2016-05-28, 23:51
Medlem
oryxocrakes avatar
Visste inte om jag skulle lägga denna i husdjur, hobby eller sista utvägen, jag chansade och la tråden här.

Nu till saken. Jag har precis avslutat en session där jag börjar med att slå lätt på flugan så den blir yr och lite svagare så man kan få tag i den bättre. Därefter har jag dragit bort delar av vingarna, Sedan ett par ben, sedan hela vingarna, testat att lägga den i olika ställningar t.ex på rygg för att se om den kan rulla runt själv innan jag drog av alla ben utom ett och studerade den innan jag slutligen krossade den. En session tar ca 1 timme.

Jag gör detta när jag får chansen, jag tycker det är väldigt intressant. Njuter av det speciellt när flugan varit riktigt irriterande och stört en med surrande.

Tycker ni det är omoraliskt och fel? Är det djurplågeri? Jag tycker inte flugor verkar fatta så jävla mycket ändå.

Har aldrig varit intresserad av att plåga större djur så som hundar och katter.
Citera
2016-05-29, 00:00
Medlem
När jag var liten samlade jag nyckelpigor, lade alla i en hög, hällde på bensin och tuttade på. Jag minns inte varför. Men i slutändan visade det sig att jag har en personlighetsstörning, i och för sig.
Citera
2016-05-29, 00:09
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
När jag var liten samlade jag nyckelpigor, lade alla i en hög, hällde på bensin och tuttade på. Jag minns inte varför. Men i slutändan visade det sig att jag har en personlighetsstörning, i och för sig.

Ja, tror det är många som gör det när de är små. Gjorde det också när jag var liten, men jag är över 20 nu och intresset växer. Vad för personlighetsstörning? På vilket sätt har du störd personlighet?
Citera
2016-05-29, 00:11
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oryxocrake
Visste inte om jag skulle lägga denna i husdjur, hobby eller sista utvägen, jag chansade och la tråden här.

Nu till saken. Jag har precis avslutat en session där jag börjar med att slå lätt på flugan så den blir yr och lite svagare så man kan få tag i den bättre. Därefter har jag dragit bort delar av vingarna, Sedan ett par ben, sedan hela vingarna, testat att lägga den i olika ställningar t.ex på rygg för att se om den kan rulla runt själv innan jag drog av alla ben utom ett och studerade den innan jag slutligen krossade den. En session tar ca 1 timme.

Jag gör detta när jag får chansen, jag tycker det är väldigt intressant. Njuter av det speciellt när flugan varit riktigt irriterande och stört en med surrande.

Tycker ni det är omoraliskt och fel? Är det djurplågeri? Jag tycker inte flugor verkar fatta så jävla mycket ändå.

Har aldrig varit intresserad av att plåga större djur så som hundar och katter.

Ja, det är det !

Du är fascinerad av och gottar dig åt, att levande varelser lider, det är bara
en tidfråga innan du ger dig på större offer !!

Kan ju nämna för dig att jag hade en jobbarkompis som älskade att plåga
just flugorna som satt i fönstret, med kylspray, han sprayade sakta men
ihållande tills de knappt förmådde röra sig, efter en stund blev de orörliga.
Då avslutade han tortyren med att trycka en penna på flugan, varpå flugan
liksom bara pulveriserades och sen var akten slut.
(Industrispray på -60 grader)
Citera
2016-05-29, 00:22
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbogaerik
Ja, det är det !

Du är fascinerad av och gottar dig åt, att levande varelser lider, det är bara
en tidfråga innan du ger dig på större offer !!

Kan ju nämna för dig att jag hade en jobbarkompis som älskade att plåga
just flugorna som satt i fönstret, med kylspray, han sprayade sakta men
ihållande tills de knappt förmådde röra sig, efter en stund blev de orörliga.
Då avslutade han tortyren med att trycka en penna på flugan, varpå flugan
liksom bara pulveriserades och sen var akten slut.
(Industrispray på -60 grader)

Men ser inte flugor som husdjur man ska värna om, jag ser dem som skadedjur. Som knappt har ett medvetande. Tyckt om detta länge men det har aldrig direkt eskalerat... Förstår din jobbarkompis, de som jävlas med oss och sitter i fönstret är ju värst. Dem kan man ju bli så irriterad på att man blir galen, så jävla dumma också som "bumpar" in i fönstret gång på gång och tror de ska komma ut. Ännu ett bevis på att de knappt har någon hjärna. Känner de smärta ens?
Citera
2016-05-29, 00:23
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
---Tycker ni det är omoraliskt och fel? Är det djurplågeri? Jag tycker inte flugor verkar fatta så jävla mycket ändå.
Avsaknad av empati för levande varelser är omoraliskt i min bok i alla fall...
Döden bör göras så snabb och skonsam som möjligt när den utkrävs ...
https://lattattlara.com/klinisk-psykologi/personlighetsstorningar/antisocial-personlighetsstorning/
Senast redigerad av studentroland 2016-05-29 kl. 00:25.
Citera
2016-05-29, 00:24
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Avsaknad av empati för levande varelser är omoraliskt i min bok i alla fall...

https://lattattlara.com/klinisk-psykologi/personlighetsstorningar/antisocial-personlighetsstorning/

Jag är kvinna, de flesta med den personlighetsstörningen är väl män? och jag kan oftast känna empati för övrigt.
Citera
2016-05-29, 00:29
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Jag är kvinna, de flesta med den personlighetsstörningen är väl män? och jag kan oftast känna empati för övrigt.
Sidan pratar om människor... och även kvinnor fungerar enligt psykologiskt definierade strukturer...
https://www.psychologytoday.com/blog/the-human-equation/201207/female-animal-abusers

Ditt resonemang verkar f.ö. gå att inordna under "the sliding scale-position"...
Citat:
Clear line position: humans are unique among living creatures, and we alone have moral personhood, which all non-human animals lack.
Equality position: human and many non-human animals have an equal status as moral persons and no distinctions can be drawn between their moral worth.
Sliding scale position: there is a spectrum of moral worth among animals where humans are at the top, followed by primates, then other higher mammals (dogs, cats, pigs), then lower vertebrate (birds, frogs), then invertebrates (flies, worms), then single-celled creatures.

With each of these positions, the deciding factor involves what precisely the criterion is for moral personhood: what specific quality does an organism need to have in order to qualify as a moral person? There are a range of possible answers. Perhaps it is merely animal life itself, particularly through the inclinations and desires that most animals have to move about to acquire food, protect themselves or reproduce. Perhaps it is rudimentary consciousness of its surroundings, or sentience, that is, the capacity to experience pleasure or pain. Perhaps it is a higher cognitive faculty, such as rationality, self-awareness, speaking a complex language, or learning complex tasks. We’ll look at how the various possible criteria of personhood factor into the above three positions.
https://www.utm.edu/staff/jfieser/class/160/9-animals.htm
Senast redigerad av studentroland 2016-05-29 kl. 00:38.
Citera
2016-05-29, 00:30
Avslutad
Självklart är det djurplågeri. Storleken eller nyttan av ett djur har ingen som helst betydelse när det kommer till att kalla det för just "Djurplågeri". Du verkar fatta lika lite som du anser att flugor verkar fatta?
Citera
2016-05-29, 00:36
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
Sidan pratar om människor... och även kvinnor fungerar enligt psykologiskt definierade strukturer...
https://www.psychologytoday.com/blog/the-human-equation/201207/female-animal-abusers

Okej, men tror inte en enda som känner mig tycker att jag har en personlighetsstörning, tvärtom... Jag belyser ju bara en morbid sida hos mig med denna tråden, resten är goda egenskaper
Citera
2016-05-29, 00:36
Medlem
arbogaeriks avatar
Citat:
Men ser inte flugor som husdjur man ska värna om, jag ser dem som skadedjur. Som knappt har ett medvetande. Tyckt om detta länge men det har aldrig direkt eskalerat... Förstår din jobbarkompis, de som jävlas med oss och sitter i fönstret är ju värst. Dem kan man ju bli så irriterad på att man blir galen, så jävla dumma också som "bumpar" in i fönstret gång på gång och tror de ska komma ut. Ännu ett bevis på att de knappt har någon hjärna. Känner de smärta ens?

Det är inte en fråga om smärta eller om man anser de vara husdjur eller inte !
Det är själva akten att planera och utföra tortyren, jämför med att använda
en flugsmälla istället vilket väl alla inkl. jag nån gång använt.

Smälla med flugsmälla handlar väl då om att bli av med ett irritationsmoment
snarare än att begå gruvlig hämnd för nån personlig oförrätt.

De finns de som gillar att se en smälld fluga ligga och sprattla efteråt, kan tänka
mig att du tillhör den sorten.

Onödigt lidande !
Citera
2016-05-29, 00:38
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Självklart är det djurplågeri. Storleken eller nyttan av ett djur har ingen som helst betydelse när det kommer till att kalla det för just "Djurplågeri". Du verkar fatta lika lite som du anser att flugor verkar fatta?

Har du dödat en fluga eller insekt någon gång?

Har du dödat en hund eller katt någon gång?

Det ligger närmare till hands att smälla en fluga, inte sant? Så visst är det en skillnad på djur och djur...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in