Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-27, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Har alltid varit ett nej bara det att Trump inte är en politiker, och kan inte svara på frågor så att det ser ut som att han inte är feg.

När Kimmel fråga så var Trumps första tanke "i must show that i am tough". Han vet inte hur man svarar på frågor på ett politiskt sätt vilket gör att han hamnar i sådana här situationer.
Vad babblar du om?
Varför skulle han då igår bekräfta det, efter att det ryktades, att han bara skojat?

Det är PR-trick, men det kommer att skada Trump, precis som abort lallandet.
Det här kommer att förstöra stackars Bernie; han kommer ju att se ut som en idiot. Men det blir ju inte Trump som vinner på det, utan Clittan
Både Sanders och hans väljare blir sura på Trump

Det finns möjlighet, att Sanders/hans anhängare ballar ur och förklarar krig mot DNC, men det är riktigt, riktigt osannolikt

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror nog att Trump visste vad han gjorde. Han är smartare än många tror och en bra kommunikatör trots sina osammanhängade haranger.
Vad, tycker du, blir konsekvenserna?

Din teori, att han skulle dra ut på tiden, såg verkligen smart ut. Men nu tycker jag inte, att han vinner något på det. I bästa fall blir det +- 0
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-05-27 kl. 23:44.
2016-05-27, 23:46
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Vad babblar du om?
Varför skulle han då igår bekräfta det, efter att det ryktades, att han bara skojat?

Det här kommer att förstöra stackars Bernie; han kommer ju att se ut som en idiot. Men det blir ju inte Trump som vinner på det, utan Clittan

Det finns möjlighet, att Sanders/hans anhängare ballar ur och förklarar krig mot DNC, men det är riktigt, riktigt osannolikt

Detta gynnar Trump, hans ursäkt för att avstå debatten var helt perfekt. Trump har redan vunnit sin nominering. Bernie är Clittans motståndare. Clittan ser ut som en loser som inte vågar debattera sin egen motståndare. Bernies väljare uppskattar att han tas på allvar av Trump och avskyr att han ignoreras av Clittan.
2016-05-27, 23:50
Medlem
Citat:
Vad babblar du om?

För som jag sa han vill inte se feg ut hela hans kampanj går ut på att Trump är tuff. Skulle han sagt nej åt kimmel så skulle han se feg ut samma sak igår. Trump kunde ha sagt att han ser framåt och vill debattera Clinton. Eftersom hon kommer bli den nominerade men han vet inte hur eftersom han inte är en politiker.

Det här är ett perfekt exempel som visar att Trump inte är en politiker på gott och ont.

Finns en anledning till varför Trump lägger till 10-15 mille han vet att ingen kommer gå med på det.
Senast redigerad av seeeg321 2016-05-27 kl. 23:54.
2016-05-27, 23:52
Bannlyst
lite död buzz är väl det enda som hände. fan trodde verkligen han menade allvar när han va på kimmel och sa att han skulle göra det för 10 miljoner. han menade säkert allvar men pengarna fanns inte, var väl därför. eller något med tvbolagen.

"Likewise, the networks want to make a killing on these events and are not proving to be too generous to charitable causes, in this case, women’s health issues."

fox och cnn dom är inte sugna på att ge bort pengar till charity, minns att han sa det i iowa caucus.
2016-05-27, 23:58
Bannlyst
Citat:
Finns en anledning till varför Trump lägger till 10-15 mille han vet att ingen kommer gå med på det.

tror inte det har med det att göra. djt förstår nog värdet i en trump-bernie debatt, tittarsiffrorna hade blivit enorma. nog fox cnn osv som inte är villiga att donera pengarna till charity så därför sket han i det?
2016-05-28, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Detta gynnar Trump, hans ursäkt för att avstå debatten var helt perfekt. Trump har redan vunnit sin nominering. Bernie är Clittans motståndare. Clittan ser ut som en loser som inte vågar debattera sin egen motståndare. Bernies väljare uppskattar att han tas på allvar av Trump och avskyr att han ignoreras av Clittan.
Tycker jag inte. Det var troligen baktanke, men jag tycker, att han spelade det hela så, att det tvärtom ser ut som, att han inte tar honom på allvar. Han förlöjligade Sanders helt enkelt. Men vi får se. Trump kanske gör ett annat, smartare utspel om det.
Citat:
För som jag sa han vill inte se feg ut hela hans kampanj går ut på att Trump är tuff. Skulle han sagt nej åt kimmel så skulle han se feg ut samma sak igår. Trump kunde ha sagt att han ser framåt och vill debattera Clinton. Eftersom hon kommer bli den nominerade men han vet inte hur eftersom han inte är en politiker.
Läste du ens, vad jag skrev?
Jag frågade, varför han bekräftade det på gårdagens presskonferens istället för att säga, att "han ser framåt och vill debattera Clinton".
2016-05-28, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Molon.labe
lite död buzz är väl det enda som hände. fan trodde verkligen han menade allvar när han va på kimmel och sa att han skulle göra det för 10 miljoner. han menade säkert allvar men pengarna fanns inte, var väl därför. eller något med tvbolagen.

"Likewise, the networks want to make a killing on these events and are not proving to be too generous to charitable causes, in this case, women’s health issues."

fox och cnn dom är inte sugna på att ge bort pengar till charity, minns att han sa det i iowa caucus.
Klart, att det inte hade med pengar att göra. Det var ett [misslyckat? ] PR-trick av Trump.
2016-05-28, 00:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Vad, tycker du, blir konsekvenserna?

Din teori, att han skulle dra ut på tiden, såg verkligen smart ut. Men nu tycker jag inte, att han vinner något på det. I bästa fall blir det +- 0

Han ville väl dra sig ur medan han kunde. Det är inte så lång tid kvar till den 7 juni.

Vad gäller utfallet, så lyckades han förnedra både Clinton och Sanders. Så vann gjorde han oavsett vem av dem som går vidare.
2016-05-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molon.labe
tror inte det har med det att göra. djt förstår nog värdet i en trump-bernie debatt, tittarsiffrorna hade blivit enorma. nog fox cnn osv som inte är villiga att donera pengarna till charity så därför sket han i det?

På samma sett som han inte vill debattera Cruz så vill inte Trump debattera Sanders. Kimmel trängde in Trump i ett hörn och han som vanligt måste vara tuff och sa ja. Inte första gången det här valet som det händer. Trump måste lära sig att svara på frågor så att det ser ut som att han vill men inte kan.
2016-05-28, 00:13
Medlem
Menveds avatar
Citat:
På samma sett som han inte vill debattera Cruz så vill inte Trump debattera Sanders. Kimmel trängde in Trump i ett hörn och han som vanligt måste vara tuff och sa ja. Inte första gången det här valet som det händer. Trump måste lära sig att svara på frågor så att det ser ut som att han vill men inte kan.
Det är inte så jävla lätt. Du har en sekund på dig att komma på något att säga. Om jag hade varit Trump hade jag sagt nej. Varför ska han debattera mot någon som inte ens kommer att vinna? Men med bara en sekunds svarstid så vet jag inte vad jag hade sagt.
2016-05-28, 00:14
Medlem
Citat:
Tycker jag inte. Det var troligen baktanke, men jag tycker, att han spelade det hela så, att det tvärtom ser ut som, att han inte tar honom på allvar. Han förlöjligade Sanders helt enkelt. Men vi får se. Trump kanske gör ett annat, smartare utspel om det.

Läste du ens, vad jag skrev?
Jag frågade, varför han bekräftade det på gårdagens presskonferens istället för att säga, att "han ser framåt och vill debattera Clinton".

100e gången han vill inte se feg ut. Trump vet inte hur man svarar på ett politiskt sett utan gräver graven bara djupare. När Trump vet att han inte vill debattera Sanders.
2016-05-28, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Det är inte så jävla lätt. Du har en sekund på dig att komma på något att säga. Om jag hade varit Trump hade jag sagt nej. Varför ska han debattera mot någon som inte ens kommer att vinna? Men med bara en sekunds svarstid så vet jag inte vad jag hade sagt.

Exakt det skulle Trump ha sagt men han vet inte hur ,och det måste Trump lära sig eftersom han hamnar i knipa.

Han svarar på alla frågor med utgången att vara tuff:

Skulle du bomba terroristernas familjer? Ja

Skulle du ta tillbaka waterboarding? ja

Skulle du tänka dig att starta trade war? ja

Går inte att säga ja för att sen fega ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in