Citat:
Ursprungligen postat av
James-Michael-Michaels
Från väljarnas perspektiv kan det bara vara bra med fler debatter.
Sedan om man är kandidat och tror att man förmedlar ett budskap som kommer göra Amerika bättre så bör det vara i ens intresse att nyttja varje tillfälle att sprida sitt budskap.
Det förutsätter ju att det bara är Bernie&Trump-väljare som tittar på debatten vilket självklart inte stämmer. Massor med väljare som inte bestämt sig ännu! Tror du att du är en den bättre kandidaten bör du vilja visa dig för folket så ofta så möjligt.
Återigen, tragiskt för Amerikanska väljare att deras kandidater är så upptagna med att leka Game of Thrones!
Kom igen! Det viktigaste för en kandidat som "vill göra Amerika bättre" är att faktiskt vinna och implementera det. Bernie är själv ett gott exempel på det.
Ur rent taktiskt perspektiv, förstår jag Trump. Det var helt enkelt alltför riskabelt för honom. Men jag tycker ändå, att han kunde satsa på det och åtminstone ge Bernie platform. Trumps sätt att agera inte ens speciellt lyckat, tycker jag. Trump fick så mycket uppmärksamhet genom sitt utspel, men inte ens använde det för att kritisera Clittan något hårt