Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-28, 00:31
Medlem
Fris avatar
Trist att han backade från debatt med Sanders. Sista ordet kanske inte är sagt där ännu. Kanske debatten med Sanders kommer att förbli nyhetstema under veckor framöver. Den formella undanflykten är ju bara löjlig. Som om Hillary skulle debattera med Lyin Cruz. Kanske en debatt vore så avgörande att Hillary inte skulle bli nominerad? Det är ju hon som han måste krossa, kan inte ha kossan övervintra i stallet igen. Monstret måste förintas face to face. Sanders är bara en comic side kick. Han är nog inte smart nog att debattera mot Hillary med Trump. Det skulle nog oundvikligen ha blivit så att Trump mosat honom, vilket skulle gynna Hillary.
2016-05-28, 00:32
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
100e gången han vill inte se feg ut. Trump vet inte hur man svarar på ett politiskt sett utan gräver graven bara djupare. När Trump vet att han inte vill debattera Sanders.

Detta gynnar Trump. Sanders och Trump fick Clittan att se inkompetent ut. De pratar om att debattera varandra och i kombination med att Trump säger att Clittan stjäl Bernies nominering skapar det en ännu större avsky mot Clittan hos Bernies supportrar.

Det kanske kommer krav på att Clittan ska debattera sin motståndare nu.
2016-05-28, 00:33
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Exakt det skulle Trump ha sagt men han vet inte hur ,och det måste Trump lära sig eftersom han hamnar i knipa.

Han svarar på alla frågor med utgången att vara tuff:

Skulle du bomba terroristernas familjer? Ja

Skulle du ta tillbaka waterboarding? ja

Skulle du tänka dig att starta trade war? ja

Går inte att säga ja för att sen fega ut.

Varför inte? Politiker gör det hela tiden. Finns ingen regel i politiken som säger att du måste göra som du säger.
2016-05-28, 01:30
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Korrekt.

Trump fegade ur
https://www.donaldjtrump.com/press-releases/donald-j.-trump-statement-on-debating-bernie-sanders
Patetiskt, som vanligt.
2016-05-28, 03:50
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
På samma sett som han inte vill debattera Cruz så vill inte Trump debattera Sanders. Kimmel trängde in Trump i ett hörn och han som vanligt måste vara tuff och sa ja. Inte första gången det här valet som det händer. Trump måste lära sig att svara på frågor så att det ser ut som att han vill men inte kan.
Jag tror att ballongen och pajazzo trump sprack exakt här.

Antingen för att han var så oförsiktig, och därmed ej är lämpad som president, att han sa ja till debatten öht. Eller för att han var så feg, och därmed heller ej är lämpad som president. att han nu senare ångrade sig och backade ur från debatten.

Eller en kombo av de två alternativen.

Dessa två ageranden är just av det slag som hans presumtiva väljare begriper och ogillar.
Senast redigerad av Madagascar 2016-05-28 kl. 04:14.
2016-05-28, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Jaha? Tack för historielektionen? Så Trump kan inte vara rasist för att demokraterna har sin historia, eller vad din poäng med första stycket?

Ah, så du tror att de problem som svarta i USA idag har kommer att lösas av att illegala invandrare blir iväg skickade? Väldigt logiskt ..

Jag förväntade mig inget intelligent svar från dig. Ja, det är väldigt logiskt att många av de problem svarta har i USA idag kommer att lösas om illegala blir bortskickade. Illegala begår brott i större omfattning än legala, och det är svarta som är de främsta offren. Illegala tar enkla jobb och gör det för slavlöner. Eftersom svarta har lägre utbildning i USA så är de i behov av enkla jobb, så de konkurreras ut där. Är det verkligen så svårt att förstå?

Min poäng med första stycket är att det är typiskt att anklaga republikaner för rasism, när det egentligen är demokraterna som gör allt i sin makt för att hindra svarta från att nå medelklassen. För att om svarta når medelklassen så kommer de rösta republikanskt, och demokraterna förlorar en viktig del av väljarna. Får se om du kan komma med nägor intelligent denna gång.
2016-05-28, 08:09
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tror att ballongen och pajazzo trump sprack exakt här.

Antingen för att han var så oförsiktig, och därmed ej är lämpad som president, att han sa ja till debatten öht. Eller för att han var så feg, och därmed heller ej är lämpad som president. att han nu senare ångrade sig och backade ur från debatten.

Eller en kombo av de två alternativen.

Dessa två ageranden är just av det slag som hans presumtiva väljare begriper och ogillar.

Du "tror" det. Jag kan då säga att du har fruktansvärt fel.
2016-05-28, 11:28
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Svagt av Trump att backa ur. Riktigt svagt.

Tycker också synd om alla amerikanska väljare som aldrig ges någon möjlighet att se deras kandidater faktiskt prata policies och riktig politik. Istället ges dom detta förfärliga Big-brother-jippot som är extremt produktivt.

Jag kan har ju djupare politiska diskussioner med mina kompisar i skolan än vad dessa kandidater haft i det offentliga forumet.
2016-05-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels

Tycker också synd om alla amerikanska väljare som aldrig ges någon möjlighet att se deras kandidater faktiskt prata policies och riktig politik. Istället ges dom detta förfärliga Big-brother-jippot som är extremt produktivt.

Jag kan har ju djupare politiska diskussioner med mina kompisar i skolan än vad dessa kandidater haft i det offentliga forumet.

Varför ska Trump ha en debatt med en som inte har en chans till nominering? Det vore som att Cruz skulle be om debatt med Clinton. Helt meningslöst.
2016-05-28, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels

Här har du anledningen till varför Trump inte ska debattera Sanders. Han hatar Trump mer än någon annan finns inte några väljare att hämta där. Sanders är närmare sina huligan väljare än sina vita väljare. Han hatar vita mer än något annat.

https://www.youtube.com/watch?v=qipncSCMMrc

Trump ska fokusera på Ohio och Florida inte försöka vinna CA och NY i någon fantasi.
2016-05-28, 11:47
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Varför ska Trump ha en debatt med en som inte har en chans till nominering? Det vore som att Cruz skulle be om debatt med Clinton. Helt meningslöst.

Från väljarnas perspektiv kan det bara vara bra med fler debatter.

Sedan om man är kandidat och tror att man förmedlar ett budskap som kommer göra Amerika bättre så bör det vara i ens intresse att nyttja varje tillfälle att sprida sitt budskap.

Citat:
Här har du anledningen till varför Trump inte ska debattera Sanders. Han hatar Trump mer än någon annan finns inte några väljare att hämta där. Sanders är närmare sina huligan väljare än sina vita väljare. Han hatar vita mer än något annat.

https://www.youtube.com/watch?v=qipncSCMMrc

Trump ska fokusera på Ohio och Florida inte försöka vinna CA och NY i någon fantasi.

Det förutsätter ju att det bara är Bernie&Trump-väljare som tittar på debatten vilket självklart inte stämmer. Massor med väljare som inte bestämt sig ännu! Tror du att du är en den bättre kandidaten bör du vilja visa dig för folket så ofta så möjligt.

Återigen, tragiskt för Amerikanska väljare att deras kandidater är så upptagna med att leka Game of Thrones!
2016-05-28, 12:03
Medlem
Snapcounts avatar
Det är inte lätt att hinna få med sig allt.., men ifrån torsdags i North Dakota :

– Vi vil trekke oss fra klimaavtalen i Paris og stanse alle utbetalinger av amerikanske skattedollar til FNs programmer mot global oppvarming, sa Trump på en energikonferanse i Nord-Dakota torsdag.

http://www.nrk.no/urix/trump-som-klimaskeptiker-og-oljevenn-1.12971457

Tjaa.., Kyoto/Paris och det mesta andra i papperskorgen då..
Senast redigerad av Snapcount 2016-05-28 kl. 12:06.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in