertygad att hon själv inte skulle överleva.
"Sluta! Sluta! Stick ut!" var hennes sista ord för att förmå dottern att överge sina försök att rädda sin mamma och i stället rädda sig själv.
Kallar du det föräldrainkompitent så vet jag inte hur du är vaggad din stackare.
Föräldrainkompetent är att skilja sig från sitt barns pappa och därefter ta ett svin till farsa. Hur jag blev vaggad? Du borde få ditt huvud inslaget av stenar.
Citera
2016-05-28, 22:24
Medlem
healer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Med "dotter" menar du då den biologiska dottern eller den dotter Ingrid hade sedan tidigare?

Var det inte så att den biologiska dottern blev lurad på sitt modersarv av sin pappa?

Jag talar om Ingrids dotter
Citera
2016-05-29, 23:40
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Föräldrainkompetent är att skilja sig från sitt barns pappa och därefter ta ett svin till farsa. Hur jag blev vaggad? Du borde få ditt huvud inslaget av stenar.

Vad f-n vet du? Det var kanske Ingrids fd pojkvän som ville separera? Eller så var de kanske helt överens om det. En del par växer ifrån varandra men det har du nog lite svårt att ta till dig. Det där med att växa alltså.
Varför skulle hon ta ett svin till farsa? Blev du tillfrågad eller? Förmodligen inte. Ingrid hade redan en far och var helt nöjd med honom. Om du så tjatade i evighet skulle hon aldrig ens anlita dig till att rasta gråsuggorna i källaren. Du är totalt onödig och värdelös och dina patetiska inlägg här formligen sprutar av alla dina bokstavsåkommor. De enda som saknas är I och Q. Trist ditt meningslösa vrak.
På tal om familj. Vad gav du din mor idag? Nähä, inte ett skit i år igen. Så förvånad jag blir. Kör du fortfarande med att hon redan har fått bananer av sin skötare?
Citera
2016-05-30, 10:42
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Vad f-n vet du? Det var kanske Ingrids fd pojkvän som ville separera? Eller så var de kanske helt överens om det. En del par växer ifrån varandra men det har du nog lite svårt att ta till dig. Det där med att växa alltså.
Varför skulle hon ta ett svin till farsa? Blev du tillfrågad eller? Förmodligen inte. Ingrid hade redan en far och var helt nöjd med honom. Om du så tjatade i evighet skulle hon aldrig ens anlita dig till att rasta gråsuggorna i källaren. Du är totalt onödig och värdelös och dina patetiska inlägg här formligen sprutar av alla dina bokstavsåkommor. De enda som saknas är I och Q. Trist ditt meningslösa vrak.
På tal om familj. Vad gav du din mor idag? Nähä, inte ett skit i år igen. Så förvånad jag blir. Kör du fortfarande med att hon redan har fått bananer av sin skötare?
Min mor? Hon är död sedan länge, jag har klarat mig själv sedan tonnåren när mina föräldrar avled.

Att göra sig en unge med en idiot till fader är inte okej någonstanns. Inte heller att bli ihop med en ny mördar-idiot. Jaja det är hennes egen unge som får lida för sin moders idioti, samt samhällets flathet mot dito idiotkvinnor. Sedan har du blivit hjärntvättad att det är okej med singelmammor. Det är inget annat än hjärntvätt incorporated.
Citera
2016-05-30, 16:03
Medlem
kan någon fixa FUP?
Citera
2016-06-01, 22:59
Medlem
Citat:
I sin dagbok skriver den 38-åriga kvinnan att hon är livrädd för sin expartner. På en beslagtagen lapp från hans sovrum står det att han ska "skära halsen av henne". Skrifterna är nu bevis i mordrättegången mot mannen.

Citat:
*Ett vittne träffade honom klockan 21.40 utanför kvinnans bostad - en granne hävdar att han såg honom på platsen strax efter branden.
*En granne hävdar att hon hörde Ingrid skrika "slut, sluta, låt bli", strax före branden. En annan boende hörde ett gräl mellan en man och kvinnan i lägenheten innan dådet. En boende på andra sidan gården uppger att hon såg en mansperson i kvinnans lägenhet strax före branden.
*Flera bekanta till kvinnan uppger att expartnern varit hotfull mot henne innan dådet.

http://www.sydsvenskan.se/2016-06-02/mordad-kvinnas-dagbok-fran-1998-bevis-i-ratten
Citera
2016-06-04, 09:42
Medlem
Midnights avatar
Jag är väldigt skeptisk till sanningshalten i grannens nya vittnesmål. Det är väldigt märkligt att grannen kommer på denna väldigt viktiga detalj först nu. Jag får snarare känslan att grannen kommer med ett falskt vittnesmål för att hen är säker på vem som är gärningsmannen och vill hjälpa till att lösa fallet.

Jag har svårt att föreställa mig att rätten kommer ta hänsyn till det nya vittnesmålet. Är detta allt åklagaren har tror jag tyvärr risken finns för en friande dom.

Håller tummarna att det finns fler nya bevis och eller indicier.
Citera
2016-06-14, 05:46
Medlem
Citat:
Misstänkt mordbrännare vallades i natt på Docentgatan

http://www.pppress.se/bilder/main.php?g2_itemId=504396
Citera
2016-07-07, 13:14
Medlem
KapVerdes avatar
Friande dom:

https://minfil.org/v8Kcn2b0bb/Malm__TR_B_8047-14_Dom_2016-07-07.pdf
Citera
2016-12-09, 17:34
Medlem
AllarNs avatar
Hovrättsförhandlingen börjar 1 Februari 2017. Utgången blir mycket intressant att se. En hel del står på spel för samtliga. Den tilltalade riskerar nog sannolikt livstids fängelse om han blir dömd.
Senast redigerad av AllarN 2016-12-09 kl. 17:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in