2016-05-29, 08:56
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH

TYVÄRR...så har Du Fel.

Tror du verkligen han skulle köra förbi sin egen bostad med Lisa i bagage.
Nej så jäkla dum var inte NB.
Och kolla vad vittnen säger.

Nej det är du som har fel !

Vittnen möter NBs bil när han i hög fart svänger ut från grusvägen som går förbi Slottet och NBs bostad , och kör mot Martorp .

Den andra grusvägen är om man svänger HÖGER efter fyndvägen , och då passerar man bla gården Gum.
Då kommer man ut på stora vägen mellan Martorp och Husaby , och det är inte där vittnen ser bilen .
Tror att det var någon av kvällstidningarna som skrev om den här vägen , vilket är helt fel .
Du har karta på sid 415 i FUP .
2016-05-29, 09:40
Medlem
Tamborinos avatar
GrevenH

Du har en tydligare karta på sid 419 .
2016-05-29, 09:44
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du tycker inte det är värt mödan att läsa utredningarna, domsluten och kritiserar Högsta Domstolen för att dom avslog PT.
Med den utgångspunkten undrade jag varför du deltar i just detta specifika rättsfall?

Varför håller du på med dessa lögner om mig. Varför skriver du inte om sakfrågan?

Jag har gått genom allt material som du nämner och mycket annat. Detta är inte första fallet som jag går genom med samma grundlighet. Varje gång har domstolen missat, fast i allmänhet Sverige har den bästa domstolen, inte korrumperad och öppnare än den finska.

Jag har fastnat på LGWPs vändning, först han tvivlar han som han alltid gör och sedan säger han fel saker och på den grunden vänder om.

Jag har kommit till slutsatsen att mördaren är på fri fot, det påverkas inte av att Nerius har dömts. Detta är dagens aktuella frågan, inte domstolens beslut
2016-05-29, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det var då ett tjafsande om att tidsramen är för snäv. Jag har träffat personer som tar tio gånger så lång tid på sig att utföra en arbetsuppgift jämfört med mig. Kan det vara så att det är just såna personer som beklagar sig över att Nerijus omöjligt ska ha hunnit med alltihop på en dryg timma?

Bara för att ni själva är långsamma av er så ska ni inte förutsätta att Nerijus är det.
Instämmer. Det är ju visat hur lite tid själva överfallet och mordet skulle behövt ta. Transportsträckorna är tidsmätta. Återstår avvecklandet av brottsplatsen och dumpandet. Om man är pedantisk eller allmänt omständlig, så kan sådana uppgifter ta mycket lång tid. Problemet för bortförklararna är att inga tecken tyder på att NB skulle besitta just dessa egenskaper och resultatet tyder snarare på motsatsen.
2016-05-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Varför håller du på med dessa lögner om mig. Varför skriver du inte om sakfrågan?

Jag har gått genom allt material som du nämner och mycket annat. Detta är inte första fallet som jag går genom med samma grundlighet. Varje gång har domstolen missat, fast i allmänhet Sverige har den bästa domstolen, inte korrumperad och öppnare än den finska.

Jag har fastnat på LGWPs vändning, först han tvivlar han som han alltid gör och sedan säger han fel saker och på den grunden vänder om.

Jag har kommit till slutsatsen att mördaren är på fri fot, det påverkas inte av att Nerius har dömts. Detta är dagens aktuella frågan, inte domstolens beslut

Jag har kommit till samma slutsatsen.
Redan i början ( efter polisen häktade litauer) kändes det att någon går väldigt fel.
Efter hade läst fup blev det glasklart att fel person är dömd.
Den första som fattas är det motivet.
Litauer hade ingen motiv, han planerade att hanns
mamman skulle komma på besök och sedan skulle alla åka till Litauen. Han hade fru och bror i närheten. De skötte sig bra i arbete, de jobbade hårt för att tjäna pengar. Efter tung arbete ( 10 tim/ dag, × 6 dagar i vec) man vill bara vila, men han fick göra ett jobb till - fixa fönsterbleck.
De som fantiserade att han är sexualsadist och mördade flicka har ingen anning vad betyder att
arbeta 10 tim dag från måndag till söndag.
Den andra som fattas - är tid. Han kunde inte hinna med allt på mindre än en halv timme.
Det är skönt att du finns i tråden. Det känns förnuft bakom varje din ord. Tack!
Senast redigerad av Sudharma 2016-05-29 kl. 12:07.
2016-05-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Jag har kommit till samma slutsatsen.
Redan i början ( efter polisen häktade litauer) kändes det att någon går väldigt fel. Efter hade läst fup blev det glasklart
att fel person är dömd.
Den första som fattas är det motivet. Litauer hade ingen motiv, han planerade att hanns mamman skulle komma på
besök och sedan skulle alla åka till Litauen. Han hade fru och bror i närheten. De skötte sig bra i arbete, de jobbade
hårt för att tjäna pengar. Efter tung arbete ( 10 tim/ dag, × 6 dagar i vec) man vill bara vila, men han fick göra ett jobb till - fixa fönsterbleck. De som fantiserade att han är sexualsadist och mördade flicka har ingen amning vad betyder arbeta 10 tim dag från måndag till söndag.
Den andra som fattas -är tid. Han kunde inte hinna med allt på mindre än en halv timme.
Det är skönt att du finns i tråden. Det känns förnuft bakom varje din ord. Tack!
Bra självdeklaration: först känsla, sedan försök att rationalisera känslan. Resten av ditt inlägg illustrerar processen.
2016-05-29, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, om NFC är inblandad - tillsammans med polisens tekniker då får man förmoda - är det ju inga problem att plantera sån här bevisning. Varför planterade dom inte blod från AB samtidigt? Folk i allmänhet verkar ha en föreställning om att det vore mer logiskt att bröderna gjorde det tillsammans. Båda skulle ha fått livstid oavsett vem som dödade henne.

Beror den här planteringen på att det saknades spår från den verklige mördaren? Var dom oroliga för att förlora ansiktet inför hela svenska folket om dom inte fick fast en skyldig? Varför valde dom Nerijus just? Kunde ju lika gärna valt lillbrorsan eller nån annan, som den där "otäcke" jägaren exempelvis, som polisen fick tips om.

Hur tror du att mördaren bar sig åt när han mördade henne utan att lämna minsta spår efter sig? Bar han nån typ av skyddskläder?

Jag antar att du vet hur forensikerna arbetar när dom undersöker kläder efter spår. Dom belyser plaggen med en ljusskälla som avslöjar besudlingar (om såna finns). Säkrar tygbiten med besudlingen och tar prover. Dessutom topsas områden på kläderna som man kan förvänta sig att GM har vidrört. Om man har tur kan man hitta några celler där att kopiera så att man får fram tillräcklig mängd att utföra en dna-analys på.

Det finns anledning till att endast en "balt" ska vara inblandad. Det är en bra metod att spela ut två "baltiska" bröder mot varandra - vilket också skedde.
Dessutom får vi inte glömma utspridningen av mobildelarna (tagna från kroppen) som ingen domstol har vidrört, som IB iakttog. Vad är bäst för att få henne att bli för chockad och smutskastad för att kunna berätta? Jo att angripa hennes man.

Det antyds också i fupen om en speciell kontakt på NFC. Det borde utrönas bättre.

Hurtig har beskrivit i sin överklagan hur topsning går till och felaktigheter i samband med det (punkt 59).
2016-05-29, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Bra självdeklaration: först känsla, sedan försök att rationalisera känslan. Resten av ditt inlägg illustrerar processen.

Du missade vitsen vad jag hade skrivit.

Upprepar en gång till:
Den första - motiv. - NB hade inte motiv.
Den andra - tiden. - NB kunde inte hinna under mindre än halv timme locka L, hänga/mörda, onanera, bajsa, transportera, gömma och komma hem.

Hoppas att du förstår nu vad jag menade.
2016-05-29, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
GrevenH

Du har en tydligare karta på sid 419 .

Har studerat kartan du hänvisar till:

NB måste ha åkt vägen (Fyndvägen).
Han har slängt ut saker genom bilfönstret.
Som går genom Gum och Stubbegården
mot Martorp.
Han åkte ej förbi sin bostad.

https://www.google.com/search?q=martorp+karta&rlz=1C1LOQA_enSE689SE690&es pv=2&biw=1345&bih=981&tbm=isch&tbo=u&source=univ&s a=X&ved=0ahUKEwjqj6j9jP_MAhXDuRQKHW-zAWkQsAQIOA&dpr=1#imgrc=zJi0surudpjlXM%3A
2016-05-29, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Du missade vitsen vad jag hade skrivit.

Upprepar en gång till:
Den första - motiv. - NB hade inte motiv.
Den andra - tiden. - NB kunde inte hinna under mindre än halv timme locka L, hänga/mörda, onanera, bajsa, transportera, gömma och komma hem.

Hoppas att du förstår nu vad jag menade.
Jag läste vad du skrev och du beskrev hur känslan kom först. Nog om detta.

Ditt påstående om motiv är ytterligare exempel på din känsla. Vem på jorden kan bevisa att någon saknat motiv för en viss handling ? Det är därför utredningen inte utgår från motivet och domstolarna inte betraktar det som bevis.

Vad det gäller tiden, så har ju tidsåtgången för olika moment diskuterats i det oändliga. Jag gjorde en enkel sammanfattning för en stund sedan. Du har nu lagt till onanera och bajsa.

Det blir lite pinsamt att gå in på tidsåtgången för dessa bestyr, f ö vet vi ju inte ens om han har onanerat. Lägg till två minuter för skitsaken, eftersom han tog sig tid att torka sig. Detta spräcker inga tidsscheman.

Du visar igen att du sätter känslan främst - du tycker att tiden inte räcker till. Men då har du medvetet eller omedvetet förutsatt ett visst tillvägagångssätt, som du har begränsad kännedom om. Det är bättre att kallt konstatera hur kort tid de olika momenten minst måste ha tagit och inte fundera på hur mördaren tänkte och kände och betedde sig i detalj. Hela handlingen är ju bisarr.
2016-05-29, 13:13
Bannlyst
Fakta dokument i ärendet - Läs
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Jag har kommit till slutsatsen att mördaren är på fri fot, det påverkas inte av att Nerijus har dömts. Detta är dagens aktuella frågan, inte domstolens beslut

Ja en brottsutredning vilken är ganska tät och inte läcker. En expert som undrar först, men som sedan får läsa utredningen och alla tvivel blåses bort av det som kan blåsa bort tvivel. Kunskap. Ja där satte du huvudet på spiken och vände andra sidan till med ett goddag yxskaft!

Mordet på Lisa Holm i Blomber av Nerijus Bilevicius
https://minfil.org/x2m0n0b2b1/Nerijus_Bilevicius_Mord_Lisa_Holm_Blomberg_ALLT.pd f
-Rättegången mot Nerijus Bilevicius i Skaraborg Tingsrätten bilaga 86, 87, 88....
-Nerijus Bilevicius Personundersökning
-Hovrätten
-HD ansökan om prövningstillstånd komplett med avslag
Här varsågod läs & välkommen till världen förresten!

-Med finns också den tidigare hemliga bilagan AM-81287-15 som en extrabonus, just nu.
Tycker du något saknas så hör av dig när du läst igenom allt så ska jag skicka tillbaka den till gudfadern. Har du sett en mer komplett sammanställning av fakta dokumenten i ärendet? Överräck då den, ty den ska icke övertäckas - Ei saa peittä.
2016-05-29, 13:16
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det finns anledning till att endast en "balt" ska vara inblandad. Det är en bra metod att spela ut två "baltiska" bröder mot varandra - vilket också skedde.
När fick du veta att de egentligen inte är riktiga balter, eftersom du sätter citationstecken kring ordet?
Du får nog bita ihop eftersom en välformulerad dom i flera instanser, och som grundar sig på en gedigen förundersökning, nu sedan en tid tillbaka har vunnit laga kraft.

Citat:
Hurtig har beskrivit i sin överklagan hur topsning går till och felaktigheter i samband med det (punkt 59).
Det är tur att Hurtig har beskrivit hur det bör gå till i den nya världen, där forumexperter delger en gäspande omgivning och rättsvårdande myndigheter hur man borde skapa lite ordning och reda på något misstänkt slags obskyrt myglande.

Gör som jag, gå ut i solen, njut av livet, och låt inte ev. bitterhet sätta dagordningen!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in